Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Duplicate Content Myte

Side 8 ud af 9 (83 indlæg)
Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Indlæg ialt: 411
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jimi,

Alt det er jeg helt med på.

Med det svarer jo ikke på hvorfor WIki, Reuters, BT etc ikke bliver straffet når deres content bliver syndikeret på et utal af sider?

Som det blev fremført tidligere i debatten bliver man straffe for syndikering af content, hvad jeg der for gerne vil vide er hvorfor de ovennænte så er så højt placeret?

Morten

2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 18:33

Hey Jimi,

Tak for feedback.

Soundspectre bliver et ret omfangsrigt website, hvad angår musikgenrer, da min egen musiksmag er meget bred, både indenfor gamle klassikere og helt nye udgivelser.

Til gengæld er det dog stadig et forholdsvis nichepræget website, fordi det er nøje udvalgte udgivelser og langt fra alt fra A-Z. En bekendt fra AdPepper har set sitet og kaldte det for et "nichepræget, feinschmecker musiksite".

Jeg skal dog tilføje, at jeg også har andre musiksites i tankerne, både nogle som er genrebestemte (som du nævnte) og nogle sites, der fokuserer på en helt bestemt kunstner :-)

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 18:38

Hamburg1991:
Med det svarer jo ikke på hvorfor WIki, Reuters, BT etc ikke bliver straffet når deres content bliver syndikeret på et utal af sider?

Det må du snakke med Google om :-) Ikke alt hvad de gør er perfekt, langt fra. Men hvis du gerne vil ligge højt på deres søgemaskine, så må du alligevel rette dig efter det meste, og her er duplicate content en af dem. Mikkel og de andre eksperter har nok et bedre svar, hvis de ellers gider bruge deres dyrebare tid på at oplære os andre, og forhindre os i at brænde vores butikker ned :-)

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 18:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Søgemaskinerne ER ikke sort-hvide, så det er ikke "enten bliver du straffet eller også gør du ikke"!

Google er godt klar over at der findes meget syndikeret indhold derude og derfor gør de deres bedste for IKKE at straffe den slags, men der kan være tilfælde, hvor algoritmen har et "hul" så at sige.

Hvis du tager de store medier, så har de MEGET andet indhold på den enkelte side end netop artiklen de har hentet fra Ritzau. Der er en masse lister med nyheder, reklamer, blog-indlæg, osv. Alt sammen skaber unikt indhold og hjælper til at undgå duplicate content... 

Men uanset hvad ANBEFALES det at rydde op i DC både på eget domæne og eventuet andres. Og HVIS du ikke kan komme udenom at benytte tekst andetsteds fra, så HUSK at linke til kilden... Det kan hjælpe dig :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 18:41

Hamburg :

Jeg misforstod dit spørgsmål. Grunden til at store sites ikke bliver straffet for syndikation, er igen fordi de er så stærke.  Men nu kommer det udenfor hvad jeg ved lidt om, så det må profferne rode med

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Århus C
Tilmeldt 16. Oct 09
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 14:56

Jimi Hove:

Hamburg :

Jeg misforstod dit spørgsmål. Grunden til at store sites ikke bliver straffet for syndikation, er igen fordi de er så stærke.  Men nu kommer det udenfor hvad jeg ved lidt om, så det må profferne rode med

altså efter min erfaring, når er crawler kommer forbi en hjemmeside, så er den ret ligeglad med om hjemmesiden hedder www.svenbenterufaglært.dk eller www.dsb.dk, den bliver crawlet på samme måde.

Så den teori syntes jeg ikke rigtigt holder.

Mvh Kim

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 16:02

www.skiltex.dk:

altså efter min erfaring, når er crawler kommer forbi en hjemmeside, så er den ret ligeglad med om hjemmesiden hedder www.svenbenterufaglært.dk eller www.dsb.dk, den bliver crawlet på samme måde.

Så den teori syntes jeg ikke rigtigt holder.

Crawleren er helt ligeglad, det har du ret i - men det er de bagvedliggende algoritmer ikke. Og det er faktisk ikke en teori - det er faktuel viden.

