Ovenstående er noget af det værste vrøvl jeg længe har hørt om SEO. Så jeg vil på det kratigste anbefale alle totalt at ignorere dette indlæg.
Det kan ikke siges mere tydeligt eller mere rigtigt. DC er et yderst alvorligt problem - også på tværs af domæner. Det er helt korrekt, at der ikke "straffes" - der "filtreres".
I min verden gør det lige ondt, om min gamle topplacering ryger om på side 22 grundet en filtrering eller grundet en straf. Og vi der arbejder med SEO hver dag, ser eksempler hele tiden på netop dette.
Jeg synes, det er fint at have andre holdninger til faktuelle ting end de, der er direkte og utvetydigt dokumenterbare - det gør bare verden mere festlig. Men jeg bakker 110% op om Mikkels råd her: Lad endelig være med at rette dig efter et råd, der er så direkte forkert, som trådstarters.
Med al respekt for dit synspunkt, og Mikkels (jeg læser altid hvad i skriver), så er det altså et emne der ikke er sort og hvidt, som i stiller det op.
Jeg linkede til hvad Google selv havde at sige om sagen.
Der er kæmpe forskel på at lave domæne spam med duplicate content og så at syndikere content.
I min første post skrev jeg ret tydeligt at det at syndikere content til artikel databaser ikke går ud over din egen side. Det er altså helt almindelig praksis. Som eksempel, prøv at gå ind på EzineArticles.com og tag et par tilfældige artikler med en længere titel. Google så titlen og sæ hvor mange gange den dukker op. Hele ideen ved at lægge content ud på en side som EzineArticles er at andre webmastere skal gen-poste artiklen på deres side, med resource boksen intakt (hvor der er link til din side). Det er article marketing 101.
Altså, jeg har selv oplevet mange gange at syndikere en artikel. Til at begynde med ranker artiklen højere på fx. EzineArticles, hvorimod den originale artikel på min side ranker lavere. Men når der er gået noget tid, så ranker min side højere, netop fordi andre webmastere har publiceret den og de linker ALLE til min side.
Men jeg kan da godt forstå de råd i giver med hensyn til virksomheder. Her er det selvfølgelig bedst at have sit eget unikke content fra dag et, det giver bedre muligheder fra starten af fordi man ikke konkurrerer på den samme tekst.
Men hvis jeg skulle få backlinks gennem artikel kataloger, så kan du være sikker på jeg ikke skrev en unik artikel til hvert katalog. Det ville være ren spild af tid, hvis det kun er backlinket man er ude efter.