i grunden kommer det an på hvor stor flash filen eller filerne er. bruger man det fx som flash elementer som jeg gør på min hjemmeside, så svare det til at have et billede. og det vil derfor ikke have den store indflydelse. I dag har mange jo også en rigtig god forbindelse til internettet, hvilket jo også betyder at man ikke i samme grad som i gamle dage behøver at bekymre sig om filstørrelsen.
Dog er der jo så komme det aspekt at Google ser på hvor hurtig ens hjemmeside er, og tager dette med i sine algoritmer.
Analytics ser jeg heller ikke som et problem i forhold til performance, der var et tidspunkt hvor man godt kunne mærke en forskel, men Google selv er blevet ops på at deres egne servere skal være meget hurtige, o deres filer skal være så små som muligt. Yderligere vil du også opleve at den besøgende bruger allerede har analytics filen gemt i deres cache(grundet rigtig mange hjemmesider bruger analytics), og derfor vil det ikke have betydning for websitet.
så al i alt mener jeg ikke at det har nogen betydning.
I forhold til Analytics, så loader den seneste kode asynkront, hvilket vil sige, at selvom googles servere skulle være langsomme, så vil analytics-scriptet IKKE forhindre dine øvrige scripts/kode i at loade, hvilket kunne ske tidligere.
Den nyeste kode har således kun minimal indflydelse på dit sites performance.
Tak for jeres svar.........Det drejer sig om vores site www.LuckyLittleMe.se som har en del flash på forsiden og vi har store performance problemer i "primetime" om aftenen og når vi sender nyhedsbreve ud/og ved udsalg...... Vi körer en Scannet webshop 1 og de mener vi skal opgraderer til webshop 2, da vi er for store og er vokset ud af 1éren.........Men löser det problemet??? (föler os ikke sikre)
På din forside har du "kun" 2 flash elementer og det ville være utroligt hvis de skulle trække så meget båndbredde/serverkapacitet. Nu ved jeg ikke hvad den tekniske forskel er på scannet webshop 1 og scannet webshop 2, men hvis webshop 2 er bedre optimeret til at kunne håndtere flere samtidige besøgende, så er det da værd at overveje
Problemet er i primetime, når alle kvinderne har lagt de små poder i seng. Så körer sitet utroligt langsomt, når man navigere rundt på sitet i de forskellige varegrupper og vil f.eks välge en tröje fra Hummel og proppe i indköbskurven.
Så udfordringen er helt klart når der er mange samtidige brugere. Uden sögerobotter har vi ca 2.000 besögende dagligt og med 3.000.
Vil lige tilföje at vi er ret store i börnetöjsbranchen og har adskillige tusinde produkter/varianter.
Har også tänkt om det kunne väre vores billeder der fylder ca. 50kb, hvor max. er 150kb fra ScanNet´s side.?
Siden i sig selv køre hurtigt. der er selvfølgelig altid ting man kan gøre.
Din side er ikke så anderledes fra andre hjemmesider, og der burde derfor ikke være nogle poblemer i forhold til hastigheden. 2000 brugere dagligt er nu ikke så mange i forhold til performance, og det burde serveren kunne holde til. Alternativt skulle du overveje at få dig en dedikeret server, så der ikke er andre sider på samme server, som kan have indflydelse på din.
Hvor mange af de 2000 er på i primetime? og hvor lang en periode er primetime?