Husk, at crawl, indeksering og ranking er tre forskellige ting - http://www.thomas-rosenstand.dk/crawl-indeks-rank

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 16:28
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Hej Hamburg1991,

Nu gad jeg egentlig ikke skrive mere i den her tråd, for det er tydeligt at flere debattører ikke gidder læse eller forholde sig til hvad Google selv har at sige om duplicate content vs. syndicated content, og så synes jeg bliver lidt latterligt, men her er svar.

Hamburg1991:

Erik: Det var måske en lidt uheldig overskrift du valgt, mon ikke debatten havde været anderledes hvis du havde skrevet noget med syndicated content i overskriften?

Ja, helt sikkert, men der kom en debat ud af det, og selv om tydeligvis er enkelte her med 'e-tough-guy' syndrom, så er det godt med nye input. Jeg gidder ikke selv spilde min tid, på at svare på den slags barnligheder, men jeg synes måske ikke det er særlig professionelt.

Det fremgik tydeligt i mit oprindelige indlæg at det handlede om syndikering af content. Jeg har læst så mange gange at man ikke må sende den samme artikkel til flere kataloger, blogs osv, og det er bare noget fantastisk vrøvl.

Hamburg1991:

Hvis Google virkelig ikke kan lide syndikat content så kan man jo kun undre sig over hvor Wikipedia er så godt ranked i Google, for wiki bliver da syndikeret til den store guld medalje

Hvis det er tilfældet findes der så nogle som arbejder i det grå område, som decideret sidder og forsøger at få konkurrent sider ud at Google simpelthen ved at syndikere deres content?

Google har ingen problemer med syndikeret content, det er helt almindelig, hvordan skulle en Reuters artikkel ellers nå verden rundt? Problemet ligger i når der tales om 'straf' for duplicate content, altså et 'penalty'. Du kan jo rent faktisk blive straffet i Google, enten ved at blive rykket adskillige sider bagud for ALLE søgninger, eller ved helt at blive deindeksereret. Det er tilgengæld noget der sker fordi du har overtrådt Google's retningslinjer ret groft og kræver en request til Google for at blive inkluderet. Det er en alvorlig ting helt sikkert. Det sker bare ikke på grund af det som kaldes duplicate content. Det eneste der kan ske er at de sider du syndikerer til ranker bedre for din artikel en overgang. Syndikerer du ordentlig, med link i artiklen, så er det kun en fase. Google kan godt regne ud hvad der er den originale artikel, hvis du har link i artiklen.

Hamburg, du har selvfølgelig ret i, at hvis der virkelig var et sådan 'penalty' så kunne man bare submitte duplicate content for konkurrenten. At det ikke er effektivt er et fint bevis på at Google sagtens kan regne ud, hvor artiklen lå først, med mindre man altså har et meget svagt site, og så har SEO rådgiveren ikke gjort sit job ordentlig.

Hamburg1991:

Erik: Syndikere du dit content eller syndikerer du en artikel som du har skrevet specifikt til artikel databaser?

Jeg gør begge dele. Som udgangspunkt mener jeg ikke at man bør give andre sit bedste content, det skal på siden, så derfor skriver jeg ofte artikler direkte til databaser, blog netværk m.m. Hvis jeg er lidt doven sender jeg bare den samme artikkel afsted til 150+ artikkel kataloger og så tilmelder den et blognetværk. Det virker fint, og man bliver selvfølgelig ikke straffet for det på nogen måde. Normalt spinner jeg dog mine artikler til syndikering med et program der vælger mellem forskellige variationer af paragraffer og ord. Det gør jeg ikke fordi jeg er bange for duplicate content, men fordi jeg gerne vil have at så meget af mit syndikerede content bliver ved med at være indekseret.
Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 16:57

Erik Hamre:

Nu gad jeg egentlig ikke skrive mere i den her tråd, for det er tydeligt at flere debattører ikke gidder læse eller forholde sig til hvad Google selv har at sige om duplicate content vs. syndicated content, og så synes jeg bliver lidt latterligt, men her er svar.

Google har ingen problemer med syndikeret content, det er helt almindelig, hvordan skulle en Reuters artikkel ellers nå verden rundt? Problemet ligger i når der tales om 'straf' for duplicate content, altså et 'penalty'. Du kan

Hej Erik,

Jeg sakser lige dit citat, ikke for at mudre men for lige at få det med jeg vil kommentere.

Du bliver nødt til at acceptere at der er andre der ikke ser verden gennem samme briller som dig, jeg har nu læst dine links til Google og jeg tror jeg læser det samme som dig - men jeg konkludere noget andet.

