Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til sitemap.

Side 3 ud af 14 (136 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Andy Max Jensen:
Ranking er ikke afgørende for hvor højt en side ligger i et søgeresultat - det har indflydelse på det! ;-)

Du skal vist lige have begræberne på plads inden du begynder at kritisere det jeg siger. Ranking ER placering!

Det lyder som om du blander ranking sammen med PageRank - men det er noget helt andet.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 19:03

Andy Max Jensen:
Ranking er ikke afgørende for hvor højt en side ligger i et søgeresultat - det har indflydelse på det! ;-)

Lad mig hjælpe dig med en lilel ordforklaring fra min verden (SEO):

Ranking: Placering i søgeresultaterne som f.eks.: "How is my ranking on this word?"

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 19:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg plejer at illustrere problemet med Google sitemaps ved at sammenligne med denne tænkte situation: Hvis du er så bange for at have ondt, at du hver morgen spiser en tallerken Kodymagnyl med mælk på, vil du i teorien kunne gå med en byld i rumpen i en uge uden at opdage det. Den slags er ikke sundt at gå med.

På samme måde med Google sitemaps. Hvis du bruger det, vil du kunne have alvorlige problemer med din linkstruktur på din hjemmeside uden at opdage det. For at det giver mening, må jeg hellere uddybe lidt:

Forestil dig, at du har en hjemmeside uden Google sitemaps, der har været i drift i et par år og som fungerer godt i forhold til søgemaskinerne. Nu opretter du en ny side på hjemmesiden, men du kan ikke få den til at dukke op i Google. Det viser dig, at Googlebot ikke har fundet den, og det kan kun betyde, at Googlebot ikke kan følge det link, du har lavet til siden fra din menu, eller hvor du nu har lavet det. Så har du et kendt problem, og kendte problemer kan løses. Du finder ud af, hvad du har lavet forkert, retter det og så er den ged barberet.

Men havde du nu et Google sitemap på den hjemmeside, vil den nye side, du lige har tilføjet, automatisk blive tilføjet dit Google sitemap. Det betyder, at Googlebot finder siden via Google sitemap, crawler, indekserer og ranker den. Men sikkert ikke særlig godt, for siden vil stå som en mærkelig ”farisæer” i Googles øjne, da der ikke er links (som Google kan finde) til siden fra resten af din hjemmeside.

Du opdager bare aldrig problemet – lige som med bylden i rumpen.

Mit råd er derfor, at du kun skal bruge Google sitemaps, hvis du er absolut sikker på, at din interne linkstruktur er ufejlbarlig. Og er du det, er der ingen grund til at benytte Google sitemaps.

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 222
Fra  Trovatten Netspiren - Din helsekostbutik på nettet Skrevet kl. 19:25

Jeg er selv helt enig i at det ideelle er at have en 100% crawlable hjemmeside-struktur og at sitemaps derfor er overflødige.

Det lader dog til at den kære Rand fra seomoz anbefaler folk at submitte deres sitemap:

""p.s. Jan. 5, 2009 - I've actually significantly changed my mind about this advice. Yes, sitemaps can still obsfucate architectural issues, but given the experience I've had over the last 1.5 years, I now recommend to all of our clients (and nearly everyone else who asks) that sitemaps be submitted. The positives in terms of crawling, indexation and traffic simply outweigh the downsides." Link til kilde

Kig forbi min nye blog om Internet Marketing!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:39

Det er et emne som jeg har diskuteret adskille gange med Rand - der er en af mine gode venner, og som jeg ofte har siddet i paneler på søgemaskinernekonferencerne med - senest i februar i London. 

Det er langt fra altid vi er enige om alting - men det sjove er, at Rand plejer at komme efter det med tiden, og ender som regel med de anbefalinger som jeg lancerer Geeked

Rand har stadig ikke været i stand til at påvise fordele ved XML Sitemaps, der ikke til fulde kan replikeres uden. Til gengæld er der stadig problemer - som han jo også erkender i dag.  

Når noget ikke giver entydige fordele - men derimod giver nogle (større eller mindre) problemer, så plejer det at være et godt råd at holde sig fra det. Det gælder også i denne sag.

