PhpAdmin er lidt noget skod for at sige det mildt, men husk at det bare er et stykke software som alle andre, saa du kan godt bare selv uploade din egen version af phpMyAdmin og saa bruge den. Den er jo skrevet i php som dit webhotel kan koere. Saa har du i hvertfald har en ny version liggende. Du faar dog muligvis problemer med timeout da den er temlig langsom, saa hvis du exporter en database, skal du endelig huske at checke om du fik det hele med, da exporten bare vil stoppe uden fejlmeddelser hvis den timer ud.
Hej Martin
Mange tak for dit svar, men jeg er nået dertil nu, hvor jeg ikke gider rode med det selv, fordi jeg ikke aner om det kommer til at tage mig 1 time eller 100 timer førend jeg finder ud af det. Og i stedet for at læse stolpe op og stolpe ned om mysql og eksport uden remote access, så tænker jeg at det var nemmere at få en med rutine i dette til at hjælpe mig.
Det er måske noget du kan hjælpe mig med, hvis du har lyst/tid ?
Hvis du ikke kan tilgaa din mysql fra andre computerer end din webhost, og hvis du ikke har ssh adgang(shell adgang) til maskiner saa ved jeg ikke hvordan du skal faa et dump af databasen, da databasen jo saa er sat op til ikke at give adgang til data til andre computerer.
Saa mit raad er enten at faa din host til at lave dit database dump for dig, eller faa dem til at aabne for adgang til din mysql database fra din egen computer.
Hvis du faar aabnet for adgang fra din egen maskine burde du kunne bruge noget ala