Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hostingbranchen er et rådent sted og jeg er åbenbart den eneste der har et problem med det!

Side 2 ud af 7 (61 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 21 person

Mikkel Mikjær Christensen:

Formålet med denne tråd? Tjae ... jeg blev træt af konsekvent at sku forsvare mig selv overfor bedrevidende selvudråbte konkurrenter her på Amino, for straks at blive bedt om at holde kæft af moderatorerne fordi vi er off-topic!

Nu er det mit topic røvhuller! Take it or leave it ;)

Når du så er færdig med at kalde os moderatorer for røvhuller fordi vi ofte bryder ind i debatter for at få snakken tilbage på sporet i stedet for at et par kamphaner begynder at debattere på "Min far kan tæve din far! -niveauet" vil jeg da lige foreslå dig at kigge lidt indad inden du sviner resten af denne branche til.

Disclaimer : Ovenstående indlæg er skrevet af mig i min egenskab som moderator på Amino og jeg burde nok egentligt slette din tråd, men lader den stå i stedet. Det nedenstående er skrevet i min egenskab af privatpersonen Anders Christensen.

Jeg mindes at du flere gange har givet tilbud på håbløst forældede løsninger her på Amino, og du har da stadigvæk tilbud på (ikke-billig) hosting på flere år gamle servere med Pentium4 baserede Xeon cpuer der velsagtens trækker omkring 300 Watt for en ældre HP DL 360 G3. De ligger i hvert fald stadigvæk på dit website.

Jeg er træt af de folk der her på Amino sviner andre hostingvirksomheder til, når de reelt set selv blot er studerende et eller andet sted og har virksomheden som deltidsfirma, men slår sig op på at kunne alt og være verdensmester i det hele.

Det er folk som dig der er med til at give hostingbranchen et rigtig blakket ry når du slår Specialhosting op som om det er verdensfirmaet når det reelt set blot er noget du bruger din fritid fra dit studie på.

Jeg mindes også tidligere at du har skrevet mangt og meget om hvor træls det var at du ikke fik nogle af de jobs du søgte, der er i hvert fald visse firmaer der har fået en sviner af dig fordi de ikke ville ansætte dig.

Jeg kunne forestille mig at grunden til at mange herinde er trætte af dig kan have en sammenhæng med din fremtoning herinde hvor jeg ved at mange opfatter dig som : "Jeg ved altid bedre end alle jer andre så selvfølgelig har jeg ret og du er forøvrigt en idiot fordi du ikke kan se at jeg har ret!".

Hvis du havde en mere positiv fremtoning herinde kunne du drive det meget langt! Smile

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 16. Feb 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Mikkel: At du tror du er den eneste i hele hostingbranchen i Danmark der kan levere et godt produkt siger hvis det hele.

Anders: Enig - godt skrevet.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anders Christensen:

Når du så er færdig med at kalde os moderatorer for røvhuller fordi vi ofte bryder ind i debatter for at få snakken tilbage på sporet i stedet for at et par kamphaner begynder at debattere på "Min far kan tæve din far! -niveauet" vil jeg da lige foreslå dig at kigge lidt indad inden du sviner resten af denne branche til.

Til dit forsvar vil jeg så påpege at jeg ikke mindes nogen tilfælde hvor du har misbrugt din moderator status på den måde jeg omtaler. Men det sker, endog rigtig tit, at en diskution bliver ødelagt af en moderator der blander sig på en uheldig måde.

Anders Christensen:

Disclaimer : Ovenstående indlæg er skrevet af mig i min egenskab som moderator på Amino og jeg burde nok egentligt slette din tråd, men lader den stå i stedet. Det nedenstående er skrevet i min egenskab af privatpersonen Anders Christensen.

Se det er jeg da vældigt glad for at du IKKE gjorde, for så har den mindre ting at være uvenner over. Der er _overhovedet_ ingen begrundelse til at denne tråd skulle slettes. Jeg hænger ikke nogen ud, ihvetfald ikke nogen der kan genkendes af andre end måske dem selv, derudover taler jeg relativt pænt ... ihvertfald ikke værer end andre herinde som også får lov at lufte deres mening. Jeg står frem med fuld navn og adresse, dvs. jeg tager ansvaret for mine egne handlinger.

Jeg kunne egentlig godt tænke mig at høre hvilken begrundelse du kunne have som moderator for at slette mit indlæg?

Jeg er udemærket klar over dine personlige grunde herfor, så dem må du gerne holde for dig selv.

