Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Joomla SEO Kursus - Pris kr. 232 - 0 kr for ledige!

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnikc:
Så skal man måske lige pointere at man _aldrig_ bør bruge Joomlas indbyggede SEO - så selvom det da er nogle ok råd Marcel har kopieret ind på dansk så bør man absolut ikke vælge at gå den vej men bør i stedet benytte sig af en udvidelse som f.eks. sh404sef - hvilket også løser flere af de problemer som der er beskrevet på Marcels blog.

Har du mulighed for at uddybe problemet med at bruge Joomla SEO i forhold til en 3rd part udvikler?

Jeg ville gerne være med men har desværre ikke tid pt., hvis det forsætter som en success vil i så udvide til København f.eks.?

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 30. Sep 10
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 14:05

Ronnikc:

Så skal man måske lige pointere at man _aldrig_ bør bruge Joomlas indbyggede SEO - så selvom det da er nogle ok råd Marcel har kopieret ind på dansk så bør man absolut ikke vælge at gå den vej men bør i stedet benytte sig af en udvidelse som f.eks. sh404sef - hvilket også løser flere af de problemer som der er beskrevet på Marcels blog.

Det er jo essentielt at man gør tingene så optimalt som muligt - når nu man arbejder med Joomla søgemaskineoptimering.

Det er jeg glad for du lige nævnte, eller brugte jeg næste uge på at gøre noget forkert.  Jeg prøver udvidelsen :-)

Mvh.
Glen

Pitstop1000.com

Dit daglige pitstop med sjove videoer, babes og meget mere

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 14:45

Lasse:

Har du mulighed for at uddybe problemet med at bruge Joomla SEO i forhold til en 3rd part udvikler?

Joomla's indbyggede SEO giver nogle problemstillinger i forhold til duplicate content som bl.a. kan løses manuelt i .htaccess men hvorfor bruge tid på det når f.eks. SH404sef, Acesef osv. kan klare det fuldstændigt automatisk derudover kan f.eks. SH404sef klare følgende som joomla ikke selv kan:

Styring af flere URLs til samme indhold, aliaser, valg af itemid's (som jo styrer sammensætningen af indhold + moduler bundet til menupunktet (itemid'en)) osv. kan laves direkte.

Titler, overskrifter, replacement af default output i td.contentheading og td.componentheading osv. til H1 for overskrifter, h2 m.v. for underoverskrifter osv. automatisk

Direkte automatiseret SEO/SEF fra komponenter baseret på reglsæt m.v.

www/non-www kontrol, 404 Fejl side der kan vise relaterede sider osv. osv. osv.

Generelt set så løser SH404 og flere af de andre 3. parts udvidelse de problemstillinger og mangler som joomlas indbyggede SEO/SEF håndtering har - og endeligt så er det da også meget federe at du har fuld kontrol over SEF genereringen med sådan et værktøj.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 15:24
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Glen, du gør intet forkert i at benytte den løsning, jeg beskriver i mit blogindlæg :) Det fortæller Ronnikc jo sådan set også i starten af hans svar til dig.

Der er heller ikke nødvendigvist i Ronnikc's løsning! JEG (jeg kan vel ikke udtrykke tydligere, at det er mig det handler om nu, vel?) bryder mig bare generelt ikke om 3. parts extensions som dem der bliver foreslået omend der er mange af slagsen.

3. parts extensions kan bare desværre nogle gange skabe problemer - det sker ikke ofte, men det kan altså ske. Se bl.a. her: http://joomla-and-more.com/2010/08/23/module-problems-when-using-sh404sef/

Ved selv at operere i .htaccess, som jeg igen må påpege, at Ronnikc også selv siger løser det - har du styr på det hele og kan let selv rette de ting der måtte være.

Til Ronnikc og I andre her i tråden, så var det ikke MIN mening at forstyrre med Elisabeths indspark. Jeg kan se der har været et par stykker der spørger til Ronnikc's kursus andre steder i landet og her må man da sige at et blogindlæg om søgemaskineoptimering i Joomla kan hjælpe disse på vej. 

Der er ikke forsøgt at tage noget glow eller noget som helst væk fra Ronnikc ved at give dette råd videre - og der er heller ikke blevet nedgjort nogen af hans kurser eller ydelser. 

Jeg beklager og undskylder ydmygt at der er blevet linket med dette rådgivende blogindlæg (okay, lidt ironisk) - men beklager dybt at tråden tog den drejning den gjorde. Omend jeg ikke bærer hele ansvaret for det, så undskylder jeg og trækker mig tilbage fra denne tråd og lader naturligvis Ronnikc vinde den tilbage og få de sidste ord med på vejen Smile

Hit it, Ronnikc (og igen; undskyld) Smile

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Herlev
Tilmeldt 19. Nov 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 15:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 17:17

Ronnikc:

Samme pris, samme sted kun datoerne er ændret :)

Der er undervisning følgende dage fra 8.30 - 16.00:
8.-9. december 2010.

Der er slet ingen tvivl om at det er et godt tilbud :-)

Har du nogen fornemmelse af status på Joomla 1.6 og hvornår man kan gøre sig forhåbninger om en stable version?

Jeg er meget interesseret i at høre dig live, men er nok mest interesseret i at få et indblik i SEO delen på 1.6 da rygterne siger at der sker nogle ændringer så sh404 bliver overflødigt.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 19:55

Joomlas interne SEO/SEF kontrol bliver markant bedre - men erstatte SH404sef kommer det nu ikke til :)

Du kan hente nyeste Release Candidates af 1.6 (som kommer ugentligt pt. næsten) men jeg vil vurdere vi nok realistisk set når næsten ind i 2011 før den går live - Jeg har ellers i et år sagt omkring 1. December 2010 men nu tror jeg ikke helt det er realistisk længere. Så engang i januar :)

Til Joomla Day DK 2010 her i slutningen af måneden i Kolding vil der være flere talere omkring Joomla 1.6 og bl.a. har vi et skypecast med en af Joomlas grundlæggere og core medlemmer Andrew Eddie om Joomla 1.6 :)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jan 08
Indlæg ialt: 324
Fra  esbjerglive.dk Skrevet kl. 10:30

Hejsa

Hvordan er niveauet på kurset?

Hilsen Peter Lose

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 17:09

Favner bredt men går ret indgående til værks - en af deltagerne på det sidste kursus havde været en uge på et andet kursus og mente vi nåede mere i dybden på dag 1 :)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jan 08
Indlæg ialt: 324
Fra  esbjerglive.dk Skrevet kl. 19:33

Ronnikc:
Favner bredt men går ret indgående til værks - en af deltagerne på det sidste kursus havde været en uge på et andet kursus og mente vi nåede mere i dybden på dag 1 :)

Vi regner med at deltage i så fald :)

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)