Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter ved siden af fuldtidsarbejde - hvordan?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Boysen:
 Beklager Lars, men det tror jeg ganske enkelt er umuligt!.

Det betyder selvfølgelig ikke at du ikke kan gøre det, men du må bare ikke have en forventning til at det kan lykkes. Fokus på to så store områder, (der ligger langt fra hinanden?) tror jeg bliver op af bakke lige fra start.

Det fungerer da ellers fint for mig. Har kørt sådan i 2½ år nu og min forretning ved siden af fuldtidsjobbet vokser og vokser :-)
Med troen på at det kan lykkes, så kan man altså flytte bjerge...

På et eller andet tidspunkt siger jeg så mit faste job op, når jeg kan se ordrene komme i jævn strøm...

Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 430
Skrevet kl. 10:11

mtrolle:

Tricket er fleksibilitet.

Heldigvis har mit eget altid været ekstremt fleksibelt. Jeg lavede tv oversigten ontv.dk, hvilket betød, at jeg kunne nøjes med at arbejde i mit eget når jeg havde tid og overskud.

I dag sidder vi tre mand fuld tid og laver en masse andre ting også, men hele grobunden kunne jeg bygge op i ro og mag.

Det kan naturligvis være utrolig svært som konsulent, da kunderne jo forventer du levere. Men kan du gøre deadlines flydende m.v. er det klart at anbefale.

ja fleksibilitet er en god ting i de her tilfælde. Hvad arbejder i på i dag så?

Flydende deadlines - godt tip!

Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 10:12

Hej Lars

Det er meget individuelt hvilke valg vi træffer, når vi skal starte vores egen virksomhed. For der er mange faktorer, som kan spille ind og som er afgørende for din endelige beslutning. 

F.eks.:

1. Virksomhedens art/Ide/koncept
  2. Din økonomiske situation
  3. Troen på dit eget projekt
  4. Motivationen
  5. Din families opbakning

Jeg valgte, at have fuld fokus på min virksomhed, fordi mine vilkår for at gøre det var optimale. Sagde mit vellønnede job op - PUHA!

Tro mig - det er bare skræmmende, at stå uden livrem og seler. Men det har været det rigtige for mig.

DU FÅR DET DU FOKUSERER PÅ!

Jeg håber, at du finder dit rigtige svar Wink

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Skrevet kl. 10:19

ztrong:

Hej Lars

Det er meget individuelt hvilke valg vi træffer, når vi skal starte vores egen virksomhed. For der er mange faktorer, som kan spille ind og som er afgørende for din endelige beslutning. 

F.eks.:

1. Virksomhedens art/Ide/koncept
  2. Din økonomiske situation
  3. Troen på dit eget projekt
  4. Motivationen
  5. Din families opbakning

Jeg valgte, at have fuld fokus på min virksomhed, fordi mine vilkår for at gøre det var optimale. Sagde mit vellønnede job op - PUHA!

Tro mig - det er bare skræmmende, at stå uden livrem og seler. Men det har været det rigtige for mig.

DU FÅR DET DU FOKUSERER PÅ!

Jeg håber, at du finder dit rigtige svar Wink

Hej ztrong,

jeg har stor motivation, gejst, de nødvendige kreative og kommunikative forudsætninger. Jeg tror på at jeg kan gøre det, for der er et stort marked for min niche.

Jeg vover dog ikke at sige mit job op. Det er alligevel for vigtigt for mig, så jeg har en smule sikkerhed med også. Men det kan jo være at jeg pludseligt kan se at det giver så meget, at jeg ændrer holdning...

Tak for dit input. Det var rigtig godt at få med på vejen!

Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 10:22

Kunne det være en mulighed, at du går ned i tid? Blot et forslag Wink

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Skrevet kl. 10:25

ztrong:

Kunne det være en mulighed, at du går ned i tid? Blot et forslag Wink

Det kan blive en mulighed på et tidspunkt, ja. Ikke helt så nemt lige nu, men måske engang i fremtiden.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 10:42

Jeg har intet problem med at være pessimisten i denne sag. 

Problemet er jo, at de fleste mennesker der starter hobby virksomhed op, ved siden af et fuldtidsjob, gør det for at blive selvstændig på fuldtid. Måske ikke til at starte med, men når man arbejder med det man elsker, er det svært ikke at ville ønske mere, mere og mere. 

Sorry, men jeg tror ganske enkelt ikke på at man "bare" kan fokusere på begge dele og levere begge steder. 