Anders Christensen:

Jeg mindes at du flere gange har givet tilbud på håbløst forældede løsninger her på Amino, og du har da stadigvæk tilbud på (ikke-billig) hosting på flere år gamle servere med Pentium4 baserede Xeon cpuer der velsagtens trækker omkring 300 Watt for en ældre HP DL 360 G3. De ligger i hvert fald stadigvæk på dit website.

Det har du ret i, men nu er der også væsentligt forskel på om du bruger professionelle servere som ovenstående end om du bruger gamle kontormaskiner med Debian installeret og kalder det "Servere" overfor dine kunder.

Men ja du har fuldstændig ret i at G3 og G4 maskiner bruger _alt_ for meget strøm, og det var da også en lettelse at få den sidste G3 server opgraderet til en G5'er, men der er jo ikke så meget andet at sige end at prissætningen på de nye strømbesparende servere har fra producentens side været således at vi og vore kunder har kunnet se et økonomisk incitament i fortsat at bruge de gamle servere.

Det incitament er idag ikke så stort da prisen på de strømbesparende servere er faldet en del, samt argumentet overfor kunderne med at det er bedre for miljøet at bruge lidt mere på hardware og så spare miljøet, virker mere tiltalende i disse tider.

Det står stadig på hjemmesiden, ja det er fordi vi har brugt tiden på at servicere vores kunder frem for at opdatere hjemmeside. Men i princippet har du helt ret :)

Anders Christensen:

Jeg er træt af de folk der her på Amino sviner andre hostingvirksomheder til, når de reelt set selv blot er studerende et eller andet sted og har virksomheden som deltidsfirma, men slår sig op på at kunne alt og være verdensmester i det hele.

Se det er så grunden til at ingen kan lide dig mere ... du er blevet sindsygt arrogant på dine gamle dage.

Jeg er meget ked af det på dine vegne over at du ikke kunne klare dig eget studium, og blev nødt til at droppe ud allerede på første (eller var det andet?) semester, det jeg IKKE forstår er hvorfor du efterfølgende er nødt til at klandre mig bare fordi jeg rent faktisk godt kan drive en professionel virksomhed samtidig med at jeg passer et studie.

Det virker ikke særlig professionelt.

Jeg slår mig desuden ikke op på at være verdensmester i "det hele", jeg har nogle meget klare ting som jeg gør kunderne opmærksom på ikke er vor kernekompetence og at vi bruger folk udefra til det. Derudover har jeg personligt været ude og arbejde for mange andre, både små og store, hostingvirksomheder i DK, og af alle dem jeg har været hos kan jeg kun svare at vi klarer udfordringerne væsentligt bedrer end dem.

Og hvis ikke vi gjorde, ville jeg lukke biksen på stedet. Det er da klart, så kunne folk jo ligeså godt handle hos dem hvis de fik det samme ud af det :o)

Anders Christensen:

Det er folk som dig der er med til at give hostingbranchen et rigtig blakket ry når du slår Specialhosting op som om det er verdensfirmaet når det reelt set blot er noget du bruger din fritid fra dit studie på.

Jeg bruger omtrent 20-30 timer om ugen Specialhosting, ligesom min makker bruger 15-25 timer på det, typisk har vi 10-15 freelance timer indeover om ugen også. Udover det passer min partner en anden virksomhed, jeg passer en anden virksomhed og freelancerne gør nok også.

Det er faktisk mere end 3 år siden jeg sidst var på et studie, og det er omtrent 5 år siden jeg sidst studerede. Det stoppede jeg med efter jeg sjovt nok ... _afsluttede_ min første uddannelse.

Jeg er så ved at starte på en ny, fordi jeg kan og fordi jeg har lyst. Men at det skulle være negativt for min virksomhed at medarbejder udvikler sig og holder sig opdaterede kan jeg vitterligt ikke se. Jeg lægger ikke skjul på det, tværtimod, vi ér en anderledes virksomhed. Du får lov at ringe til mig klokken 2 om natten hvis du har behov for det, og hvis du skal have sat noget op klokken 2 om natten kan vi også finde ud af det.

Kunden er i højsædet, vi har en mobil på os 24x7, og rykker ud når der er behov for os. Vores eksisterende kunder er tilfredse, og de nytilkomne er imponerede over det serviceniveau vi kan levere på trods af at vi kun er 3.

Anders Christensen:

Jeg mindes også tidligere at du har skrevet mangt og meget om hvor træls det var at du ikke fik nogle af de jobs du søgte, der er i hvert fald visse firmaer der har fået en sviner af dig fordi de ikke ville ansætte dig.

