Ang. mobil betaling er der en meget står ulempe, da mobilselskabet/udbydere tager en stor del af beløbet og derfor vil vare stiger rigtig meget i forhold til betalings kort.
Der findes en tabel over de forskellige takster for hvor meget får ud af det.. :)
Ang. mobil betaling er der en meget står ulempe, da mobilselskabet/udbydere tager en stor del af beløbet og derfor vil vare stiger rigtig meget i forhold til betalings kort.
Der findes en tabel over de forskellige takster for hvor meget får ud af det.. :)
Hej Morten - tak for dit svar!
Hvor mange % tager teleselskabet, og hvor finder jeg de omtalte takster?
Jeg kan ikke helt huske det, men har før arbejder med at lave sms konkurrence, men har desværre ikke det til at ligge mere ..:/
Jeg ved ikke om det ligger offentligt, tror jeg næppe, men prøv evt at kontakte en udbyder og få tilsendt nogle papir på det, så vil det være imellem der, er jeg ret sikker på.. :)
Hvis i ønsker at lave mobilbetalinger, eller skabe meromsætning på din hjemmeside, kan i benytte dig af overtaksering.
Overtaksering gør, at beløbet bliver trukket på brugerens mobilregning i stedet for, at han skal betale med Dankort, bankoverførsel eller lign., Overtaksering benyttes altid på en 2-vejs tjeneste, hvor brugeren skal anmode om betalingen via en applikationskode. Herefter får han tilsendt den overtakserede SMS, og vil først blive takseret efter modtagelsen af SMS'en.
Ved overtakserede SMS Beskeder, deles takseringen mellem teleselskabet der opkræver takseringen, og den indholdsudbyder der afsender beskeden.
Dette udklip er taget fra http://www.coolsmsbusiness.dk/Produkter/Overtaksering.html
Teleselskaberne tager 25-35 % af takseringsbeløbet og du vil kunne trække maksimum 225 kr. pr. transaktion. Derudover tager udbyderen typisk en procentdel i gateway fee eller et bestemt beløb pr. taksering.
Hvis du forventer en rigtig stor omsætning kan du kigge nærmere på m-payment, hvor du kan forhandle nogle helt andre vilkår med teleselskaberne (her vil teleoperatørernes andel typisk ligge på 8-15 % af takseringsbeløbet).
Først og fremmest er der kommet rigtige mange gode svar til din opgave, det du dog også skal have for øje, er både ved almindelig overtaksering, samt M-Payment som Søren nævner, kan du maksimalt taksere med 225 Kroner.
Om dette passer ind i dit koncept må du så selv vurdere.
Held og lykke med din ide.
P.s. SMS'en er 25 år gammel (http://www.textually.org/textually/archives/2010/08/026521.htm) eller ideen er, men selv her i 2010, spås SMS'en, Mobilbetaling, og Maobilmarkedsføring, stadig stor fremgang i mange år.
CoolSMS, har mere end 10 års erfaring med SMS og Overtaksering, og er den største udbyder af Bulk SMS Gateway i DK.
Du nævner en tabel over de forskellige udbyderes takster - har du en henvisning til tabellen som du vil dele?
Teleudbyderne tager det samme så der er der ikke konkurrence. De forskellige gateway firmaer har samme priser fordi der ikke er ret meget fløde at skumme...
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....