Det kan du nok have ret i, jeg er nok bare hen over årene fået vænnet mig til god service fra ordentlig hosting udbydere, som gerne åbner en port / lægger en ip access ind, ved forespørgsel. Disse discount hosting linux-udbydere, kan virkelig gøre livet træls for en som mig. De vil ikke åbne for remote adgang til ens egen database, men de tillader gerne at man har et password til både DB, ftp m.v. som hedder "test" eller "password" og sender det hjertens gerne ukrypteret pr. e-mail. Hvis dog bare man kunne lokke alle folk til at få sig noget ordentlig hosting istedet for at købe det billigste skidt der kan støves op, men det kan Mikkel sikkert græde meget mere snot over end mig |
MySQL Workbench kunne godt gå hen og være det, du leder efter, tror jeg. Den hoppede jeg på, da jeg stod med samme problem som -- en webhost, der begrænsede eksekveringstid og filstørrelse, så phpmyAdmin ikke fungerede til eksport/import.
Bemærk, ved shared hosting skal du højst sansynligt have åbnet for din ip-adresse, inden du kan connecte til MySQL-serveren.