Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

BlueMango.dk - Hjælp søges!

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 3. Aug 10
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

BlueMango.dk er nu lanceret - Men vi har brug for lidt hjælp, til at gøre det hele lidt mere simpelt.

Vores problem bunder i, at folk ikke forstår at deres kommentar, er et lod. Jeg testede det på min svigerfar igår, som ikke forstod det. Og selvom han ikke er den mest tekniske, er det vores mål at alle forstår konceptet!

Jeg håber i Aminoer, har nogen gode forslag til hvordan vi kan gøre dette mere simpelt at forstå, eller måske en helt anden måde at gøre tingene på? Skal vi over i noget mere illustrativt, eller mere tekst? 

Håber at i kan komme med et par gode ideer! Vi er åbne for alt. :)

Med Venlig Hilsen

BlueMango.dk

Tilmeldt 17. May 10
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 12:43

Jeg ved ikke om det er en løsning. Men kunne man ikke droppe kommentar delen og bruge facebook endnu mere.

Deltag i konkurrencen ved at synes godt om
Få et ekstra lod, ved at synes godt om X
Ekstra lod ved at synes godt om XX

Altså hver gang folk synes godt om, så kan i på facebook gruppen/fansiden etc. registrere hvem som deltager og hvem som ikke gør, derved kan i også kontakte evt. vinder via facebook og se deres personlige info.

Bare en tanke, ved ikk om den gir mening...
Ellers skriv en mail til mig :)

Ved ikke om det er forklaret godt nok?

Akassenu.dk - Oversigt over A-kasser og fagforeninger i Danmark

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 13:14

Ja.... Kan I ikke droppe kommentardelen, den tjener jo ikke noget formål..... Jeg mener, I trækker vel ikke bare lod blandt de email-adresser folk taster ind, når de skriver en kommentar? I laver vel en eller anden form for krydsreference for at undgå snyd..... Hvorfor det med at folk skal skrive en kommentar virker som en fuldstændigt unødvendig ting, der kun tjener til at besværliggøre hele processen.

Derudover er forklaringerne også sindssygt forvirrende.... Der står flere steder man få op til 3 lodder.... Men læser man "Hvordan deltager jeg?" nævnes der lige pludseligt muligheden for at få et 4. lod! :D

Så drop kommentardelen.... Den skader tilsyneladende mere end den gavner...

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 13:26

Kan du evt. gøre det mere simpelt. Der er meget forskelligt tekst og indhold man skal tage stilling til.

Tilmeldt 3. Aug 10
Skrevet kl. 13:36

Hej Lars og Fama

Mange tak for jeres svar! :)

Vi har ikke fundet nogen anden måde at gøre det på, end at folk skal skrive en kommentar, som skal være deres lod. Vinderen bliver udtrukket ud fra kommentarene, hvor folk skal skrive hvad de har gjort. 

Problemet ligger i, at vi skal kunne følge med i, hvem der har delt linket på facebook. Det er en af faktorerne for, at BlueMango.dk bliver spredt på facebook. På konkurrencens facebook-side, og vores egen facebook-side, kan vi sagtens se hvem der har tilmeldt sig, men vi kan ikke se hvem der deler linket?

Og ja, i har jo allerede set problematikken i siden. Det er det i har kommenteret, og som vi søger hjælp til. :)

Vi har evt. overvejet at lave en video, der viser hvordan man deltager. Så slipper man for at skulle læse alt muligt igennem, men skal bruge 20 sek. på at se en video. Hvad synes i om den idé? Er det nemmere?

Hvis i har en idé til, hvordan vi kan komme udenom kommentarene på hjemmesiden, må i endelig råbe højt. :)

Igen, mange tak for svarene.

Med Venlig Hilsen

BlueMango.dk

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 14:04

Hejsa...  jeg syntes du skal gøre din "deltag" (submit) knap mere synlig...    det ligner slet ikke en knap... 

M  dfdf

Tilmeldt 3. Aug 10
Skrevet kl. 14:13

Hej Kim

God pointe! Kan godt se hvad du mener. Den vil vi lige arbejde lidt på.

Hvad synes i ellers om præmierne? Er de attraktive nok synes i? eller skal beløbene være større for at fænge jeres interesse?

I må stadig meget gerne komme med forslag til, hvordan vi laver vores koncept så simpelt som muligt! 

Med Venlig Hilsen

BlueMango.dk 

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 14:18

Hvad med at dele processen op i flere sider.

Første side kunne indeholde ugens konkurrence og "Deltag i konkurrencen her"

På næste side, skal man f.eks. trykke på facebook links, og "Gå videre her"

Sidste side skal man skrive en kommentar, "Du deltager nu i konkurrencen" 

På den måde bliver man ikke forvirret af alt det man skal gøre, men bliver ledt igennem det hele på en kontrolleret måde.

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 14:22

BlueMango.dk:
Problemet ligger i, at vi skal kunne følge med i, hvem der har delt linket på facebook.

Okay.... Så det handler om tracking i forhold til afregning hos kunden? I så fald ville det da give mere mening, hvis man trackede aktiviteten f.eks. via Google Analytics - knalder man Analytics på fansiden burde kunden jo kunne følge med præcist i hvor mange likes de får fra de enkelte henvisningssider..

Under alle omstændigheder virker den løsning I har valgt lidt uhensigtsmæssig.... Som sagt er den ret åben for snyd og det gør jo ikke jeres data voldsomt præcise....

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 14:43

BlueMango.dk:
Hvad synes i ellers om præmierne? Er de attraktive nok synes i? eller skal beløbene være større for at fænge jeres interesse?

Hvis jeg skal være helt ærlig er jeg lidt lunken i forhold til projektet.... I mine øjne har det flere svagheder.... Først og fremmest er kvaliteten af trafikken der skaffes diskutabel. Sat lidt på spidsen har det jo intet med viral eller social markedsføring. Skal det være viralt/social skal folk jo gerne dele informationerne af egen drift - et genialt eksempel er Quicksilver-kampagnen hvor man så nogle gutter smide en stang dynamit i Sortedams Dosseringen og så surfe på bølgen. Den video blev delt på alt hvad der var af videodelingsservices og har fået sygt mange likes, tweets og jeg skal komme efter dig..... altsammen uden man lokkede folk med så meget som et gavekort til en mars bar ;)

Derudover er problemet også at man kan begynde at spore en faldende interesse i Facebook.... og den faldende interesse skal man nok ikke strække sandheden langt for (ihvertfald til dels) at forklare med lige netop tiltag, som dem I står bag.... Folk gider ganske enkelt ikke blive bombarderet med reklamer og ligegyldigheder.

Men for at svare direkte på spørgsmålet... Jo, præmierne er vel attraktive nok.... Jeg synes bare det er det forkerte spørgsmål. Du skulle hellere spørge dig selv om du, hvis en af dine venner delte alle mulige links om alt fra hårvoks til dametøj, ville være tilbøjelig til at købe nogle af produkterne? Jeg skal ikke kunne tale for andre.... men personligt ville jeg nok være mere tilbøjelig til at "un-friende" vedkommende, end jeg ville kaste mig ud i en forbrugsrus ;)

Vil du være med?

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)