Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til sitemap.

Side 10 ud af 14 (136 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Andy Max Jensen:
Alle sider hvor der er dynamisk indhold (ASP, PHP osv) hvor Last-Modified ikke bliver vidergivet af webserveren har fordel af at bruge XML Sitemaps med lastmod angivet Wink
jeg vil lade være med at kommenterer for meget på det der.

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:54

KTJ-Media.dk:
Cool ;) så virker noget af det Mikkel siger måske Stick out tongue ja man kan jo godt blive i tvivl når der bliver skrevet sådan om ham ... hæ :) 

Ja - vi klaphatte finder også et korn af og til ;-)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:34

Andy Max Jensen:
Alle sider hvor der er dynamisk indhold (ASP, PHP osv) hvor Last-Modified ikke bliver vidergivet af webserveren har fordel af at bruge XML Sitemaps med lastmod angivet

Hvis du mener din opgave er at optimere på Googles resurseforbrug, så har du måske ret. Jeg er derimod lidt mere "egoistisk" anlagt (på egne eller kunders vegne) og ser derfor min opgave som værende at optimere mine og kunders markedsføringseffekt. Og i den sammenhæng hjælper det intet.

Det lyder somom du generelt lytter alt for meget på Google :)

Tilmeldt 20. Aug 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 23:47

Mikkel deMib Svendsen:

Andy Max Jensen:
Alle sider hvor der er dynamisk indhold (ASP, PHP osv) hvor Last-Modified ikke bliver vidergivet af webserveren har fordel af at bruge XML Sitemaps med lastmod angivet

Hvis du mener din opgave er at optimere på Googles resurseforbrug, så har du måske ret. Jeg er derimod lidt mere "egoistisk" anlagt (på egne eller kunders vegne) og ser derfor min opgave som værende at optimere mine og kunders markedsføringseffekt. Og i den sammenhæng hjælper det intet.

Det lyder somom du generelt lytter alt for meget på Google :)

Det er skam ud fra samme egocentriske betragtning som du selv nævner ...det hjælper faktisk at give Google (og alle de andre søgemaskiner der understøtter XML Sitemaps) et hint om at de bør bruge tiden på at indeksere indhold de ikke allerede har indekseret, så de kan bruge deres nogen gange kun 5-10 indekseringer på indhold der er ikke er indekseret eller er blevet opdateret siden sidst. Det er sku ikke rocket-science ...det er i høj grad relevant i stort set alle tilfælde hvor man har med dynamiske sites at gøre.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 09:21

Thomas Rosenstand:
Ja - vi klaphatte finder også et korn af og til ;-)
Ja det hænder da WinkBig Smile
Andy Max Jensen:
Det er skam ud fra samme egocentriske betragtning som du selv nævner ...det hjælper faktisk at give Google (og alle de andre søgemaskiner der understøtter XML Sitemaps) et hint om at de bør bruge tiden på at indeksere indhold de ikke allerede har indekseret, så de kan bruge deres nogen gange kun 5-10 indekseringer på indhold der er ikke er indekseret eller er blevet opdateret siden sidst. Det er sku ikke rocket-science ...det er i høj grad relevant i stort set alle tilfælde hvor man har med dynamiske sites at gøre.
Det jeg ikke rigtig forstår er hvordan du kan snakke om en så simpel ting, og så alligevel få det til ikke at give mening. Igen er der ingen grund til at få sider indekseret som Google alligevel ikke finder frem til via den naturlge vej. De vil ikke ranke godt i et søgeresultat. Det er da logik for enhver.

Jeg har endnu ikke i de 15 år jeg har været i branchen, oplevet at Google ikke har fundet frem til alle sider i de løsninger jeg har lavet, hvor jeg netop har fulgt det simple råd, "links er vejen frem". Men jeg har derimod oplevet at Google ikke indekserer alle sider eller er en del længere tid om at indekserer sider hvis jeg har brugt et XML Sitemap, uanset om det har været på et dynamisk eller statisk site.

Yderligere er det sjovt at se at du diskuterer med en af de SEO personer som man skulle mene nok har mest styr på SEO i forhold til dynamiske sider. SElvom jeg ikke altid er enig med ham, hvilket nok fremgår af nogle af de diskutioner jeg har haft med ham, så er jeg fuldt ud enig med ham på rigtig mange andre punkter. Det handler ikke om at være bonvenner eller noget i den dur. Men det handler om at jeg ligesom ham har testet en hel del hvad angår SEO, og der viser vores tests nogenlunde det samme.

Husk også på at der nu findes andre metoder til at fortælle Google om en side er blevet opdateret, det er ikke kun XML sitemaps som kan det.

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Tilmeldt 20. Aug 10
Skrevet kl. 10:40
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Mikkel deMib Svendsen:

Indeksering uden ranking har ingen værdi!

Altså ...hvis det er indekseret har det en ranking ...så det er noget være sludder!

Og i tilfælde af snævre produkter som f.eks. "lampeolie med citronduft" ...er det min umidlbare fornemmelse at den vil ranke RET godt. Et site med flere tusinde produkter har som regel masser af den slags ...og så er det altså ualmindeligt relevant at indeksere ALT!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:47

Nej, det er altså fortsat dig der vrøvler - nu mere end nogensinde før. Du får altså IKKE en god ranking bare fordi du er indekseret. Det er fuldkommen forkert.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:50

Mikkel deMib Svendsen:
Nej, det er altså fortsat dig der vrøvler - nu mere end nogensinde før. Du får altså IKKE en god ranking bare fordi du er indekseret. Det er fuldkommen forkert.
Jeg tror bare du skal glemme det at prøve at forklare ham hvordan den virkelige verden er. lige om lidt siger han sikkert også at et domæne ikke kan blive indekseret selvom der er en 301 redirect over til et andet domæne :)

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Tilmeldt 20. Aug 10
Skrevet kl. 11:04
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Mikkel deMib Svendsen:

Du har allerede fået rigtig rigtig mange slag af top-seo's på SeoMoz for at anbefale folk at holde sig fra XML Sitemaps ...jeg beundrer din vedholdenhed på emnet ...that's it!

Hvis vi lige kigger PageRanking algoritmen lidt i kortene ...det er jo den bliver brugt til at give ranking ...også internt på et site ...så laver dit foreslåede trick ikke andet end at udvande værdien. Linkning, ud over det naturlige, på en side er fint til at uppe specifikke sider med specifikke søgeord ...men at implementere det som en generel feature er ren og skær udvanding, ud fra PageRank algoritmen.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:08

Tror du også jorden er flad? LOL

Sorry, men du er sgu en tand for langt ude til at tage seriøst hehehe

Side 10 ud af 14 (136 indlæg)