Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Network marketing ( MLM) - hvorfor eksisterer der ikke et ordentligt seriøst foretagende.

Side 6 ud af 9 (82 indlæg)
Fra Sorø
Tilmeldt 26. Dec 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Igang

ja de synspunkter har jeg ikke haft taget i brug, om produkt er opfundet for firmaets og forhandlingsmetodens skyld ! spændende tanke egentligt.

Uoverskueligheden i kompentationsplaner er en æresag indenfor MLM, nogle mener de kan gennemskue hele systemet og udregne satserne i hele bonusplanen i de enkelte selskaber, og selvfølgelig er der da nogle der kan dette, men overordnet er det de færreste der har energien til at sætte sig ind i det hele og det i sig selv er synd og skam, for det er jo altid bedre at være 5 min. foran end bagefter ;O)

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 00:01

igang:

Hej René.

Jeg skal starte med at beklage at jeg var med til at afspore debatten. :o)

Med hensyn til et produkt der henvender sig til alle og i en superkvalitet, så har jeg bare svært ved at se det blive et rent MLM produkt. For hvis du har sådan et, hvorfor så begrænse sig til kun at sælge det gennem netværk, hvis du istedet kan få "rigtige" forhandlere der i forvejen har en god afsætningskanal?

De produkter jeg har set i MLM (og jeg skal indrømme at jeg ikke har studeret dem nærmere), virker som om de er sat i veden, netop for at holde et MLM system kørende, og ikke fordi det bare er verdens bedste produkter.

Kære igang

Hvad gør dig til ekspert på salgskanaler? Dette er ikke et svar for at genere dig, men tror du ikke de fleste firmaer har en håndfuld eksperter som kigger på denne slags. For øvrigt er det set tidligere at et firma havde produkter i hvad der svarer til Matas i USA og solgte dårligt, Nu Skin overtog og efter kort tid var omsætningen forbedret væsentligt.

Varer der bliver bedst placeret og solgt mest i butikker er jo ikke bare = det bedste produkt. Butikkerne vil selvfølgelig helst sælge det de tjener mest på.

Har du styr på hvor meget der bliver lagt på produktionspris ved traditionelt salg, jeg vil påstå det modsatte af dig, at tager man 2 varer til samme produktionspris, så vil købsprisen ende højere ved traditionelt salg.

Og mht. telefoni, så kan jeg godt se Jeres synspunkter, det går bare stik imod min holdning til MLM, for mig er mobiltelefoni noget der udbydes af et hav, der er stort set ingen forskel, så her vælges efter pris. Indenfor de sidste ca. 10 år, har jeg vist haft samtlige udbydere.  Hvorimod når jeg tænker godt MLM, så tænker jeg på produkter som jeg kan lide og som jeg vil blive ved med at bruge.

Det er muligt at MLM folk forsvarer MLM, men jeg syntes ofte at man bliver nødt til at forklare sig imod forkerte påstande, fejlagtige informationer osv. Herinde er produkterne det vigtigste, og hvis man forsøger at forklare den dybere mening med forretningskoncept, så er det straks hemmelighedskræmmeri og forvirrende.

Jeg giver René fuldstændig ret i at produktet skal bruges af en selv, sådan er det jo i de fleste firmaer, jeg ville i hvert fald blive ekstremt overrasket hvis jeg så en Mercedes sælger komme kørende i en Audi. Jeg har selv været kunde i Nu Skin de første 5-6 år og det er i mine øjne en af de ting det handler om, at have kunder der bliver hængende og ikke som ved mobiltelefoni hopper rundt.

Hvad er et ordentligt seriøst produkt/firma....debatten blev formentlig afsporet fordi spørgsmålet ikke er "i orden". Der er som Lasse nævner flere, ellers ville de ikke eksistere efter så mange år.  De passer måske bare ikke til René's og dine ønsker, men det ændre jo ikke på det faktum at de findes. Men som du selv siger, har du ikke det store kendskab til de firmaer, som har produkter som du umiddelbart finder utiltalende, og derfor har du sikkert ikke gidet bruge tiden på at høre nærmere. I øvrigt mener jeg Nu Skin har et produkt på vej, som netop henvender sig til alle.

Det blev noget af en smøre....

Mvh.

Martin

Fra Sorø
Tilmeldt 26. Dec 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 00:16

Hej Martin.

At man ( jeg ) har specielle forventninger til et produkt/vare er selvfølgelig minded på at man skal have en bestseller og det firma MLM der distributerer det skal naturligvis have eneretten på det, ellers er der jo ingen mening i det, tænker lidt på ACN, for mig er deres rep. taberne- da jeg som kunde kan opnå bedre fordele ved direkte henvendelse til Call Me, og i øvrigt også hos andre udbydere.

MLM i mine øjne handler om unik, noget man bare MÅ have og man ikke kan få andre steder Big Smile

I mellemtiden her i denne debat har jeg så til gengæld hørt så meget om Nuskin, at jeg vil sætte mig lidt ind i dette foretagende ( bare for nysgerrigshedens skyld )

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 00:34

Hej Martin.

