![]() Bogen ender på 160-170 sider, uden farver indeni, men alene på omslaget. Den skal bare trykkes som paperback, men skal helst gerne med et rimeligt udseende (kraftigt, ikke tykt, hvidt papir. Tykt omslag etc.). Jeg aflevere det hele opsat i pdf og har derfor kun brug for selve trykningen. Jeg har haft øjne på lasertryk.dk. Deres priser er da ret gode (omkring 20 kr/stk. ved så små oplag), men jeg har også læst ret meget kritik af deres flyer og visitkorttryk. Så er der nogen, som har gode erfaringer med bogtryk og priser andre steder, som vil ud med det? Og ja, jeg beklager de danske bogstaver. Amino kan IKKE lide nogen Mac-browsere... ![]() Pft. |
Inden du lægger dig fast på at benytte laserprint, bør du indhente et tilbud hos et rigtigt gammeldags trykkeri. Ved så stort et oplag som 2.000, kan bogtryk være billigere.
Jeg vil gætte på, at du kan komme ned på 15-16 kroner pr. styk excl. moms i A5.
En ”rigtig” bog trykkes i B5, men der er ofte penge at spare ved at gå ned til A5. Lav en optælling af satsmængden for at finde sidetallet ved de 2 formater og brug www.ask4media.dk for at finde ud af, hvilket format der bedst kan betale sig.
Husk at sidetallet skal kunne deles med 16 (eller til nød 8 sider). 160 eller 176 sider går op i hele ark uden spild.
Du skal tage stilling til, om din bog skal limes eller syes i ryggen. En syet bog er lidt dyrere, men holder længere, uden at siderne begynder at falde ud. Syning er således ikke nødvendigt til din beta-udgave i 100 eks.
Lav en aftale med trykkeriet om, at de skal trykke både de 100 og senere de 2000 styk. Det vil formentlig gøre det hele lidt billigere.
Prøv evt. at indhente et tilbud hos Campo Grafisk i Auning.
mvh. Bo Jensen
Butik Go’aften