Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til sitemap.

Side 7 ud af 14 (136 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er lidt sjovt at du hænger dig så meget i hvad Rand Fishkin siger al den stund, at han plejer at henvise til netop mig, når det handler om teknisk SEO. Her er hvad han senest skrev om mig:

"During my years in the search industry, I have met some very talented marketers and a few extremely smart technologists, but rarely have I come across someone as skilled in both arenas as Mikkel. His advice is not only authoritative, but prescient; apply it liberally and your web marketing campaigns are guaranteed success."

Jeg tror heller ikke SEOMoz ville anbefale mit firma - i princippet en konkurrent, hvis han mente at det jeg sagde var så forkert.

Det er sådan en lidt underlig tendens i Danmark - at hvis en amerikaner siger det så MÅ det være sandt. Amerikanerne selv er ligeglade med den slags snopperi - de giver respekt til dem der kan deres lort, ligemeget hvor de kommer fra. Det er derfor jeg har så godt et navn derovre :)

Tilmeldt 20. Aug 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 12:13

Martin Thorborg:

Andy Max Jensen:

[Jeg har ikke misforstået hvad ranking er, jeg har misforstået at der findes klaphat seo'er der råder folk til at lade være med at lave sitemaps når størstedelen af deres produktkatalog ikke er indekseret. Her er en lektion:

At komme brasende ind på Amino og kalde andre for klaphatte er nok ikke så smart.
Køl ned og klap hesten ik'?

Dbh Martin

Hej Martin,

Jeg skal nok forsøge at undlade at bruge betegnelsen Klaphat SEO igen her på Amino.

Sorry ...og tak for mod ...,

:-) Andy

Tilmeldt 20. Aug 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 12:49
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Mikkel deMib Svendsen:

Det er lidt sjovt at du hænger dig så meget i hvad Rand Fishkin siger al den stund, at han plejer at henvise til netop mig, når det handler om teknisk SEO. Her er hvad han senest skrev om mig:

"During my years in the search industry, I have met some very talented marketers and a few extremely smart technologists, but rarely have I come across someone as skilled in both arenas as Mikkel. His advice is not only authoritative, but prescient; apply it liberally and your web marketing campaigns are guaranteed success."

Jeg tror heller ikke SEOMoz ville anbefale mit firma - i princippet en konkurrent, hvis han mente at det jeg sagde var så forkert.

Det er sådan en lidt underlig tendens i Danmark - at hvis en amerikaner siger det så MÅ det være sandt. Amerikanerne selv er ligeglade med den slags snopperi - de giver respekt til dem der kan deres lort, ligemeget hvor de kommer fra. Det er derfor jeg har så godt et navn derovre :)

Hej Mikkel,

Undskylder hvis jeg er kommet til at træde dig over tæerne. Jeg ved godt at du er dygtig og laver en masse gode ting - og jeg betvivler slet ikke at du kan få et site op på #1 ranking.

Jeg har nævnt det tidligere ...sidst jeg implementerede et sitemap gav det #1 ranking på flere af deres primære keywords ...det taler vist for sig selv.

Jeg har stor respekt for amerikanske SEO's fordi at de agerer på et marked med langt større konkurrence end vi gør her i Danmark, og jeg ved at den forøgede konkurrence også er på vej hertil. De må altså tage helt andre midler i brug end vi gør her. Det betyder dog ikke at det danske siger ikke vægter i min egen subjektive vurdering ...men det handler om at være i stand til at skille skidt fra kanel - og nogen gange er noget bare hype som burde være aflivet for længst.

Så, hvis du virkelig vil hav min respekt ...så vil jeg blive mere imponeret over hvis du brugte krudtet på at bidrage konstruktivt til at hjælpe manden med hans issue som han har postet her i tråden i stedet for at puste dig op.

Og hvis du ikke allerede har læst indlæget fra SeoMoz om Sitemaps, så kan det anbefales. Han har selv været skarp modstander, men hans erfaring har vist det modsatte over tid. Det skyldes sikkert både at Google har vægtet det højere i deres ranking af et site, og at teknologien generelt er blevet adopteret af alle de store søgemaskiner med tiden. Yderligere kompenserer sitemaps for mange af de informationer som søgemaskinerne ellers mangler på et dynamisk website.

Jeg forstår godt PageRank algoritmen og dens indflydelse på en sides ranking ...men det er slet ikke manglende links til siderne der er problematikken i den her case.