Tilmeldt 20. Aug 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 20:02
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Mikkel deMib Svendsen:

Andy Max Jensen:

Du skal vist lige have begræberne på plads inden du begynder at kritisere det jeg siger. Ranking ER placering!

Det lyder som om du blander ranking sammen med PageRank - men det er noget helt andet.

Jeg gik ud fra at du mente PageRank, fordi at det ville være rent klaphat at forslå at men ikke skal optimere i forhold til at få alle ens sider indekseret ....men det kan jeg så forstå at du ikke mener at man skal ...fair nok. Men der ikke nogen ranking (placering) uden at en side er indekseret ...det er første skridt ;-)

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 20:02

Thomas Rosenstand:
Hvis du er så bange for at have ondt, at du hver morgen spiser en tallerken Kodymagnyl med mælk på, vil du i teorien kunne gå med en byld i rumpen i en uge uden at opdage det. Den slags er ikke sundt at gå med.

Jeg elsker billedsprog :D.

Jimmy

Tilmeldt 20. Aug 10
Skrevet kl. 20:12

Thomas Rosenstand:

Jeg plejer at illustrere problemet med Google sitemaps ved at sammenligne med denne tænkte situation: Hvis du er så bange for at have ondt, at du hver morgen spiser en tallerken Kodymagnyl med mælk på, vil du i teorien kunne gå med en byld i rumpen i en uge uden at opdage det. Den slags er ikke sundt at gå med.

På samme måde med Google sitemaps. Hvis du bruger det, vil du kunne have alvorlige problemer med din linkstruktur på din hjemmeside uden at opdage det. For at det giver mening, må jeg hellere uddybe lidt:

Forestil dig, at du har en hjemmeside uden Google sitemaps, der har været i drift i et par år og som fungerer godt i forhold til søgemaskinerne. Nu opretter du en ny side på hjemmesiden, men du kan ikke få den til at dukke op i Google. Det viser dig, at Googlebot ikke har fundet den, og det kan kun betyde, at Googlebot ikke kan følge det link, du har lavet til siden fra din menu, eller hvor du nu har lavet det. Så har du et kendt problem, og kendte problemer kan løses. Du finder ud af, hvad du har lavet forkert, retter det og så er den ged barberet.

Men havde du nu et Google sitemap på den hjemmeside, vil den nye side, du lige har tilføjet, automatisk blive tilføjet dit Google sitemap. Det betyder, at Googlebot finder siden via Google sitemap, crawler, indekserer og ranker den. Men sikkert ikke særlig godt, for siden vil stå som en mærkelig ”farisæer” i Googles øjne, da der ikke er links (som Google kan finde) til siden fra resten af din hjemmeside.

Du opdager bare aldrig problemet – lige som med bylden i rumpen.

Mit råd er derfor, at du kun skal bruge Google sitemaps, hvis du er absolut sikker på, at din interne linkstruktur er ufejlbarlig. Og er du det, er der ingen grund til at benytte Google sitemaps.

Problemet på hans website handler overhovedet ikke om brudte links ...i øvrigt forholder jeg mig hellere til fakta end Storytelling når det handler om teknologi ...

Tilmeldt 20. Aug 10
Skrevet kl. 20:16

Frederik:

Jeg er selv helt enig i at det ideelle er at have en 100% crawlable hjemmeside-struktur og at sitemaps derfor er overflødige.

Det lader dog til at den kære Rand fra seomoz anbefaler folk at submitte deres sitemap:

""p.s. Jan. 5, 2009 - I've actually significantly changed my mind about this advice. Yes, sitemaps can still obsfucate architectural issues, but given the experience I've had over the last 1.5 years, I now recommend to all of our clients (and nearly everyone else who asks) that sitemaps be submitted. The positives in terms of crawling, indexation and traffic simply outweigh the downsides." Link til kilde

Dejligt med et serrøst indlæg :-)

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 20:28
Det er også et godt udgangspunkt, Andy. Det kræver blot lidt mere styr på fakta at gøre det ;-)
Side 3 ud af 14 (136 indlæg)