Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webhotel - virtuel server

Side 1 ud af 5 (42 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg søger et (rigtig) godt tilbud fra jer derude på et webhotel. Det jeg har brug for, eller gerne vil have, er et mere stabilt webhotel end vores nuværende (Gigahost). Der er som sådan intet galt i Gigahosts service, men jeg er træt af at dele server med andre, og på den måde være "afhængig" af om andre kan finde ud af at opføre sig ordentligt.

Derudover vil jeg have mere kontrol med opsætningen. Jeg er ikke server-nørd, på nogen måde, så den skal sættes op for mig, men der skal stadig være mulighed for at jeg selv kan lave indstillinger på andet end runtime-niveau. Lidt som Gigahost der giver mulighed for at ændre i php.ini.

Det skal altså være et PHP/MySQL webhotel, helst med ubegrænset antal (eller mange) mail-konti, ubegrænsede (eller mange) ftp konti, mulighed for en del subdomæner, samt god statistik. Og så self cronjobs og en god support :)

Jeg har længe tænkt på en virtuel server, netop for at undgå problemet (eller næsten da ihf.) med at andre kan få serveren til at gå ned, men ved også at det kan blive en (for) dyr fornøjelse.

Så hvad kan I byde på?

På forhånd tak Martin Hjort

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:54

Det der kræver mere rådgivning end jeg (eller nogen anden) kan krølle sammen på et par linier på amino :)

De muligheder du nævner har pro's'n'cons, umiddelbart lyder det til at du burde have dig en dedikeret server med et kontrolpanel på så du selv kan ændre din opsætning, men det er væsentligt dyerer end en virtuel server.

Med en virtuel server er du stadig i risiko for at andre lægger din server ned, hvis nogen belaster den fysiske hardware så meget at der bliver mindre cpu-tid til de andre (din) server.

Du er ihvertfald under alle omstændigheder velkommen til at give mig et kald på tlf 41 28 28 08 hvis du vil høre lidt om hvad jeg kan tilbyde.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:17

Jeg har rigtig gode erfaringer med Hetzner i Tyskland; de har f.eks. dette tilbud på en dedikeret server:

http://www.hetzner.de/en/hosting/produkte_rootserver/rp39/

€39/md (træk moms fra, så er du nede på ca. €33), AMD CPU, 2x400 GB HD, 2GB RAM og 5000GB trafik/md.

Så kan det næsten ikke svare sig at bruge en virtuel server :)

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 09:46

Det er korrekt at en virtuel server også er afhængig af sine "naboer" og kan belastes for meget.
Der skal dog lige siges at det egentlig kun kan ske hvis resourcerne er "double booked" og flere server bruger så mange resourcer at der ikke er nok til din virtuel server. På en host der ikke "double booker" er det egentlig kun en crash af coresystemet der kan give problemer på din egen server, eller at du når op på din peak på og overbelaster din egen server.

Nu kan jeg ikke lige læse ud af dit spm. om du er vant til at arbejde med linux servere, men det ville nok være en god ide at kigge efter managed virtuelle servere, hvis du ikke har erfaring, ellers vil din server rimelig hurtigt være åben for alle mulige "sjove" ting, og det belaster serveren meget.

Mvh
Markus

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 813
Skrevet kl. 10:52
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:39

Markus:

Der skal dog lige siges at det egentlig kun kan ske hvis resourcerne er "double booked"

Det har du kun delvist ret i.

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Skrevet kl. 13:19

Nej, jeg er ikke vant til at arbejde med linux-servere, selvom det er et mål snart at få det lært. Så der skal helt klart noget hjælp ind over med opsætning, sikkerhed osv :)

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Skrevet kl. 13:19

Okay jeg forstod det Markus skrev, men bliver så forvirret af at du skriver han kun har delvist ret. Hvorfor?

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 13:30

Martin Hjort:

Nej, jeg er ikke vant til at arbejde med linux-servere, selvom det er et mål snart at få det lært. Så der skal helt klart noget hjælp ind over med opsætning, sikkerhed osv :)

God ide, for ellers får du alt for hurtigt problemmer.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:37

Jeg skal ikke svare på hvorfor han kun har delvist ret ... måske ved han ikke bedre? måske har han bare ikke selv været ude for det endnu.

Bottom line er at du er afhængig af 'godt naboskab' i et miljø med shared hardware, der findes forskellige løsninger af svingene kvalitet, men i bund og grund er det stadig tilfældet.

Dernæst kan jeg så oplyse dig om at _alle_ idag oversælger på den ene eller den anden måde, jo mindre de vil indrømme hvad og at de oversælger jo mere oversælger de. Vi oversælger f.eks. vores internet kapacitet, mig bekendt findes der ikke noget som ikke gør det.

På webhoteller oversælger vi også harddisk pladsen ... det gør vi rent og skært fordi at _ingen_ bruger alle de 10GB de har fået tildelt, men folk vil hellere ikke acceptere en mindre grænse, derfor har alle i teorien lov at bruge 10GB selvom de måske kun er hvad der svarer til 1GB til hver.

Det betyder at hvis alle vores kunder pludselig vil bruge alle 10 GB hver i sær så skal vi i en fart ud og have sat nogen flere servere op.

På vores virtuelle server løsninger oversælger vi kun CPU-tid og Internet-båndbrede. Pt. findes der nemlig ikke nogen særlig fornuftig måde at opdele CPU-tid på, det vi har gjort er at tildele én kerne pr virtuelle server, det fungerer fint indtil vi har de første 16 virtuelle servere på maskinen, hvorefter folk er nødt til at begynde at dele.

Bottom line i DIN situation er at hvis du vil være helt sikker på at have den mængde hardware til rådighed du har behov for, så skal du købe en dedikeret server. Hvis du kan leve med at der i sjældne spidsbelastninger hos naboen kan være mindre forstyrrelser hos dig, så skal du gå ud og finde en partner der ved hvad de laver. Så kan du sagtens klare dig med en løsning baseret på en virtuel server.

Side 1 ud af 5 (42 indlæg)