Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Performance problemer på webside

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 391
Fra  Novitas A/S Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Kirkebye:

N: De opdagede fejlen ved at flere webshops fik problemer og så kom der nogle andre teknikere på problemet. Desuden fik jeg en god snak med supportchefen og virkelig forstod ufordringen for os.
Vi er jo ikke en bolchebiks!! Problemet kostede os min. 10-20.000kr dagligt i tabte ordre (estimeret).

Det er godt og høre, at de forstod Jeres udfordringer og vil bruge ressourcer på at analysre det og at hjælpe Jer. Det er meget kritisk når man er en større e-handelsforretning og kommer ud for driftproblemer. Her er god support service alfa omega.

Shipmondo.com | En komplet fragtløsning til din virksomhed.

Fra Marbella, Spanien
Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 23
Fra  Miracle Spain S.L. Skrevet kl. 21:56

Hej Singularity,

Du har helt YSlow er et meget godt tool men det er absolut ikke en loadtest. Det fortæller dig udfra en række best practices hvilke ting der kan forbedres på dit site og derudover kan du få responstid for de enkelte elementer. 

Personligt laver jeg oftest stresstest ved brug af JMeter og med et setup på windows med f.eks.Perfmon samt SQL Server DMV'erne til at samle data ind under testen. Herefter kan en korrelation af disse fange langt de fleste problemer hvadenten det er svineri med databaseforbindelser, dårlig tilgang til hardware (disk/ram) eller dårlige databaseforespørgsler, manglende vedligehold af indexes etc.

Hvis man har det rigtige setup på plads skal det som regel tilpasses ganske lidt til specifikke scenarier og man kan lave en fornuftig loadtest på en dag inkl en overfladisk analyse af resultaterne!

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 22:04

Architect:
Du har helt YSlow er et meget godt tool men det er absolut ikke en loadtest. Det fortæller dig udfra en række best practices hvilke ting der kan forbedres på dit site og derudover kan du få responstid for de enkelte elementer. 

Jeg betaler mig fra stress test og benchmarks hos http://loadimpact.com/ 

jMeter er jeg første for ganske nyelig blevet introduceret for. Lyder absolut som et super interessant tool.

Ellers har jeg brugt siege temmelig flittigt.

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 69
Fra  TraceAd Analytics Skrevet kl. 23:17

Hej Peter

Det har meget muligt ikke direkte svar-relevans på dit spørgsmål. Men jeg vil du alligevel dele en lille uheldig og ret dyr erfaring med dig, og såvel øvrige med interesse.

På en af vores kunder, en kendt læskedriksproducent var opgaven egentlig at måle effekten af deres mediebureau (et af danmarks største mediebureauer).  Det gjorde vi så, og det mest skræmmende var at mediebureauet ikke opdagede en ret alvorlig fejl der rundt regnet kostede 300.000 på fejlannoncering.

Annoncøren brugte lige omkring 500.000 på 14 dage, ren brandingkampagne som sjovt nok var fordelt ud på  på fdim´s top 10 liste. Men alligevel var der en målsætning om at få maximalt antalt tilmeldte til en konkurrence.

Som kendt brand, skal der ikke spares på budgettet hos reklamebureauet eller webbureauet. Og det blev der heller ikke i dette tilfælde, resultatet var et utrolig flot kampagnesite, 90% af det i flash og tung grafik, hvilket henleder til min pointe.

Kampagnesitet virkede fint når alle indblandet i kampagnen kiggede på kampagnesitet, alle kunne se det med det samme uanset om det var hos annoncøren, hos reklamebureauet og webbureauet. Men, hos 62,75% af alle de personer der responderede på kampagnen var der blank skærm... helt hvid skærm... ingenting og se.. 

Der var ikke taget højde for at alle i befolkningen ikke sider på 100MB linjer, så det var hvid skærm for godt 63% af alle dem der klikke på bannerne, på denne kampagne.

Nu er det langt fra første gang den kreative del af reklamebranchen har svært ved at holde sig til KB max for bannere og grafik. Men resultatet taler for sig selv. 

Det er i øvrigt ligegyldigt om landingpage/kampagnesite er et microsite, et website eller et deeplink til en underside. Det er ligegyldigt om det er en CPM, CPC eller CPA kampagne, og det er ligegyldigt om det er et 5.000, 100.000, 500.000 eller 2.000.000 kroners annoncebudget.

Det vigtigst er at kampanesitet skal kunne ses af det publikum der reagere på annoncerne, og at publikum får kampagnesitet vist.

I dette tilfælde havde et alt for KB-tungt kampagnesite i flash en påvirkning på resultatet. Det er ikke nødvendigvis flash der er synderen. Det er en generel udfordring, vi ser det ske på rigtig mange kampagner vi måler på.

Der er sikkert mange andre årsager til man måske skal overveje flash, men her et mindre godt eksempel på hvor dyrt det kan være ikke at bruge flash korrekt, når det nu skal bruges. :-)

Mvh

Martin Mollerup

Fra Klagshamn (Malmö)
Tilmeldt 14. Jul 10
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 20:47

Martin: Meget interessant læsning!!

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:03

Martin Mollerup:

Hej Peter

...

I dette tilfælde havde et alt for KB-tungt kampagnesite i flash en påvirkning på resultatet. Det er ikke nødvendigvis flash der er synderen. Det er en generel udfordring, vi ser det ske på rigtig mange kampagner vi måler på.

Der er sikkert mange andre årsager til man måske skal overveje flash, men her et mindre godt eksempel på hvor dyrt det kan være ikke at bruge flash korrekt, når det nu skal bruges. :-)

Mvh

Martin Mollerup

Det er virkelig en vigtig pointe du kommer med der! Der  er ikke ret meget tålmodighed hos slutbrugerne af en hjemmeside med hensyn til load-tider. Hvis der skal gå meget mere end nogle sekunder, så skal der være noget virkeligt interessant at se på mens resten af kampagnen/funktionen/whatever loader ind og er klar.

/Lars

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)