Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

mysql DB transfer tool / værktøj / program

Side 4 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Meyer:

Martin T:
PhpAdmin er lidt noget skod for at sige det mildt, men husk at det bare er et stykke software som alle andre, saa du kan godt bare selv uploade din egen version af phpMyAdmin  og saa bruge den. Den er jo skrevet i php som dit webhotel kan koere. Saa har du i hvertfald har en ny version liggende. Du faar dog muligvis problemer med timeout da den er temlig langsom, saa hvis du exporter en database, skal du endelig huske at checke om du fik det hele med, da exporten bare vil stoppe uden fejlmeddelser hvis den timer ud.

Hej Martin

Mange tak for dit svar, men jeg er nået dertil nu, hvor jeg ikke gider rode med det selv, fordi jeg ikke aner om det kommer til at tage mig 1 time eller 100 timer førend jeg finder ud af det. Og i stedet for at læse stolpe op og stolpe ned om mysql og eksport uden remote access, så tænker jeg at det var nemmere at få en med rutine i dette til at hjælpe mig.

Det er måske noget du kan hjælpe mig med, hvis du har lyst/tid ?

Hvis du ikke kan tilgaa din mysql fra andre computerer end din webhost, og hvis du ikke har ssh adgang(shell adgang) til maskiner saa ved jeg ikke hvordan du skal faa et dump af databasen, da databasen jo saa er sat op til ikke at give adgang til data til andre computerer.

Saa mit raad er enten at faa din host til at lave dit database dump for dig, eller faa dem til at aabne for adgang til din mysql database fra din egen computer.

Hvis du faar aabnet for adgang fra din egen maskine burde du kunne bruge noget ala

mysqldump -u mysqlusername -p -h yourhostname.com --all-databases >myDump.sql

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Fra København
Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 17:45

Hej Martin T

Tak for svar, jeg kunne dog ikke få webhost til at åbne for adgang til mysql (det nægter one.com at gøre).

Men jeg har fået det løst nu med hjælp fra Elund, så stor tak til Elund for hjælpen. Og tak til alle jer der har svaret.

Mvh.

Lars

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:00

Fedt!

Hvad var løsningen? Var sql-dump-filen fra PhpMyadmin ikke for stor alligevel, eller?

Elund?

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 442
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 18:47

Jeg stødte ikke på nogen problemer ved brug af phpMyAdmin.

Exporterede databasen (send - download) uden komprimering fra den første database.

Importerede derefter den downloadede fil til den nye database.

Begge operationer tog nogle få minutter, men som sagt helt uden problemer af nogen art :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:44

Tak for info, Elund!

Side 4 ud af 4 (35 indlæg)