Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Duplicate Content Myte

Side 3 ud af 9 (83 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

BruunMedia:

Wi:
selvudnævnte SEO-eksperter!

Og du er udnævnt af mig til at være en paphat :) Prøv nu lige at holde det nede på et plan hvor du ikke er i 2.B.

Nu er det ikke sådan at Demib & Rosenstand ikke er selvudnævnt mere end andre respektere og stoler på deres kompetencer, så jeg ville mene at de med god grund uden at nogen bliver forarget udover dig.

Er det ikke forkasteligt at kalde mig et skældsord når du i selvsamme sætning fortæller mig at jeg er på niveau med skolebørn?

Tag dig sammen og accepter at ikke alle deler din mening.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 14:13

Wi:

Er det ikke forkasteligt at kalde mig et skældsord når du i selvsamme sætning fortæller mig at jeg er på niveau med skolebørn?

Tag dig sammen og accepter at ikke alle deler din mening.

Hvis du kiggede på ordvalget og den efterfølgende smiley så ville du måske opfange et signal :)

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:22

Mikkel deMib Svendsen:

Ovenstående er noget af det værste vrøvl jeg længe har hørt om SEO. Så jeg vil på det kratigste anbefale alle totalt at ignorere dette indlæg.

Det kan ikke siges mere tydeligt eller mere rigtigt. DC er et yderst alvorligt problem - også på tværs af domæner. Det er helt korrekt, at der ikke "straffes" - der "filtreres".

I min verden gør det lige ondt, om min gamle topplacering ryger om på side 22 grundet en filtrering eller grundet en straf. Og vi der arbejder med SEO hver dag, ser eksempler hele tiden på netop dette.

Jeg synes, det er fint at have andre holdninger til faktuelle ting end de, der er direkte og utvetydigt dokumenterbare - det gør bare verden mere festlig. Men jeg bakker 110% op om Mikkels råd her: Lad endelig være med at rette dig efter et råd, der er så direkte forkert, som trådstarters.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 14:42
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Thomas Rosenstand:

Mikkel deMib Svendsen:

Ovenstående er noget af det værste vrøvl jeg længe har hørt om SEO. Så jeg vil på det kratigste anbefale alle totalt at ignorere dette indlæg.

Det kan ikke siges mere tydeligt eller mere rigtigt. DC er et yderst alvorligt problem - også på tværs af domæner. Det er helt korrekt, at der ikke "straffes" - der "filtreres".

I min verden gør det lige ondt, om min gamle topplacering ryger om på side 22 grundet en filtrering eller grundet en straf. Og vi der arbejder med SEO hver dag, ser eksempler hele tiden på netop dette.

Jeg synes, det er fint at have andre holdninger til faktuelle ting end de, der er direkte og utvetydigt dokumenterbare - det gør bare verden mere festlig. Men jeg bakker 110% op om Mikkels råd her: Lad endelig være med at rette dig efter et råd, der er så direkte forkert, som trådstarters.

Med al respekt for dit synspunkt, og Mikkels (jeg læser altid hvad i skriver), så er det altså et emne der ikke er sort og hvidt, som i stiller det op.

Jeg linkede til hvad Google selv havde at sige om sagen.

Der er kæmpe forskel på at lave domæne spam med duplicate content og så at syndikere content.

I min første post skrev jeg ret tydeligt at det at syndikere content til artikel databaser ikke går ud over din egen side. Det er altså helt almindelig praksis. Som eksempel, prøv at gå ind på EzineArticles.com og tag et par tilfældige artikler med en længere titel. Google så titlen og sæ hvor mange gange den dukker op. Hele ideen ved at lægge content ud på en side som EzineArticles er at andre webmastere skal gen-poste artiklen på deres side, med resource boksen intakt (hvor der er link til din side). Det er article marketing 101.

Altså, jeg har selv oplevet mange gange at syndikere en artikel. Til at begynde med ranker artiklen højere på fx. EzineArticles, hvorimod den originale artikel på min side ranker lavere. Men når der er gået noget tid, så ranker min side højere, netop fordi andre webmastere har publiceret den og de linker ALLE til min side.

Men jeg kan da godt forstå de råd i giver med hensyn til virksomheder. Her er det selvfølgelig bedst at have sit eget unikke content fra dag et, det giver bedre muligheder fra starten af fordi man ikke konkurrerer på den samme tekst.

Men hvis jeg skulle få backlinks gennem artikel kataloger, så kan du være sikker på jeg ikke skrev en unik artikel til hvert katalog. Det ville være ren spild af tid, hvis det kun er backlinket man er ude efter.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:10

Syndikering kan give masser af problemer i forhold til DC - og gør det. Der skal virkelig arbejdes forsigtigt med fuld syndikering.

Og det er stadig helt ukorrekt, at DC ikke er et problem på tværs af domæner, som du skrev i din start.