Jeg kan også sagtens skrive at jeg levere begge steder, og faktisk får jeg skide gode karakter i skolen. Men havde jeg ikke haft virksomheden, havde jeg lært mere og fået slugt nogle ekstra bøger.

I sidste ende er det kun arbejdsgiveren der kommer til at betale prisen. Det er ham der kommer til at finansiere at hans medarbejder arbejder med projekter ved siden af. 

Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 613
Skrevet kl. 10:49

Boysen:
Jeg kan også sagtens skrive at jeg levere begge steder, og faktisk får jeg skide gode karakter i skolen. Men havde jeg ikke haft virksomheden, havde jeg lært mere og fået slugt nogle ekstra bøger.

Nu tror jeg du glemmer at tænke på hvor lærigt det er at have egen virksomhed... Jeg har lært mere det sidste halve år end 2 år på handelskolen, jo ganske vist bruger jeg ting jeg har lært i et klasselokale, men der er jo enorm forskel på teori og praksis...

Så hvis du tror at du kan lære mere af at læse den ekstra bog fremfor at have din egen virksomhed så mener jeg du tager grueligt fejl.

Desuden drejer det sig jo i dette tilfælde om en konsulent virksomhed, og man kan sagtens bygge et stærkt fundament op selv om man ikke er fuldtid og har gang i flere projekter... Og når man så har et stærkt fundament og en spirrende kundegruppe så kan man gå all-in..

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 11:11

The-shop.dk:
Så hvis du tror at du kan lære mere af at læse den ekstra bog fremfor at have din egen virksomhed så mener jeg du tager grueligt fejl.

Jeg har arbejdet for lærerpengene de sidste 3 år, og tro mig, det er alle pengene værd, ellers havde jeg ikke gjort det.

MEN det her handler altså også om det som Lars laver på hans fuldtidsjob. Og tror du de klapper i hænderne over at han er selvstændig ved siden af?

Der er mange der ikke "tør" springe ud i at være selvstændig, fordi de skal være 100 % sikre før de gør det. For at komme i nærheden af dette, skal de arbejde meget, og på et eller andet tidspunkt går det altså ud over fuldtidsjobbet.

At jeg lige tog en bog med i eksemplet var ren tilfældighed. Hvis du har et job er der så mange andre ting du misser pga manglende fokus.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror det bleiver ekstrem hårdt for vis skal lykkes , med høj succes begge punkter kræver det meget fokus og frisk øjne der kigger på sagen hverdag , evt. beholder arbejdet og lader og starte lige nu som iværksætter med starter og ligge en plan

skal haves hjemmeside er det nødvendigt at vide , hvad du ønsker og vide lidt om det , så man ikke skal betale 50.000 kr. for noget der er 5000 kr. værd .

Der ringer ekstrem sælger op vil sælge alt muligt

alle vil hjælpe en med hvem er meste ærlige

lav en markedsførings plan .

Hvad vil du med din virksomhed er det din livsdrøm?

Vis det er din livsdrøm tror jeg du finder energi , vis der mangles penge til projektet kan motivation være du opfylder din livsdrøm , med livet har kun 24 timer så noget skal jo droppes i dagligdagen , sæt dig spørgsmålet hvor høj er denne drøm ?

I mit tilfælde har jeg måtte sætte ned for fokus at tage på ferie og familie og lidt på uddannelse og har hverken dyr bolig eller andet med har hele tiden satset alt hvad jeg har , med har ikke hele tiden været heldig i mit iværksætter liv , især webmaster med en flash hjemmesiden der ikke fandtes på google eller fået lavet en standard wordpress for 20.000 kr. som kunne laves på en par timer , andre betalt mindre , med aldrig fået det ønsket ,

nu har fået en viden hvor hurtigt det går at upload en wordprees med et design og banner det er bare at download et program og skrive sine ftp oplysninger , det går altså ikke mere end 10 minutter , så er det kun ønskes ekstrem unikke ting at det går tid , i mit tilfælde var det kun en bookingformular som var lavet i forvejen , håber du ikke gør samme fejl som mig og når at bruge over 100.000 kr. på noget der ikke koster en formue.

Viden er vejen frem hver gang du skal vælge noget nyt , og vis i tvivl brug gerne et forum som dette og stil gerne samme spørgsmål flere gange , for jeg fandt første udad af hvor let wordpress er at upload efter have brugt adskille 100.000 kr.

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)