:-) Andy

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 15:00

Andy Max Jensen:

Så, hvis du virkelig vil hav min respekt ...så vil jeg blive mere imponeret over hvis du brugte krudtet på at bidrage konstruktivt til at hjælpe manden med hans issue som han har postet her i tråden i stedet for at puste dig op.

Det virker imidlertid ikke som om du har læst trådstarters tråd ;) han spørger indtil brugen af XML sitemap, og i den forbindelse spørger han også indtil 100 links osv.

Læser du så mit første indlæg i denne tråd, vil du også se at der bliver svaret på det. og det er nu engang det alle har svaret på. Men så kom du med dine underlige og ikke så gennemtænkte svar.

Andy Max Jensen:
Og hvis du ikke allerede har læst indlæget fra SeoMoz om Sitemaps, så kan det anbefales. Han har selv været skarp modstander, men hans erfaring har vist det modsatte over tid. Det skyldes sikkert både at Google har vægtet det højere i deres ranking af et site, og at teknologien generelt er blevet adopteret af alle de store søgemaskiner med tiden. Yderligere kompenserer sitemaps for mange af de informationer som søgemaskinerne ellers mangler på et dynamisk website.
Her lader det heller ikke til at du læser hvad mikkel skriver, prøv engang at læse det mikkel skriver...

yderligere så kan det godt være at du måske skulle tage et kig på hvornår den artikkel er skrevet, det er over 3 år siden den er skrevet, der bliver samtidig også linket til en nyere en i samme artikkel, denne er dog over 2 år gammel. Så det er alt i alt gammel information som der står i artiklerne. Og når nu du insisterer på at mikkel skal læse den artikkel, så synes jeg da lige at du skulle tage et kig på denne artikkel som også er rimelig gammel, og hans seneste update er næsten 2 år gammel.

Jeg vil forslå at du undersøger ting før du skriver de ting du skriver. først og fremmest fordi du prøver at diskuterer med folk som har en del mere erfaring end du har inden for SEO, men også fordi det ikke ligefrem får dig til at stå særlig godt, hverken her på amino eller i det hele taget i markedet. Det er selvfølgelig alt sammen godt for os andre, men alligevel, det gavner dig ikke rigtig.

Hvis du havde undersøgt ting og læst de indlæg som der er blevet skrevet ville du også vide at Mikkel helt sikkert har undersøgt brugen af sitemaps for ikke ret længe siden, du ville også vide at jeg har testet og er stadig igang med at teste brugen af sitemaps, resultatet af testen kan du se på mit svar i starten af tråden ;)

Nu har du fået lidt konstruktivt at forholde dig til. Trådstarter har jo fået svar på det han spørger om.

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1018
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 16:28

Vil nogen hjælpe mig med mit spørgsmål?

Jeg er selv gået igang med at lave et sitemap på vores side www.maler-maling.dk hvor vi sælger billig maling og malertilbehør.

Jeg er gået lidt igang, og har lavet en underside hvor alle linkene skal være på, se sitemap til kategorier og produkter.
Den vil jo også komme op over de 100 links og måske 200.
Hvordan ser google på sådan en side, med sitemap, man har på sin egen side?

Er det ikke også godt at lave en lille tekst ved hvert link, så google kan se hvad linket omhandler, eller er det fuldstændig overflødigt?

Hvordan syntes I vores interne linkbuilding ellers er på siden? Er der noget som kan gøre bedre, eller er det helt hen i vejret?
Jeg er ikke helt færdig med det, men I kan se en side her, som skulle være færdig under maling indendørs

På forhånd tak for hjælpen ;-D

Venlig hilsen

Michael Haahr
www.maler-maling.dk
Billig maling på nettet

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 16:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael Haahr:
Jeg er gået lidt igang, og har lavet en underside hvor alle linkene skal være på, se sitemap til kategorier og produkter.
Maks 100 links på hver side vil jeg anbefale. Lav derfor flere sider hvis det er nødvendigt. Google ser efter min mening fint på sådanne sider, dog skal du huske ikke at have alt for mange links på hver side.

Michael Haahr:

Er det ikke også godt at lave en lille tekst ved hvert link, så google kan se hvad linket omhandler, eller er det fuldstændig overflødigt?

Jo det er det, og gerne unikke tekster.

