Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til sitemap.

Side 4 ud af 14 (136 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Andy Max Jensen:
Problemet på hans website handler overhovedet ikke om brudte links ...i øvrigt forholder jeg mig hellere til fakta end Storytelling når det handler om teknologi ...
Jeg synes nu det er en meget god historie, især fordi den er baseret på fakta. Og det er måske nok et punkt hvor du lige skulle tage at undersøge hvordan ting, eller teknologien som du siger, reelt hænger sammen.

Andy Max Jensen:
Jeg gik ud fra at du mente PageRank, fordi at det ville være rent klaphat at forslå at men ikke skal optimere i forhold til at få alle ens sider indekseret ....men det kan jeg så forstå at du ikke mener at man skal ...fair nok. Men der ikke nogen ranking (placering) uden at en side er indekseret ...det er første skridt ;-)
Meningen er ikke at optimerer i forhold til at få siderne idekseret, men derimod at få en god placering(rank) på Søgemaskiner. det er det du har misforstået. Det at blive indekseret kommer helt automatisk når man optimerer for at få en god placering.

Der er en meget stor forskel på de to ting. At blive indekseret kan alle hjemmesider stort set blive.

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 20. Aug 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 20:54

Thomas Rosenstand:
Det er også et godt udgangspunkt, Andy. Det kræver blot lidt mere styr på fakta at gøre det ;-)

Så må du jo bare igang ;-)

Nu har jeg crawlet og analyseret hele hans website ...og det er ikke linkstruktur der er problemet. Han skal nok snarre angive Canonical URLS og lege lidt med HTTP headers hvis han vil have alle sider indekseret i en ruf ...og et Sitemap vil helt sikkert hjælpe med at fortælle søgemaskinerne hvad man har intention om at de skal indeksere. 

Tilmeldt 20. Aug 10
Skrevet kl. 20:59
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

KTJ-Media.dk:

Andy Max Jensen:
Problemet på hans website handler overhovedet ikke om brudte links ...i øvrigt forholder jeg mig hellere til fakta end Storytelling når det handler om teknologi ...
Jeg synes nu det er en meget god historie, især fordi den er baseret på fakta. Og det er måske nok et punkt hvor du lige skulle tage at undersøge hvordan ting, eller teknologien som du siger, reelt hænger sammen.

Andy Max Jensen:
Jeg gik ud fra at du mente PageRank, fordi at det ville være rent klaphat at forslå at men ikke skal optimere i forhold til at få alle ens sider indekseret ....men det kan jeg så forstå at du ikke mener at man skal ...fair nok. Men der ikke nogen ranking (placering) uden at en side er indekseret ...det er første skridt ;-)
Meningen er ikke at optimerer i forhold til at få siderne idekseret, men derimod at få en god placering(rank) på Søgemaskiner. det er det du har misforstået. Det at blive indekseret kommer helt automatisk når man optimerer for at få en god placering.

Der er en meget stor forskel på de to ting. At blive indekseret kan alle hjemmesider stort set blive.

Teknologien har jeg skam haft styr på i mange år, og som jeg lige har skrevet ...så skal han nok kigge på Canonical URL's og HTTP headers ...det er ikke givet at Google indekserer et helt site ...den cloaker i det her tilfælde i Canonical URL's. Og som alle store sites, bør man vær mere omhyggelig med HTTP headers da Google ellers ikke når igennem hele sitet.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
ja, jeg må vist hellere se at få lært noget om SEO. Jeg kan godt se, jeg ikke kan være med her. Tænk bare hvor meget jeg havde misforstået, hvad ranking er. Uha - jeg må hellere undlade at blamere mig mere med min begrænsede viden om emnet i denne tråd. Fortsat god aften.
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 21:49

Andy Max Jensen:
Teknologien har jeg skam haft styr på i mange år, og som jeg lige har skrevet ...så skal han nok kigge på Canonical URL's og HTTP headers ...det er ikke givet at Google indekserer et helt site ...den cloaker i det her tilfælde i Canonical URL's. Og som alle store sites, bør man vær mere omhyggelig med HTTP headers da Google ellers ikke når igennem hele sitet.
Du lærer det nok en dag :) til din orientering så skal man ikke se på canonical URL's som en problem løser, men som en lille ekstra ting man kan gøre for at sikre mod DC. Men klø på med læsning og tests, så skal du nok lærer noget om SEO verdenen.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Vellinge (Sweden)
Tilmeldt 19. Jun 08
Indlæg ialt: 103
Fra  Firstcom A/s Skrevet kl. 21:50

Hej Alle

Damn der kom gang i snakken. og jeg ved ikke hvor mange der har crawlet igennem vores site, men der har været en del her til aften kunne jeg se. :-)

Jeg takker for alle's input og må arbejde vidre med de Canonical URL's og HTTP headers. Skal bare lige have læst på hvad det er Tongue Tied

PS. Thomas kommer der ikke snart nye podcast? Smile 

Kent Ellegaard / kitesport.nu
Har Danmarks bedste Kite udstyr

Tilmeldt 20. Aug 10
Skrevet kl. 22:09

Thomas Rosenstand:
ja, jeg må vist hellere se at få lært noget om SEO. Jeg kan godt se, jeg ikke kan være med her. Tænk bare hvor meget jeg havde misforstået, hvad ranking er. Uha - jeg må hellere undlade at blamere mig mere med min begrænsede viden om emnet i denne tråd. Fortsat god aften.

Jeg har ikke misforstået hvad ranking er, jeg har misforstået at der findes klaphat seo'er der råder folk til at lade være med at lave sitemaps når størstedelen af deres produktkatalog ikke er indekseret. Her er en lektion:

Sitemaps er effektive i denne sammenhæng, fordi at:

De angiver tidspunktet for hvornår en side er opdateret, og GoogleBotten kan i stedet bruge tiden på at indeksere sider den ikke har indekseret, eller sider der er opdateret. GoogleBotten crawler nemlig ikke et helt site ...men typisk mellem 1 og 100 dokumenter ved et besøg. Angivelsen af tidspunkterne i sitemapfilen gør altså at et website med mange resourceer bliver indekseret hurtigere.

Det kan du jo komme i din næste bog ...husk referencen :-) 

Tilmeldt 20. Aug 10
Skrevet kl. 22:13

KTJ-Media.dk:

Andy Max Jensen:
Du lærer det nok en dag :) til din orientering så skal man ikke se på canonical URL's som en problem løser, men som en lille ekstra ting man kan gøre for at sikre mod DC. Men klø på med læsning og tests, så skal du nok lærer noget om SEO verdenen.

MVH Kim

Hvad med at komme med nogle konstruktive forslag, hvis du er så klog!? Han kan også lave URL Rewrites eller skrive hele OpenSource projektet om ...men så skal han jo starte forfra ved næste update ...

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Andy Max Jensen:
jeg har misforstået at der findes klaphat seo'er der råder folk til at lade være med at lave sitemaps

Jeg tror vist godt de fleste kan se hvem der er klaphat her :)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:23

Andy Max Jensen:
jeg har misforstået at der findes klaphat seo'er

Hvad er en SEO konfulent? (tip: kig i din signatur)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 4 ud af 14 (136 indlæg)