Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

mysql DB transfer tool / værktøj / program

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 02:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:

Well....

Hvis du ikke får adgang til en terminal med mysqldump, så åbner de nok heller ikke en ekstra port eller tre hvor du kan bruge GUI-tools. Det er jo lede systemadministratorer og driftfolk (ligesom Mikkel) der sidder på den anden side, der i deres paranoia blokerer features for de produktive folk. "Sikkerhed" kalder de det sgu' :-)

Det kan du nok have ret i, jeg er nok bare hen over årene fået vænnet mig til god service fra ordentlig hosting udbydere, som gerne åbner en port / lægger en ip access ind, ved forespørgsel.

Disse discount hosting linux-udbydere, kan virkelig gøre livet træls for en som mig. De vil ikke åbne for remote adgang til ens egen database, men de tillader gerne at man har et password til både DB, ftp m.v. som hedder "test" eller "password" og sender det hjertens gerne ukrypteret pr. e-mail.
Det kalder jeg fandme klasse-sikkerhed - mon ikke de fleste websites idag bliver hacked/script spammed pga. enten sql-injections eller lemfældig omgang med passwords/dårlig passwords ? Nok oftere end pga. en åben port.

Hvis dog bare man kunne lokke alle folk til at få sig noget ordentlig hosting istedet for at købe det billigste skidt der kan støves op, men det kan Mikkel sikkert græde meget mere snot over end mig Indifferent

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

MySQL Workbench kunne godt gå hen og være det, du leder efter, tror jeg. Den hoppede jeg på, da jeg stod med samme problem som -- en webhost, der begrænsede eksekveringstid og filstørrelse, så phpmyAdmin ikke fungerede til eksport/import.

Bemærk, ved shared hosting skal du højst sansynligt have åbnet for din ip-adresse, inden du kan connecte til MySQL-serveren.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper:

...der i deres paranoia blokerer ...

Hey ... bare fordi du er paranoid betyder det ikke at de IKKE er efter dig!

Lars Meyer:
men det kan Mikkel sikkert græde meget mere snot over end mig Indifferent

Discount udbyderne har lært at sige de samme ting som os ... og kunderne tror fandme på at de kan få totalt N-1 reundans, admins med speciale i det ene og det andet, superb support og perfekte oppetider for 9kr om måneden .... så VIL man fandme også tages i røven!

Fra København
Tilmeldt 21. Jan 09
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 16:21

Hej Alle

Navicat er jo et super lækkert værktøj, og det spiller totalt godt, men jeg får bare ikke lige lov til at få remote access hos one.com, så det skal overføres på anden vis.

Jeg er total inkompetent til det her MYSQL pjat og phpmyadmin, så måske kan en her fra Amino hjælpe mig med opgaven.

Det går i sin enkelthed ud på at få overført databasen fra en webhost til en anden, jeg tænker det burde kunne løses på 10 minutter hvis man ved hvad man gør.

Jeg gir en god flaske vin til den der vil hjælpe Drinks
Skriv en PB til mig :D 

Fra København
Tilmeldt 21. Jan 09
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 16:56
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:00

Du lagde ud med at efterspørge:

"Det skal meget gerne være en client-applikation (altså program der kan installeres), og gerne til windows/osx."

Og nu skal det så foregå uden remote access _og_ uden phpmyadmin.

Måske det vil være nemmest at betale one.com for at migrere dine data.

Hvilken host skal det over til?

Fra København
Tilmeldt 21. Jan 09
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 21:20

Kasper:

"Det skal meget gerne være en client-applikation (altså program der kan installeres), og gerne til windows/osx."

Hej Kasper

Det skal over til unoeuro, hvor mine tools fint kan remote access, og hvor der er masser hjælp at hente hvis man blot har en dump fil der virker.

Jeg har forsøgt at få hjælp fra one.com, men det vil kun hjælpe hvis de får underskrift + billede id (og da det ikke er mit webhotel, vil det gøre processen sygt langsommelig at skulle vente på at få fat i den korrekte person og få ham til at underskrive, sende med alm. post + medsende et billede ID. (jeg har godt nok aldrig hørt noget lignende..)