Michael Haahr:

Hvordan syntes I vores interne linkbuilding ellers er på siden? Er der noget som kan gøre bedre, eller er det helt hen i vejret?
Jeg er ikke helt færdig med det, men I kan se en side her, som skulle være færdig under maling indendørs

Det ser fint ud, dog ville jeg nok gøre det lidt anderledes, fx ikke have et link som hedder >> Læs produktbeskrivelse, men i stedet lave overskriften til et link. og så lave overskriften til hvert produkt h2 ikke h1.

Pas på med ikke at overdrive det med links, da det kan have en negativ effekt. Alle links på en side tæller med når man skal tælle hvor mange links der er på en side, det vil sige menuerne, breadcrumbs osv.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Andy Max Jensen:
Det skyldes sikkert både at Google har vægtet det højere i deres ranking af et site,

Endnu et eksempel på de mange ting du fuldkommen har misforstået. Google giver IKKE ekstra vægtning af rankings i forhold til XML sitemaps - det er ene og alene et FORSLAG til deres crawling. Der kan være mange grunde til, at de IKKE følger dine forslag i XML-sitemaps - herunder i høj grad manglæen på links.

Denne, og dine mange andre åbenlyse misforståelser, forældede artikler mv, er nok det der fører til, at du kommer med så forkerte anbefalinger. Anbefalinger der i værste fald kan skade andre Aminoer. Det synes jeg er trist.

Andy Max Jensen:
Jeg har stor respekt for amerikanske SEO's fordi at de agerer på et marked med langt større konkurrence end vi gør her i Danmark

Hvorfor tor du så, at netop Amerikanske virksomheder - og andre SEO firmaer I USA, i høj grad hyrer mig?

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 17:23

KTJ-Media.dk:

Michael Haahr:
Maks 100 links på hver side vil jeg anbefale. Lav derfor flere sider hvis det er nødvendigt. Google ser efter min mening fint på sådanne sider, dog skal du huske ikke at have alt for mange links på hver side.

Michael Haahr:

Jo det er det, og gerne unikke tekster.

Michael Haahr:

Det ser fint ud, dog ville jeg nok gøre det lidt anderledes, fx ikke have et link som hedder >> Læs produktbeskrivelse, men i stedet lave overskriften til et link. og så lave overskriften til hvert produkt h2 ikke h1.

Pas på med ikke at overdrive det med links, da det kan have en negativ effekt. Alle links på en side tæller med når man skal tælle hvor mange links der er på en side, det vil sige menuerne, breadcrumbs osv.

MVH Kim

Hej Kim.

Mange tak for din hjælp!

Jeg ved godt at >>Læs produktbeskrivelse ikke er et ret godt link. Men jeg tror det var vores webprogrammør, som syntes der skulle en ekstra side på, ved hvert produkt, og så lavede han det link ind til den ekstra side.

Mener du den er helt overflødig? Det er jo faktisk meningen, at kunden kan læse meget mere om produktet, når han klikker på linket. Ved godt det ikke helt er tilfældet nu, men på sigt, skulle det gerne være sådan :-D

Så du mener det er fint nok, at produktnavnet i h2 er et link til den underside? Så kunden finder den dén vej.

Hvor mange interne links vil være "for meget" ? Jeg syntes det er svært at lave en linkstruktur på HELE siden, uden at lave for mange links. Hvis alle sider skal linke til alle.
Eller er det kun alle sider der skal linke til de 4 mest vigtige sider, eller hvordan gør man?

Findes der ikke gratis værktøjer, som kan crawle vores side, og fortælle om vores interne links og tekster er SEO optimeret godt nok? Syntes jeg har hørt om det engang. 

Venlig hilsen

Michael Haahr
www.maler-maling.dk
Billig malingnettet

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:25

Michael - det er gode spørgsmål, men jeg synes du skulle tage dem op i en ny tråd, da det er lidt et andet emne end sitemaps :)

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 17:38

Mikkel deMib Svendsen:

Michael - det er gode spørgsmål, men jeg synes du skulle tage dem op i en ny tråd, da det er lidt et andet emne end sitemaps :)

Mikkel - Det har du fuldstændig ret i ;-D Der kom lige lidt ekstra spørgsmål på dér :-D Ville bare lige fange den gode stemning i tråden ;-D Og så udsprang den jo af, at jeg også er ved at lave et sitemap.

Jeg vil fluks oprette en ny tråd om interne links! Håber du kigger forbi ;-D

Venlig hilsen

Michael Haahr
www.maler-maling.dk
Billig maling på nettet

Side 7 ud af 14 (136 indlæg)