Det skønne er, at det er helt frit at gøre, som man vil. Som tudsegammel Amino-debattør og SEO'er på snart 12. år følte jeg blot, at det var nødvendigt at gøre andre opmærksom på, at din indledende artikel ikke er korrekt.

F.eks. skriver du:

Duplicate content er kun et problem så længe der findes flere identiske sider/tekster på det samme domæne. Grunden til at dette bliver straffet af Google er for at undgå manipulation af søgeresultaterne.

Det er faktuelt forkert. Det er en problemstilling, vi sidder med flere gange månedligt - typisk på kunder, der har f.eks. domæne.dk, domæne.com, domæne.de etc. I mange af de elendige CMS der findes på markedet, er det muligt at adressere en URL på f.eks. domæne.dk og så blot erstatte .dk med .com og få samme indhold. Og konsekvenserne af sådanne problemer er éns HVER eneste gang.

Det er heller ikke sandt, at Google filtrerer DC fra for at undgå manipulation - filtreringen sker for at undgå at give en bruger en oplevelse af 10 søgeresultater med éns indhold. Derfor filtreres så mange helt uskyldige og ikke manipulerende websites fra hvert sekund døgnet rundt.

Hav en herlig dag!

Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 1460
Fra  N/A Skrevet kl. 15:17

Christopher Roelann:

Demib ville du så foreslå man lægger artikler på flere sider, med få rettelser som et ord her og der? Og så skabe mange links til ens side sådan.

følger lige med her

.

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 15:17

Erik Hamre:

Men hvis jeg skulle få backlinks gennem artikel kataloger, så kan du være sikker på jeg ikke skrev en unik artikel til hvert katalog. Det ville være ren spild af tid, hvis det kun er backlinket man er ude efter.

Så ved jeg godt hvem jeg skal holde øje med i mit splinter nye artikel katalog ;-)

Jeg accepterer kun unikke tekster, og det gælder vist også for stort set alle andre artikel kataloger. Hvis du får lov til at tilmelde den samme artikel til flere kataloger, så skyldes det sandsynligvis at moderatoren ikke har holdt godt nok øje, og ikke at det officielt accepteres.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 15:51

Erik Pilgaard Hejlskov:

Erik Hamre:

Så ved jeg godt hvem jeg skal holde øje med i mit splinter nye artikel katalog ;-)

Jeg accepterer kun unikke tekster, og det gælder vist også for stort set alle andre artikel kataloger. Hvis du får lov til at tilmelde den samme artikel til flere kataloger, så skyldes det sandsynligvis at moderatoren ikke har holdt godt nok øje, og ikke at det officielt accepteres.

Hej,

Jeg skal nok prøve at gøre dem lidt unikke, skal vi sige 60%? ;-)

Nej, det er faktisk lige omvendt. Det er kun meget få artikkel kataloger som kræver unikke tekster (Jeg kan kun komme i tanke om Buzzle.com).

For eksempel har verdens største artikkel katalog EzineArticles (næsten 400,000 forfattere) ingen problemer med at acceptere artikler der findes 1000 andre steder, det kræver bare du har copyright. Sådan er det også med langt de fleste andre.

De forstår nemlig at det er domænets styrke og relevans som afgør om deres version af teksten bliver vist. Og eftersom EzineArticles er en meget stærk side så ryger deres artikkel til tops i søgeresultaterne lynhurtig. Og så er det lige meget om den ligger andre steder. I øvrigt er det slet ikke ualmindeligt at se den samme artikkel på fx. 1, 2 og 3 side af Google's resultater. Så hvis du på længere sigt kunne tænke dig at tjene gode Adsense penge så er EzineArticles ikke de værste at lære af (også med hensyn til placering af ads osv).Big Smile

Selvfølgelig er det bedst for dig at artiklerne er unikke, det vil give flere søgninger (indtil du har tilstrækkelig autoritet), men du ville nok få langt flere artikler ind, hvis du slækkede på det krav.

Nå men, jeg kan forstå at det er på tide jeg opretter mit eget artikkel katalog, hvor I kan lægge alle jeres kopier og duplicate content. Så må vi se om jeg ødelægger internettet.Big Smile

Ellers cool med alle de nye artikel kataloger, det har manglet i DK.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:06

Kære venner

Det er en interessant tråd, men jeg forstår ikke hvorfor vi ikke kan holde diskussionen på et sagligt niveau?

Drop anonymiteten, udfyld profilen og lad os diskutere værdig mand til mand.

Dbh Martin

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:07
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Martin Thorborg:

Kære venner

Det er en interessant tråd, men jeg forstår ikke hvorfor vi ikke kan holde diskussionen på et sagligt niveau?

Drop anonymiteten, udfyld profilen og lad os diskutere værdig mand til mand.

Dbh Martin

har intet med en profil at gøre. Argumenter er argumenter, uanset hvem personen er!

Side 3 ud af 9 (83 indlæg)