Vi har jo både adgang til kontoens emails, har samtlige koder osv. mærkeligt at one så stadig ikke vil udlevere data på opfordring..

Mit problem er at phpmyadmin har 2 forskellige versioner, én gammel version 2.x på one.com og en nyere 3.x hos unoeuro. Det er meget muligt det bare er mig der er elendig til phpmyadmin, det er ikke noget jeg roder med til daglig, så en med forstand på det kan sikkert fixe det hurtigt og kender til eventuelle problematikker...

Det må gerne være med phpmyadmin hvis en af jer kan finde ud af det, jeg nævnte blot at der ikke skulle nævnes phpmyadmin som GUI, da jeg allerede havde forsøgt mig med phpmyadmin og ikke kunne få det til at virke..

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 21:30

Lars Meyer:

Kasper:

Hej Kasper

Det skal over til unoeuro, hvor mine tools fint kan remote access, og hvor der er masser hjælp at hente hvis man blot har en dump fil der virker.

Jeg har forsøgt at få hjælp fra one.com, men det vil kun hjælpe hvis de får underskrift + billede id (og da det ikke er mit webhotel, vil det gøre processen sygt langsommelig at skulle vente på at få fat i den korrekte person og få ham til at underskrive, sende med alm. post + medsende et billede ID. (jeg har godt nok aldrig hørt noget lignende..)

Vi har jo både adgang til kontoens emails, har samtlige koder osv. mærkeligt at one så stadig ikke vil udlevere data på opfordring..

Mit problem er at phpmyadmin har 2 forskellige versioner, én gammel version 2.x på one.com og en nyere 3.x hos unoeuro. Det er meget muligt det bare er mig der er elendig til phpmyadmin, det er ikke noget jeg roder med til daglig, så en med forstand på det kan sikkert fixe det hurtigt og kender til eventuelle problematikker...

Det må gerne være med phpmyadmin hvis en af jer kan finde ud af det, jeg nævnte blot at der ikke skulle nævnes phpmyadmin som GUI, da jeg allerede havde forsøgt mig med phpmyadmin og ikke kunne få det til at virke..

PhpAdmin er lidt noget skod for at sige det mildt, men husk at det bare er et stykke software som alle andre, saa du kan godt bare selv uploade din egen version af phpMyAdmin  og saa bruge den. Den er jo skrevet i php som dit webhotel kan koere. Saa har du i hvertfald har en ny version liggende. Du faar dog muligvis problemer med timeout da den er temlig langsom, saa hvis du exporter en database, skal du endelig huske at checke om du fik det hele med, da exporten bare vil stoppe uden fejlmeddelser hvis den timer ud.

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Fra København
Tilmeldt 21. Jan 09
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 21:36

Martin T:
PhpAdmin er lidt noget skod for at sige det mildt, men husk at det bare er et stykke software som alle andre, saa du kan godt bare selv uploade din egen version af phpMyAdmin  og saa bruge den. Den er jo skrevet i php som dit webhotel kan koere. Saa har du i hvertfald har en ny version liggende. Du faar dog muligvis problemer med timeout da den er temlig langsom, saa hvis du exporter en database, skal du endelig huske at checke om du fik det hele med, da exporten bare vil stoppe uden fejlmeddelser hvis den timer ud.

Hej Martin

Mange tak for dit svar, men jeg er nået dertil nu, hvor jeg ikke gider rode med det selv, fordi jeg ikke aner om det kommer til at tage mig 1 time eller 100 timer førend jeg finder ud af det. Og i stedet for at læse stolpe op og stolpe ned om mysql og eksport uden remote access, så tænker jeg at det var nemmere at få en med rutine i dette til at hjælpe mig.

Det er måske noget du kan hjælpe mig med, hvis du har lyst/tid ?

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 442
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 22:07
Side 3 ud af 4 (35 indlæg)