Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Duplicate Content Myte

Side 6 ud af 9 (83 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas, du må vist lige tilbage og læse det oprindelige indlæg igen - det han skriver der, og det du siger er ikke det samme. Det er det han skriver der reageres på. Og reaktionen er skam meget relevant, da det der skrives er både forkert og potentielt set meget skadeligt for dem der måtte tro på det.

Senere i tråden ændres sporet så fra at handle om DC generelt, til kun at dække lige en bestemt slags syndikering i forhold til en bestemt slags websites.

For det første gør det tråden meget lidt relevant for ret mange Aminoer. De fleste driver legitime online shops, med langsigtede strategier hvor det ganske enkelt ikke er relevant. Og det gør samtidig, at overskriften på tråden bliver helt forkert. DC er på ingen måde en myte!

For det andet mener jeg DC også er et problem, der hvor du så ikke tror det er. Påstanden om, at SEO eksperter skulle køre en skræmmekampagne om at det giver straf med DC er ganske enkelt ikke korrekt. Som Thomas også har understreget er det ret ligegyldigt for den gennemsnitlige Amino shop ejer, om han forsvinder fra Google på grund af filtrering eller straf. Resultatet er det samme. Det er en komplet misforståelse, at Googles kamp mod DC er rettet mod forsøg på "snyd". Det handler det slet ikke om.

Ja, Google vil ofte finde den version af en side de vil vise - men som shopejer er det bare ikke godt nok. Som shopejer skal det gerne være DIN side Google vælger.

Alt i alt må jeg blot konstatere, at det meste af det trådstarter har sagt i denne tråd er klare eksempler på total misfortolkning af faktuelle forhold.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:34

Jeg kan iøvrigt tilføje, at jeg p.t. (igen igen) sidder med et meget stort internationalt varemærke, som er alvorligt ramt at konsekvenserne af det som trådstarter ellers siger ikke er et problem.

De har gjort som han siger man roligt kan gøre og syndikeret en masse indhold fra deres shop til andre sites - andre forhandler, prissammenligningstjenester osv. Og resultatat er nu, at en meget stor del af deres produkter er røget helt ud af Google. Ikke bare de-ranket - men røget helt ud! Og det på trods af, at deres eget domæne faktisk er ret prominent - netop fordi det er et kendt globalt varemærke.

Det virker derfor provokerende på både mig - og alle de andre der kender konsekvenserne af de her problemer, når en annonym type dumper ind og påstår, at det skam ikke er noget problem og at man da sagtens kan gøre sådan uden at det giver problemer. At DC bare er en myte.

Og ja, jeg tjener naturligvis gode penge på at hjælpe virksomheder som denne med nu at få løst dette problem. Men jeg ville helt ærligt helst have, at de slet ikke påførte sig selv disse skader, så jeg kan bruge tiden på nogle mere possitive ting med kunderne i stedet for.

Når min kunde har valgt at gøre som de har, så kan det meget vel skyldes, at de har haft en rådgiver inde, som har troet for meget på den slags vrøvl som trådstarter fremfører i denne tråd. Det synes jeg i sandhed er trist - og det er det jeg kæmper imod.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 14:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel deMib Svendsen:
Senere i tråden ændres sporet så fra at handle om DC generelt, til kun at dække lige en bestemt slags syndikering i forhold til en bestemt slags websites.

Det første indlæg handler da eksplicit om syndikeret indhold og ikke DC generelt - no?

At overskriften så måske er lidt skarpt skåret.... Nå ja, nogen render rundt i et rødt jakkesæt, andre skærer deres overskrifter lidt frækt - so what :)

P.S. Jeg skal måske lige komme med en disclaimer.... Jeg vælger ikke side i den generelle diskussion - det har jeg slet ikke SEO-forstand nok til. Jeg ser bare nogle argumenter, der for almindelige mennesker ser ganske holdbare ud, som tegner et helt andet billede af visse af aspekter af DC, end det jeg ellers havde. Så jeg håber sådan set bare diskussionen kan komme tilbage på sporet og vi kan få svesken på disken istedet for at handle om alle mulige menneskers CV eller mangel på samme :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 513
Skrevet kl. 14:43

Demib kunne du ikke svare på mit spørgsmål, jeg har skrevet til dig i posten?

