Thomas, du må vist lige tilbage og læse det oprindelige indlæg igen - det han skriver der, og det du siger er ikke det samme. Det er det han skriver der reageres på. Og reaktionen er skam meget relevant, da det der skrives er både forkert og potentielt set meget skadeligt for dem der måtte tro på det. Senere i tråden ændres sporet så fra at handle om DC generelt, til kun at dække lige en bestemt slags syndikering i forhold til en bestemt slags websites. For det første gør det tråden meget lidt relevant for ret mange Aminoer. De fleste driver legitime online shops, med langsigtede strategier hvor det ganske enkelt ikke er relevant. Og det gør samtidig, at overskriften på tråden bliver helt forkert. DC er på ingen måde en myte! For det andet mener jeg DC også er et problem, der hvor du så ikke tror det er. Påstanden om, at SEO eksperter skulle køre en skræmmekampagne om at det giver straf med DC er ganske enkelt ikke korrekt. Som Thomas også har understreget er det ret ligegyldigt for den gennemsnitlige Amino shop ejer, om han forsvinder fra Google på grund af filtrering eller straf. Resultatet er det samme. Det er en komplet misforståelse, at Googles kamp mod DC er rettet mod forsøg på "snyd". Det handler det slet ikke om. Ja, Google vil ofte finde den version af en side de vil vise - men som shopejer er det bare ikke godt nok. Som shopejer skal det gerne være DIN side Google vælger. Alt i alt må jeg blot konstatere, at det meste af det trådstarter har sagt i denne tråd er klare eksempler på total misfortolkning af faktuelle forhold. |
Jeg kan iøvrigt tilføje, at jeg p.t. (igen igen) sidder med et meget stort internationalt varemærke, som er alvorligt ramt at konsekvenserne af det som trådstarter ellers siger ikke er et problem.
De har gjort som han siger man roligt kan gøre og syndikeret en masse indhold fra deres shop til andre sites - andre forhandler, prissammenligningstjenester osv. Og resultatat er nu, at en meget stor del af deres produkter er røget helt ud af Google. Ikke bare de-ranket - men røget helt ud! Og det på trods af, at deres eget domæne faktisk er ret prominent - netop fordi det er et kendt globalt varemærke.
Det virker derfor provokerende på både mig - og alle de andre der kender konsekvenserne af de her problemer, når en annonym type dumper ind og påstår, at det skam ikke er noget problem og at man da sagtens kan gøre sådan uden at det giver problemer. At DC bare er en myte.
Og ja, jeg tjener naturligvis gode penge på at hjælpe virksomheder som denne med nu at få løst dette problem. Men jeg ville helt ærligt helst have, at de slet ikke påførte sig selv disse skader, så jeg kan bruge tiden på nogle mere possitive ting med kunderne i stedet for.
Når min kunde har valgt at gøre som de har, så kan det meget vel skyldes, at de har haft en rådgiver inde, som har troet for meget på den slags vrøvl som trådstarter fremfører i denne tråd. Det synes jeg i sandhed er trist - og det er det jeg kæmper imod.