Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tekstforfatter/SEO

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Vordingborg
Tilmeldt 24. May 10
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er nu kommet til det punkt hvor jeg skal have lavet tekst til min hjemmeside, samtidig vil jeg gerne have en professionel til at stå for søgeoptimeringen.

Er det en god idé at få den samme til at stå for begge dele?

Hilsen Fru Glob

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:07

Hej

Jeg fornemmer, at god tekst og søgemaskineoptimeret tekst ikke nødvendigvis er det samme. Og så er spørgsmålet jo, hvad der er vigtigst for dig.

SEO har jeg ikke den store forstand på - men jeg ved, hvordan man skruer en god tekst sammen ud fra et kommunikationsmæssigt synspunkt.

Hvis du skal have hjælp til tekst, så send mig en mail, så finder vi nok ud af det.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hey

Det jeg normalt siger til mine kunder er at de skal få en tekstforfatter til at skrive teksterne og derefter få en SEO mand til at udføre SEO. Dog kan man hos de fleste tekstforfattere fortælle hvilke ord der meget gerne må indgå i teksten. så har man lettet arbejdet lidt for SEO manden eller damen :) Før du dog fortæller tekstforfatteren hvilke ord der gerne må indgå, er det nok en god ide at få en seo mand til at lave en søgeordsanalyse så i finder frem til de helt rigtige ord og sætninger.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Århus
Tilmeldt 21. Jun 10
Indlæg ialt: 216
Fra  Spot It Online Skrevet kl. 22:32

Monica Jørgensen:

Hej

Jeg fornemmer, at god tekst og søgemaskineoptimeret tekst ikke nødvendigvis er det samme. Og så er spørgsmålet jo, hvad der er vigtigst for dig.

SEO har jeg ikke den store forstand på - men jeg ved, hvordan man skruer en god tekst sammen ud fra et kommunikationsmæssigt synspunkt.

Hvis du skal have hjælp til tekst, så send mig en mail, så finder vi nok ud af det.

Der er desværre forskel på en god tekst til de besøgende og en tekst til søgemaskinerne. Det er lidt specielt at skulle kommunikere med Google og ikke til andre mennesker, så det kræver en del viden, erfaring og uddannelse.

Vores sider på ww.spotitonline.dk er skrevet af en seo tekstforfatter.  Vi sælger også seo optimerede tekster af samme forfatter. Du er meget velkommen til at læse mere på siden og kontakte os, hvis du vil have et tilbud. Det er faktisk ikke så dyrt.

Fra Århus
Tilmeldt 21. Jun 10
Indlæg ialt: 216
Fra  Spot It Online Skrevet kl. 22:35

Jeg synes det er en god idé, hvis de to kender hinanden, og kan arbejde sammen om opgaven. De fleste seriøse mediebureauer, der arbejder med seo kan tilbyde begge dele.

Fra Vordingborg
Tilmeldt 24. May 10
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 22:43

Carsten Hoier Fra Spot It Online:
Der er desværre forskel på en god tekst til de besøgende og en tekst til søgemaskinerne. Det er lidt specielt at skulle kommunikere med Google og ikke til andre mennesker, så det kræver en del viden, erfaring og uddannelse.

Det bliver jeg ikke klogere af, for hvad skal jeg vælge?! Stick out tongue
Skal jeg forstå det som man kun kan få én af tingene, altså enten en der er forbrugervenlig eller en der er googlevenlig?

Det er en hjemmeside der omhandler isolering, humurs- og loftisolering.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:44

efter min mening skal man ikke som udgangspunkt skrive en SEO tekst, men derimod skrive en tekst målrettet brugerne, gør man det er man også sikker på, eller i hvertfald mere sikker på at fange brugeren. Det nytter jo ikke så meget at man skriver teksterne for at få brugerne fra søgemaskinerne og ind på ens hjemmeside hvis indholdet alligevel ikke fanger brugeren og får dem til at blive. Og det er der en risiko for hvis man skrive SEO tekster.

Så derfor vil jeg til hver en tid mene at man er bedst tjent med en tekst til brugerne som derefter får nogle tweaks fra en SEO mand.

man skal samtidig også huske på at SEO er meget mere end tekster og søgeord.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:01

Fru Glob:

Det bliver jeg ikke klogere af, for hvad skal jeg vælge?! Stick out tongue
Skal jeg forstå det som man kun kan få én af tingene, altså enten en der er forbrugervenlig eller en der er googlevenlig?

Det er en hjemmeside der omhandler isolering, humurs- og loftisolering.

Nej man kan sagtens få begge dele. Jeg mener bare at man ikke skal skrive teksterne til søgemaskinerne, men til brugerne hvilket en tekstforfatter gør bedst. Og derefter får man en SEO person til at kigge teksten igennem for at lave nogle få tweaks i forhold til seo.

Det vigtige er at det er SEO personen som tager sig af SEO delen, fx søgeordsanalysen før, samt SEO tweaks efter. Og tekstforfatteren som tager sig af teksterne og bruger nogle af de ord som der er fundet frem til via søgeordsanalysen.

MVH Kim 

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:17
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:30

Carsten Hoier Fra Spot It Online:

Det er muligt det bare er din formulering, der er lidt ipræcis, men sådan som jeg forstår dig så er jeg bestemt ikke enig. En god tekst er ikke enten en der er god til Google - eller til brugerne. Det er en lortetekst. Nej, en god tekst er en der BÅDE er god i søgemaskinerne OG er god for brugerne. Det er en tekst der både ranker godt på de vigtigste relevante keywords - og som "sælger" ens budskab til læserne bedst muligt.

Og det er DET som er svært. Det er ikke så svært at skrive de "SEO sider", som der er mange der tilbyder meget billigt - også her på Amino. Men de er bare som regel ikke særlig brugbare overfor brugere. Det er "crap tekster", der måske godt kan give nogle fine rankings, men som bestemt ikke "sælger" noget. Det er ikke den slags tekster jeg anbefaler man i reglen laver, eller får lavet.

Det tager en del mere tid at skrive en god tekst end det gør at lave en hurtig "crap SEO tekst" - og derfor koster den slags også noget mere end de billige SEO tekster der udbydes.

Hos os på deMib.com er det mig og mine meget erfarne medarbejdere der skriver de fleste tekster for de kunder vi laver tekster for. Vi har stor erfaring som både skribenter og som SEO-.eksperter. Så kan lave tekster der både sælger budskabet - og som kan ranke godt.

Jeg ser meget ofte tekster, der er skrevet af gode skribenter, men helt uden sans for SEO. De ranker som regel ikke på noget af det de burde ranke på. Jeg oplever også nogle der er lidt bedre - hvor man næsten kan se, at de har forsøgt - sådan lidt halvhjertet - at "kaste" nogle keywords ind. Det er heller ikke godt nok.

SEO og salgs-tekster skal ikke ses som to forskelle lag - det er en helhed. Det ene skal ikke klaskes ovenpå det andet. De to sæt af faktorer skal spille sammen og udgøre en homogen enhed.

Og det er, som sagt, slet ikke let ...

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)