Arbejder til dagligt med Affiliate Marketing og SEO i mit firma CR Marketing ApS. Derudover tilbyder jeg SEO-artikler, kontakt via pb for mere info om priser.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:44

Hvis du har nye spørgsmål er det nok bedre at åbne en anden tråd :)

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 14. Jan 09
Skrevet kl. 15:09

Hej Demib,

Det kunne jeg gøre :) Men så stort er det heller ikke, skriver det her igen.

Demib ville du så foreslå man lægger artikler på flere sider, med få rettelser som et ord her og der? Og så skabe mange links til ens side sådan.

Christopher

Arbejder til dagligt med Affiliate Marketing og SEO i mit firma CR Marketing ApS. Derudover tilbyder jeg SEO-artikler, kontakt via pb for mere info om priser.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:17

Christopher Roelann:

Demib ville du så foreslå man lægger artikler på flere sider, med få rettelser som et ord her og der? Og så skabe mange links til ens side sådan.

Hvis det skal gøres er det i hvert fald spild af tid at gøre det manuelt. Der findes efterhånden mange OK "spinning" programmer, der kan hjælpe med at gøre det hurtigere :)

Jeg vil dog bestemt ikke anbefale, at man spinner sit eget indhold - med mindre man arbejder med websites med ekstremt kort strategisk sigte. Det er alt for risikabelt.

Problemet med spinnet indhold er også, at det meget sjældent er brugbart for mennesker. Og med den meget store mængde af den slags der i disse år oversvømmer Nettet, så tror jeg roligt vi kan regne med at søgemaskinberne vil filtrere endnu hårdere på det fremover end det de gør i dag.

Så nej, jeg kan bestemt ikke generelt anbefale at man gør det. Men det er nu også meget sjældent, at sådanne strategier bare kan anbefales over en bred kam. Det er uhyre selektivt.

Fra Budapest
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 15:29
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 6 person

Mikkel,

Det kan godt være at det virker ufarligt at sidde bag skærme og dele øretæver ud til alle sider, men der er stadig det der hedder pli og almindelig god opførsel. Hvis vi havde mødt hinanden på en bar og dit første svar var noget i stil med det du har fremvist her, så havde jeg nok sagt røv og vendt mig om for at finde en der var mere charmerende at tale med.

Hvilken type svar tror du er mest fremmende for en debat? "Øhh, kammerat, kunne du ikke lige smide et par links til at underbygge dit indlæg for enten har jeg ikke forstået dig rigtigt eller også er jeg grundlæggende uenig?" eller "Du fatter ikke en meter og desuden er din mening uønsket på Amino, for jeg er en stor kanon og jeg har en bedre mening!"

Et er om du er enig med trådstarter eller ej, men det er lidt for søgt at du bliver ved med at hyle op om det ene eller andet med hensyn til formfejl for at bortforklare dit meget lidt konstruktive angreb på trådstarter.

Hvis du er fra Debatpolitiet, så minder det ærlig talt lidt om politibrutalitet.

Som jeg nævnte i mit føste indlæg i tråden, så synes jeg Amino har taget en uheldig drejning med hensyn til generel tone og opførsel i debatterne og så kan det egentlig være lige meget hvad der er til debat. Hvis Amino kan blive et forum for fonuftig diskussion mellem mennesker med respekt for hinanden, så er jeg helt klart med på ideen ellers har Amino mistet glansen og så har jeg bedre ting at tage mig til.

Venlig hilsen,

Thomas

PS:

Erik Hamre:

Hej SEO folk,

Nu har flere gange læst på dette forum at man risikerer en 'duplicate content penalty', hvis man lægger den samme artikkel ud på nettet flere steder, for eksempel ved at publicere den på flere artikel databaser.

Skal vi ikke lige aflive den myte en gang for alle!

Det er da så klart som det kan være. Skal vi så ikke stoppe med at koge suppe på den samme høne?

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 14. Jan 09
Skrevet kl. 15:30

Okay :) Kan jeg godt se, det er jo også næsten duplicate content :)

Du bruger ikke den strategi vel?

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 16:14

Jeg vil blot lige tilføje at i de blogs fra webmastercentral der henvises til, siger næsten alle der kommenterer at det ikke passer hvad blogskriveren siger. Længere nede indrømmer skribenten halvt sin fejl og forslår at man løser sit problem ved at indføre et noindex tag.

Så hvis du gerne vil have noindex tags på dine sider, så bare fyr den af ;-)

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Side 6 ud af 9 (83 indlæg)