Jeg har en blog oprettet på Wordpress, hvor jeg har kopiereret den annoncekode fra AdSense, som fungerer super på min anden blog der er lavet på en Blogger-platform. Annoncerne vises fint i den nye Wordpress-blog og tilpasser sig som de skal til indholdet i bloggen. Jeg kan også se i AdSense at der genereres klik. MEN klikkene står alle sammen til nul kroner i indtjening. Hvorfor? Ved nogen, hvad der er galt. Har haft dem på ca. 1½ uge nu, men stadig ikke registreret indtjening.
Der er noget der tyder på, at der blever genereret ugyldige kliks på din blog, hvis de alle er sat til 0 kr. Jeg er ikke ekspert på området, men det kan måske være nogle spiders/robotter der klikker på reklamerne og derfor får de ingen værdi?
Jeg har trods alt haft en del besøgende allerede henover de første par uger bloggen og annoncerne har været på og har haft et par kliks hver dag, men stadig ingen, der har givet andet end 0 kr. Men jeg må lige væbne mig med tålmodighed nogle dage endnu og se, om der sker noget. Ellers må jeg prøve at slette dem og starte forfra :-)
Nu skal jeg ikke beskylde nogen for noget.... Så lad os bare holde os til at understrege Google altså ikke udbetaler noget for såkaldte "invalid clicks".
Så læs lige AdSense-betingelserne igen.... Næste skridt er du bliver banned fra systemet...
Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)
Jeg ville fjerne det du skrev ang noget du gjorde som google ikke tillader og få Fama til at fjerne den qoute :) det kan have hårde konsekvenser for dig :) bare et tip :)
omfg.. Ja nu må jeg være flueknepper! over mit indlæg er der en der vil have fama til at slette din quote, men jeg gør det ikke!
Du har nemtlig IKKE læst betingelserne - det kan jeg da regne ud!
HVORFOR er det at du ikke læser betingelserne? Det er et firma vi snakker om! uanset om det kun er 400 kroner om måneden eller noget, så er det en forretning du har gang i, og er man seriøs så læser man det sgu igennem, og jeg VED da at der står i google's betingelser for brug at man sgu da ikke må klikke på sine egne annoncer!
Jeg ville fjerne det du skrev ang noget du gjorde som google ikke tillader og få Fama til at fjerne den qoute :) det kan have hårde konsekvenser for dig :) bare et tip :)
Så er mit citat fjernet..... Jeg ved ikke om Google ligefrem læser med herinde... Men nu er det ihvertfald fjernet....
Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)
Hej Wi. Jeg er enig med dig og har læst betingelserne. Jeg er klar over, at man naturligvis ikke får udbetaling for klik, der er foretaget af en selv på egen side og det er heller ikke hvad jeg har prøvet at opnå. De to kroner tror jeg godt at jeg kan leve uden. Jeg har udelukkende klikket et par gange for at se, om der var "hul igennem" til min Adsense konto. Man skal sørme passe på hvad man skriver her, kan jeg forstå :-)
Hej Wi. Jeg er enig med dig og har læst betingelserne. Jeg er klar over, at man naturligvis ikke får udbetaling for klik, der er foretaget af en selv på egen side og det er heller ikke hvad jeg har prøvet at opnå. De to kroner tror jeg godt at jeg kan leve uden. Jeg har udelukkende klikket et par gange for at se, om der var "hul igennem" til min Adsense konto. Man skal sørme passe på hvad man skriver her, kan jeg forstå :-)
Nej, men jeg gør det vel nærmest for din egen skyld, da jeg ikke ønsker at folk skal tage let på tingene. Jeg har hørt om folk der er blevet slettet fra google adsense, banned på livstid fra adsense pga. ugyldige kliks - det er jo stort set det alle skrækhistorierne går ud på..
Jeg skal nok slette min quote igen, ville egentlig bare se din respons, men jeg synes bare at forretningsejere uanset indkomst tager meget meget let på tingene.. Og når google eksempelvis siger at du ikke må klikke på dine egne annoncer, og du så gør det (velvidende om at du ikke bliver betalt for dem måske, OG går imod deres betingelse), så sætter du din forretning i unødvendig fare synes jeg..
De fleste "trackingsystemer" som statcounter.com kan du se om folk har klikket på dine annoncer :)
Jeg har i øvrigt oplevet andre fejl i Wordpress, da jeg skulle sætte mine Adsense-koder ind. Kan se, at der er andre der har problemer med at få Adsense annoncerne vist korrekt. http://www.amino.dk/forums/t/96233.aspx
Der har Blogger altså en smart funktion, synes jeg. Men det er også ejet af Google, er det ikke?