Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

mysql DB transfer tool / værktøj / program

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er der nogen af jer der kender et god værktøj til overførsel af struktur+data fra en mysql DB til en anden. ?

Det skal meget gerne være en client-applikation (altså program der kan installeres), og gerne til windows/osx.

Det er primært til overførsler fra webhotel til webhotel, da der her ofte kan være begrænsede rettigheder, således at et alm. copy/paste af den fysiske fil eller dump af DB ikke er muligt.

PhpMyAdmin Export/Import er i dette tilfælde ikke en option - desværre.

Jeg arbejder normalt primært med andre databaser og MySQL bruger jeg sjældent, så jeg håber i kan hjælpe. Fx noget ála http://www.sqldelta.com/ men blot til MYSQL ville være fedt.

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 17:29

Lars Meyer:

Hej

Er der nogen af jer der kender et god værktøj til overførsel af struktur+data fra en mysql DB til en anden. ?

Det skal meget gerne være en client-applikation (altså program der kan installeres), og gerne til windows/osx.

Det er primært til overførsler fra webhotel til webhotel, da der her ofte kan være begrænsede rettigheder, således at et alm. copy/paste af den fysiske fil eller dump af DB ikke er muligt.

PhpMyAdmin Export/Import er i dette tilfælde ikke en option - desværre.

Jeg arbejder normalt primært med andre databaser og MySQL bruger jeg sjældent, så jeg håber i kan hjælpe. Fx noget ála http://www.sqldelta.com/ men blot til MYSQL ville være fedt.

man mysqldump ?

-Virker fint på osx/linux (ved ikke med windows desværre)

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 17:44

powerhosting:

man mysqldump ?

-Virker fint på osx/linux (ved ikke med windows desværre)

Tak for linket, men jeg ledte nu mest efter et værktøj med en GUI - det MÅ da næsten findes?

Hvorfor er det at opensource/linux miljøet så ofte er imod GUI''s, og alt skal styres via commandlines osv. Det er jo fint nok hvis en med masser af tid/tålmodighed eller tekniske kompentencer sidder med det.

Til fx MSSQL, Oracle, Access, interbase o.s.v. findes milliarder af gode nemme GUI's. Jeg tænker det også må findes til MySQL - ellers må der være gode penge i at udvikle et :) ??

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 18:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er nu ikke fordi jeg har noget i (særligt) imod GUI´er, men det er jo ikke altid at man kan være sikker på at befinde sig på en platform som undertøtter netop dit favorit-GUI

-Derfor er det nemmere med CLI værktøjer :-)

Tag et kig på http://dev.mysql.com/downloads/gui-tools/5.0.html

-Den gamle mysql-administrator kan vist det som du efterlyser. Desværre er det mange år siden jeg sidst har rodet med den.

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 19:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lars Meyer:

Hvorfor er det at opensource/linux miljøet så ofte er imod GUI''s, og alt skal styres via commandlines osv. Det er jo fint nok hvis en med masser af tid/tålmodighed eller tekniske kompentencer sidder med det.

Opensource miljøet er ikke imod Gui'er ... gui er godt til mange ting.

Der er bare ikke nogen grund til at lægge et eller andet begrænsende gui-hejs ovenpå eksisterende og yderst velfungerende værktøjer, mysqldump er jo et yderst effektivt værktøj, og det gør ikke noget at det holder folk med konsol-skræk væk ... så slipper vi for de allermest tallentløse admins i unix verdenen ... de må for min skyld gerne blive i windows-land :)

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 19:27
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:31

Tom Frank Christensen:

PHPMyAdmin kan du dumpe din sql ned i en fil og importere den på anden server:

http://www.phpmyadmin.net/home_page/downloads.php

Edit: kan ikke vende mig til at det board ikke laver URL automatisk... tsktsk

Citat fra første indlæg "PhpMyAdmin Export/Import er i dette tilfælde ikke en option"

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 22:21

powerhosting:

Tag et kig på http://dev.mysql.com/downloads/gui-tools/5.0.html

-Den gamle mysql-administrator kan vist det som du efterlyser. Desværre er det mange år siden jeg sidst har rodet med den.

Tak, det vil jeg tage et nærmere kig på :)

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 22:27

Mikkel Mikjær Christensen:

Opensource miljøet er ikke imod Gui'er ... gui er godt til mange ting.

Der er bare ikke nogen grund til at lægge et eller andet begrænsende gui-hejs ovenpå eksisterende og yderst velfungerende værktøjer, mysqldump er jo et yderst effektivt værktøj, og det gør ikke noget at det holder folk med konsol-skræk væk ... så slipper vi for de allermest tallentløse admins i unix verdenen ... de må for min skyld gerne blive i windows-land :)

Du har ret. Der er ingen grund til wysiwyg eller lign. i fx webbranchen, man har jo yderst velfungerende muligheder for at kode html/css selv. Det gør ikke noget at folk med html-skræk holder sig væk, så slipper vi for de mest talentløse hjemmesider.

Nå, men uanset hvad så gav det da en masse svar, jeg tænkte nok det ville få nogen lidt op af stolen med lidt prikken til opensource miljøet, så jeg bedre kan få svar på mit spørgsmål :)

Bortset fra det er jeg fundamentalt uenig med dig. At gøre noget mere besværligt eller sværere at anvende for udelukkende at holde folk væk med manglende tekniske kompetencer, kan jeg kun se som en skridt baglæns i evolutionen indenfor IT. Tænk hvis IT og internet stadig kun var for hardcore nørder og alle de andre blev hold væk, fordi vi gerne vil slippe for de mest talentløse og dumme personer ?

En god GUI tager højde for at brugeren bag ved ikke fatter hvad han laver, og holder ham i hånden hele vejen. At der så er mange elendige GUI's er en anden sag :P

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:35

Lars Meyer:

Nå, men uanset hvad så gav det da en masse svar, jeg tænkte nok det ville få nogen lidt op af stolen med lidt prikken til opensource miljøet, så jeg bedre kan få svar på mit spørgsmål :)

Det der har intet med opensource at gøre, det drejer sig om ganske simpel hjernekapacitet. Jeg er klar over at der er nogen som ikke er i stand til håndtere en kommandolinie ... synd og skam for dem, men det kan aldrig blive mit problem, og jeg nægter at lade mig begrænse af den årsag.
Desuden er det fundamental unix-tankegang, og har som sådan intet med opensource specifikt at gøre. Det fungerer på fuldstændig samme måde på stort set alle andre unix'er, både de gratis og dem som koster spidsen af en jetjager.

Lars Meyer:

Bortset fra det er jeg fundamentalt uenig med dig. At gøre noget mere besværligt eller sværere at anvende

Så er du jo netop enig med mig!
Jeg vil ikke ha en beskidt GUI på min kommandolinie, den fungerer _fint_ som den er nu. En gui vil til alle tider udelukkende tjene til at indskrænke mulighederne med sådan et værktøj.

Lars Meyer:

Tænk hvis IT og internet stadig kun var for hardcore nørder og alle de andre blev hold væk, fordi vi gerne vil slippe for de mest talentløse og dumme personer ?

Uh ja det ville være dejligt!

Hvis bare folk lod være med at pille i ting de ikke have forstand på, så ville _meget_ her i verden være nemmere.

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)