Umh ... nej ? Jeg plejer at komme til samtale cirka hver gang jeg sender en ansøgning, lige med undtagelse af et par jobs jeg har søgt mere eller mindre i sjov hvor jeg godt var klar over jeg ikke kom ind.

Anders Christensen:

Jeg kunne forestille mig at grunden til at mange herinde er trætte af dig kan have en sammenhæng med din fremtoning herinde hvor jeg ved at mange opfatter dig som : "Jeg ved altid bedre end alle jer andre så selvfølgelig har jeg ret og du er forøvrigt en idiot fordi du ikke kan se at jeg har ret!".

Helt korrekt ... jeg har som regel ret. Der er ikke nogen pointe i at sige noget hvis det er forkert. Hvis folk har et problem med folk der ved hvad de laver, og ved at det de laver er rigtigt så er det ikke hos mig de skal handle.

Derudover er jeg også den eneste jeg har set herinde sige noget i retning af "Det der har jeg ikke prøvet før, men jeg tror nok vi kan finde ud af at løse det alligevel". Alle andre siger enten nej til opgaven, respekt for det, eller også påstår de at de er eksperter og kan løse det i Joomla for 2500kr :)

Anders Christensen:

Hvis du havde en mere positiv fremtoning herinde kunne du drive det meget langt! Smile

Lige bortset fra et par stykker som føler sig truffet der vil jeg sige at fremtoningen ser ret så positiv ud :o)

De få gange hvor det er anderledes skyldes som reelt at andre er nogen fjolser, og jeg ikke blander mig udenom ... men hey, så er jeg jo også et fjols og så er det som sådan fair nok :)

Anders, jeg syntes du laver nogle fede produkter og løsninger, og jeg ved jo at du i bund og grund kan dit håndværk. Hvis du gad lade være med at være sådan en stiv-stikker så ville du måske opleve at folk (ihvertfald jeg) var dig noget mere imødekommende.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:11

Lasse Brandt:

Mikkel: At du tror du er den eneste i hele hostingbranchen i Danmark der kan levere et godt produkt siger hvis det hele.

Hej Lasse

Jeg tror som oftest det er viljen den er galt med fremfor evnen, det kan da godt være jeg ender ud med at konkludere at jeg er nødt til at snyde kunderne for at tjene penge på det her ... men jeg håber det ikke :)

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 13:24
Gennemsnit 3,4 stjerner givet af 5 person
Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 13:28

Henrik Nielsen:

Jeg sad selv og overvejde at poste det link... :D Det var efter jeg checkede adresselinjen og var sikker på, at jeg ikke var kommet til at skrive "arto.dk" ved en fejl. 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:29
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Henrik Nielsen:

Igen, der er altså osse mange seriøse kræfter i denne branche!

Helt enig! De er bare svære at få øje på, det ville jo være dejligt hvis flere stod frem og bekendte kulør.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:31

Eiler:

Jeg sad selv og overvejde at poste det link... :D Det var efter jeg checkede adresselinjen og var sikker på, at jeg ikke var kommet til at skrive "arto.dk" ved en fejl. 

Som sagt tidl. du er velkommen til at "leave it" ... selvom jeg da umiddelbart sku mene emnet var i din interesse.

Syntes da bestemt det er ret så relevant et emne.

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 13:36

Mikkel Mikjær Christensen:

Som sagt tidl. du er velkommen til at "leave it" ... selvom jeg da umiddelbart sku mene emnet var i din interesse.

Syntes da bestemt det er ret så relevant et emne.

Emnet er ufattelig interessant, og jeg læser hver eneste linje med stor omhu! (og det var helt seriøst, ikke ironisk!). Men det er ikke så pokkers interessant, at det som regel altid ender ud i en mudderkastekamp mellem dig, Anders og måske et par andre stykker. Det kunne jeg godt have været foruden. 

I stedet for at kaste mudder efter hinanden på den måde, bør vi være gode konkurlegaer og arbejde sammen på at få de rådne udbydere væk fra markedet, så vi seriøse og fornuftige udbydere kan have et godt ry og opretholde god kvalitet af vores ydelser. Selvom vi kæmper om de samme kunder, behøver vi ikke kæmpe en aktiv kamp mod hinanden. 

Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 430
Skrevet kl. 13:38

Henrik Nielsen:

Offtopic: hvad får en troll ud af at provokere gruppen, udover selve provokationen? Det er et generelt spørgsmål og har intet med denne tråd at gøre. Er bare nysgerrig.

Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.

Side 2 ud af 7 (61 indlæg)