Det virker lidt som en religions-krig mellem de lærde, straffer Google DC eller filtrere de?
Muligvis et relevant spørgsmål for Jer der arbejder med SEO til daglig, men for os almindelige dødelige i denne sammenhæng, er det fuldstændig irrelevant hvorfor vores sider er forsvundet fra Googles søgninger - konsekvensen er det samme.

Hvis jeg har et budskab jeg vil ud med, så kan jeg muligvis være ligeglad med om du læser budskabet på den ene eller den anden webside, men hvis jeg lever af at sælge varer i min butik så dør jeg hvis kunderne ikke kan finde min butik. Så kan jeg ikke leve med (og af) at der sikkert ikke sker noget eller at det kun er en overgang så skal siden nok komme i top igen.

Det er muligt du har ret, det kan jeg ikke gennemskue, men det er ikke altid man får ret selvom man har det.
Det er nogle gange direkte tåbeligt at holde på sin ret, f.eks. holder jeg ikke på min ret til at køre ligeud på cykel, hvis der er en bil der instistere på at dreje til højre foran mig.

Stor hilsen

/Brian

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 17:11
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Brian Reinhold Jensen:

Erik Hamre:

Google har ingen problemer med syndikeret content, det er helt almindelig, hvordan skulle en Reuters artikkel ellers nå verden rundt? Problemet ligger i når der tales om 'straf' for duplicate content, altså et 'penalty'. Du kan

Hej Erik,

Jeg sakser lige dit citat, ikke for at mudre men for lige at få det med jeg vil kommentere.

Du bliver nødt til at acceptere at der er andre der ikke ser verden gennem samme briller som dig, jeg har nu læst dine links til Google og jeg tror jeg læser det samme som dig - men jeg konkludere noget andet.

Det virker lidt som en religions-krig mellem de lærde, straffer Google DC eller filtrere de?
Muligvis et relevant spørgsmål for Jer der arbejder med SEO til daglig, men for os almindelige dødelige i denne sammenhæng, er det fuldstændig irrelevant hvorfor vores sider er forsvundet fra Googles søgninger - konsekvensen er det samme.

Hvis jeg har et budskab jeg vil ud med, så kan jeg muligvis være ligeglad med om du læser budskabet på den ene eller den anden webside, men hvis jeg lever af at sælge varer i min butik så dør jeg hvis kunderne ikke kan finde min butik. Så kan jeg ikke leve med (og af) at der sikkert ikke sker noget eller at det kun er en overgang så skal siden nok komme i top igen.

Det er muligt du har ret, det kan jeg ikke gennemskue, men det er ikke altid man får ret selvom man har det.
Det er nogle gange direkte tåbeligt at holde på sin ret, f.eks. holder jeg ikke på min ret til at køre ligeud på cykel, hvis der er en bil der instistere på at dreje til højre foran mig.

Stor hilsen

/Brian

Hej Brian,

Hvis man har et svagt og nyt domæne, så er det nok en god ide at bruge tid på at opbygge det i stedet for andres sider.

Men der er faktisk kæmpe forskel på at blive filtreret (outranket) og 'straffet'. Hvis du bliver filtreret, så kan du bare ændre teksten og få dine placeringer tilbage. Hvis du er 'straffet' kræver det at du kontakter Google og ber dem om at få lov at komme tilbage i indekset. DET er alvorligt.

Men altså, der er mange SEO folk der ikke kan levere nogen resultater, så i stedet begynder de at snakke om hvor farligt syndikeret content er, mest fordi de ikke aner hvordan man gør. Så er det meget nemmere at bruge floskler som 'man må ikke bygge links for hurtigt', 'det tager minimum 6 måneder' eller 'pas på med syndikeret indhold' alt sammen med det formål at de ikke aner hvordan man skaber hurtige målbare resultater.

Jeg har prøvet stort set alle metoder til SEO der findes, og ærlig talt, der er ikke meget nyt under solen i dette forum. Nu har der været de sædvanlinge papegøjer og eftersnakkere i denne tråd og så et par andre synspunkter, så kan enhver jo drage sine egne konklusioner og forhåbentlig blive klogere og få bedre resultater.

Side 8 ud af 9 (83 indlæg)