Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Performance problemer på webside

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Eiler:

Ehm.. Flash afvikles på klienten... Er problemet at siden er for lang tid om at åbne, eller at den "hakker" når alle elementerne er åbnet? 

Ja flash afvikles hos klienten, men det skal først lige hentes. Men som skrevet burde det ikke være noget problem med de små flash elementer som er på den side.

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:59

Peter Kirkebye:
Og i primetime snakker vi ca 1.000.............men når nyhedsbrev sendes ud taler vi ca 3-4.000 indenfor 2-3 timer.
Oki, hvornår er primetime så, og du kan eventuelt sende mig en mail, når du sender et nyhedsbrev ud, så kan jeg da godt lige lave nogle tests for at se hvad det kan være.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 10:59

KTJ-Media.dk:

Ja flash afvikles hos klienten, men det skal først lige hentes. Men som skrevet burde det ikke være noget problem med de små flash elementer som er på den side.

Det var præcis derfor jeg spurgte hvor problemet lå :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Jul 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:59

Så er det ikke flash der er skyld i det i hvert fald. Dit største flashbanner fylder ikke mere end 43 kb, det er ikke mere end et billede.

Så det er nok nærmere jeres webhotel hos Scannet der ikke kan følge med.
Som der også blev sagt, så kommer det lidt an på om der faktisk er forskel på Webshop 1 og Webshop 2, og det ikke kun er hvor meget plads og trafik du får. Hvis du bliver på samme fysiske server, så giver det dig ikke bedre hastighed af den grund.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:02

Pelle Ravn:
Så det er nok nærmere jeres webhotel hos Scannet der ikke kan følge med.
Som der også blev sagt, så kommer det lidt an på om der faktisk er forskel på Webshop 1 og Webshop 2, og det ikke kun er hvor meget plads og trafik du får. Hvis du bliver på samme fysiske server, så giver det dig ikke bedre hastighed af den grund.
helt korrekt, derfor vil jeg anbefale at man får sig en dedikeret server i stedte for, da man så der er sikker på at der ikke er andre til at tage båndbredde og ikke mindst server kræfter

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Klagshamn (Malmö)
Tilmeldt 14. Jul 10
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 11:03

Pelle: Har også tänkt på om det kunne väre webhotellet. Det "sjove" er bare at en af vores kollegaer i branchen körer samme webshop hos Scannet og har flere besögende end os og vi har mange gange väret på deres site som körer bedre end vores i primetime!?!

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:06

Peter Kirkebye:
Pelle: Har også tänkt på om det kunne väre webhotellet. Det "sjove" er bare at en af vores kollegaer i branchen körer samme webshop hos Scannet og har flere besögende end os og vi har mange gange väret på deres site som körer bedre end vores i primetime!?!
det kan der være mange grunde til, fx en sådan ting som hvor mange andre webhoteller der ligger på den server du er på, og som også har primetime på samme tid som din side.

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Odense
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 391
Fra  Novitas A/S Skrevet kl. 11:09

Hej Peter Kirkebye

Der kan være flere parametre som kan være årsag til, at Jeres webshop performer dårligt. Jeg vil anbefale, at du tager fat i Scannet, og beder dem om at måle på belastningen på serveren/databasen i primetime.

I ligger måske på en shared/virtuel server, hvor der også er hosted andre webshops på, og hvis det er nogle tunge drenge i deler server med, så kan det være det, som er forklaringen.

Det kan måske også være årsagen til, at din "kollega" med mere trafik oplever mindre belastning. Det kan være han ligger på en server sammen med nogle andre webshops, hvor der ikke er så meget trafik på.

Skulle det være problemet, så skal i nok over på en dedikeret server. Vi har en del e-handelskunder, og det har ofte været det, som har været løsningen, når de oplever performance problemer.

Shipmondo.com | En komplet fragtløsning til din virksomhed.

Fra Klagshamn (Malmö)
Tilmeldt 14. Jul 10
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 13:00

Vi skifter server og tester dette!!

Dog har der ikke väret alarmer på nuvärende webhotel mht evt. overbelastning!?!

Fra Marbella, Spanien
Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 23
Fra  Miracle Spain S.L. Skrevet kl. 14:46

Hej Peter,

Hvis jeg var dig ville jeg foretage en loadtest af jeres site og samtidig overvåge hvilke "symptomer" på svineri med ressourcer man kunne spore ved at overvåge serveren under jeres test.

Alternativt kan man blot sætte diverse overvågning op under jeres primetime og efterfølgende analysere på disse data for at se om der er nogle åbenlyse ting der springer i øjnene.

Opsætning af sådan dataindsamling vil tage en times tid for en mand med forstand på performance på tværs af database, webservere og kode og selve analysen vil højst sandsynligt kunne give dig noget brugbart efter ganske få timers analyse.

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)