Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogtryk - hvor?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Nov 06
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg skal have trykt i første omgang 100 ("betaudgaven" til rettelse), senere 2000 ("den rettede") eks. af min bog om et par måneder og er på udkig efter et sted, som kan trykke den for mig, gerne så billigt som muligt.

Bogen ender på 160-170 sider, uden farver indeni, men alene på omslaget.
Den skal bare trykkes som paperback, men skal helst gerne med et rimeligt udseende (kraftigt, ikke tykt, hvidt papir. Tykt omslag etc.).
Jeg aflevere det hele opsat i pdf og har derfor kun brug for selve trykningen.

Jeg har haft øjne på lasertryk.dk. Deres priser er da ret gode (omkring 20 kr/stk. ved så små oplag), men jeg har også læst ret meget kritik af deres flyer og visitkorttryk. Så er der nogen, som har gode erfaringer med bogtryk og priser andre steder, som vil ud med det?

Og ja, jeg beklager de danske bogstaver. Amino kan IKKE lide nogen Mac-browsere...

Pft.

Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 02:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Inden du lægger dig fast på at benytte laserprint, bør du indhente et tilbud hos et rigtigt gammeldags trykkeri. Ved så stort et oplag som 2.000, kan bogtryk være billigere.

Jeg vil gætte på, at du kan komme ned på 15-16 kroner pr. styk excl. moms i A5.

En ”rigtig” bog trykkes i B5, men der er ofte penge at spare ved at gå ned til A5. Lav en optælling af satsmængden for at finde sidetallet ved de 2 formater og brug www.ask4media.dk for at finde ud af, hvilket format der bedst kan betale sig.

Husk at sidetallet skal kunne deles med 16 (eller til nød 8 sider). 160 eller 176 sider går op i hele ark uden spild.

Du skal tage stilling til, om din bog skal limes eller syes i ryggen. En syet bog er lidt dyrere, men holder længere, uden at siderne begynder at falde ud. Syning er således ikke nødvendigt til din beta-udgave i 100 eks.

Lav en aftale med trykkeriet om, at de skal trykke både de 100 og senere de 2000 styk. Det vil formentlig gøre det hele lidt billigere.

Prøv evt. at indhente et tilbud hos Campo Grafisk i Auning.

mvh. Bo Jensen

Butik Go’aften

www.goaften.dk

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 20:58
  Du skal også være meget velkommen til at kontakte mig. Enten på emailen jesper snabelA mediamouse.dk eller på 22 72 66 72.

I MediaMouse kan vi hjælpe dig med både digitaltryk og offsettryk, hvilket vil være det som du får brug for.

De 100 bøger vil absolut ikke kunne betale sig at offset-trykke, så de bør derfor digitaltrykkes. Men når de kommer op i større oplag, så vil offsettrykket helt klart være fordelagtigt.

Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 11:05
Kære pft,

hvis du mangler et forlag til distribution af din bog, så kig her: www.turbineforlaget.dk

Forlaget er netop oprettet med den tanke at tilbyde en ramme til undervisere, journalister, forfattere eller iværksættertyper, der selv er i stand til at færdigproducere og finansiere deres egen bog. Sådanne dygtige og selvhjuplne forfattere mangler dog ofte det sidste, nemlig at komme ud over rampen til biblioteker og boghandlere uden at skulle ind over et traditionelt forlag, der tager sig godt betalt for udgivelsen. Ved salg gennem TURBINE forlaget får du 75 % af indtægterne retur, hvis du selv investerer i udgivelsen.

Held og lykke med dit bogprojekt.

Med venlig hilsen

Ulrik

Tilmeldt 28. Nov 06
Skrevet kl. 11:47
Tak for de mange svar. Nu har jeg jo staidg et stykke tid indn jeg skal tage en beslutning (nok nærmere tre måneder)

Ulrik, er denne her udregning i omegnen af virkeligheden?

Bog koster f.eks. 160 kr i boghandlen.
128 kr før moms.
45 kr til distribution og boghandel
21 kr til turbineforlaget
i omegnen af 60 til mig.

Udgifter: 2100 til tryk, af omkring 20 kr.
42000 kr, som jeg skal lægge ud.

De første (42000/60) =700 stk får jeg ikke noget for, herefter 60 kr per styk. Hvis hele oplaget sælges, tjener jeg 2000*60-42000 =72000 kr. Altså 30% af prisen butikken, når man ser bort fra moms?

Hvis jeg ikke sælger noget, så er min udgift 42000 kr, altså alene trykkeudgifterne?

Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 12:01

Hej Melisen,

Det ser ikke helt forkert ud…

… Dog skal du overveje rabatten til boghandlerne, der er nogle forsigtige typer. Boghandlerne kan få fra 10 % til 45 % rabat/avance. Hvis det er en bog, der vil sælge mest til bibliotekerne, er der ingen grund til at give dem så stor rabat/avance. I nogle tilfælde banker jeg deres avance helt ned i 10 % - typisk undervisningsbøger og børnebøger, der retter sig mod bibliotekerne. Hvis det er en bog, som du mener, har en mulighed for at sælge i boghandlerne, kan/skal du give dem op til 40 % rabat/avance – altså A-rabat.

Vi har mulighed for at lave directmail rimeligt billigt til boghandlerne.

Med hensyn til distribution, kommer du nok til at betale mere som enkeltperson, end det, vi betaler i TURBINE forlaget. Her får du fordelen af at bruge forlaget. Via vores webshop kan du sælge direkte til kunderne uden at betale boghandlerne noget som helst.

Godt nytår og held og lykke med dit bogforår… Du kommer bare tilbage, hvis du mener, at du kan bruge forlaget til noget.

Med venlig hilsen

Ulrik T. Skafte

Tilmeldt 28. Nov 06
Skrevet kl. 12:11
Ok. Takker. Det er bestemt en mulighed. Allerhelst ville jeg gerne stå for det selv, men det er klart mere besværligt, så det kan være jeg taer den lidt nemmere løsning .

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:00
Det er ikke svært at starte et forlag selv. Jeg ved det, for jeg har gjort det. Det tager i omegnen af 10 minutter.

Læs om det på www.isbn.dk

mvh Hans

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)