Så tager vi en tørn til :o)

Jeg er absolut ikke ekspert i afsætningskanaler, og jeg kender ikke til antallet af MLM repræsentanter i Danmark. Men lad os bare bruge Nu Skin som eksempel. Det er selvfølgelig med det forbehold at jeg ikke kender antallet af forhandlere, men lad os bare sig at der er dobbelt så mange, som der er Matas butikker. Eftersom alle forhandlere ikke er lige effektive, og en del tilsyneladende primært er forhandlere for at købe til eget brug, er det vel forholdsvist logisk at der ville blive afsat en hel del flere bøtter eller tuber i Matas, end ved at sælge dem i netværket. De må alt andet lige, have væsentligt flere potentielle kunder i butikken, end ved direkte salg. Du har så et eksempel på det modsatte i USA, men - skeptiker som jeg er  :o) - kan det tænkes at produktet solgte dårligt i butikken, fordi det ikke var godt nok, og kunden i købsøjeblikket havde et alternativ.

Med mindre vi taler om deciderede lavprisprodukter, skal de dog have en vis kvalitet for at blive solgt. Men, det er også indlysende at butikkerne fokuserer på det de tjener bedst på. Men hvis et produkt er rigtig godt, og prisen er i orden, vil efterspørgslen næsten automatisk blive så stor, at butikerne ikke kan ignorere det. Og det kan så i sidste ende betyde at de alligevel ender op med en helt fornuftig avance.

Jeg kender ikke til produktionspriser og avancer i denne branche, og jeg synes at priserne - fuldstændig som i mobilbranchen - er svært sammenlignelige. Prisen pr. ml. håndcreme varierer helt sindssygt. Men jeg vil dog give mig så meget, at jeres ser fornuftigt rent prismæssigt.

Og så har jeg aldrig påstået at det ikke er dybt professionelle folk bag de forskellige MLM firmaer, tværtimod. Jeg har meget stor respekt for deres faglige kompetencer. Det jeg hele tiden har været modstander af er, at det ikke er så tit - med enkelte undtagelser herinde - at jeg er stødt på sælgere der er helt lige så professionelle og seriøse.

Men lad os lave en deal: Nu går vi ind i en sæson hvor mine hænder af en eller anden årsag begynder at tørre helt vildt, hvis jeg ikke bruger en god creme. Og det er ret svært at finde en god håndcreme i de traditionelle butikker. Jeg har nok prøvet de første 30 stykker, og enten virker de bare ikke, eller også er de mere end 20 sekunder om at tørre, og så virker det ikke for mig. Men Biotherms håndcreme til ca. 180 kr. for 100 ml. virker.

Jeg kan se at i sælger 125 ml. for "kun" 105 kr. Sælg mig en af dem, og hvis det virker lige så godt som den dyre jeg normalt bruger, skal jeg aldrig tale nedsættende om MLM cremer igen :o)

Martin Slot:

Det blev noget af en smøre....

Arhh. Det plejer at være værre :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 08:36

Martin Slot:
Har du styr på hvor meget der bliver lagt på produktionspris ved traditionelt salg, jeg vil påstå det modsatte af dig, at tager man 2 varer til samme produktionspris, så vil købsprisen ende højere ved traditionelt salg.

Det er ikke en konklusion du kan anvende i almindelighed, det er oftest et nøje beregnet hvilken pris produktet kan bære i segmentet og kombineret med nyhedsværdi etc etc..

Martin Slot:
Hvorimod når jeg tænker godt MLM, så tænker jeg på produkter som jeg kan lide og som jeg vil blive ved med at bruge.

Det har vel i princippet ikke noget med MLM at gøre, men noget med dit valg som forbruger at gøre eller?

Martin Slot:
Det er muligt at MLM folk forsvarer MLM, men jeg syntes ofte at man bliver nødt til at forklare sig imod forkerte påstande, fejlagtige informationer osv. Herinde er produkterne det vigtigste, og hvis man forsøger at forklare den dybere mening med forretningskoncept, så er det straks hemmelighedskræmmeri og forvirrende.

Det er jo netop der de store udfordringer er, og hvis der er for meget hemmelighedskrømmeri, så fjerne det fokus på produktet og er derved allerede på vej til at fejle.

Iøvrigt er jeg af den opfattelse, at hvis man har et stærkt MLM netværk og gode produkter, så er det mere værd end at have sine varer placeret i butikkerne. Og jeg tror ikke man på den korte bane tjener mere som MLM virksomhed sammenholdt med traditionelt salg, men det er klart at man har flere "tro" sælgere i marken der arbejder for netop MLM brandet, hvorimod i Matas eller lignende konkurrerer man mod de andre brands på hylden og deres marketingsbudgetter.

Men idet at nethandlen spås blive større og større, og detailhandlen mindre, så spår jeg faktisk en stigende tendens indenfor MLM, da der vil være en del produkter som kun vil nå forbrugerne fra mund til mund. MLM vil være på sit højeste i Skandinavien indenfor 5-8 år.

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 11:52

Lagersalg123 - JEN:

Men idet at nethandlen spås blive større og større, og detailhandlen mindre, så spår jeg faktisk en stigende tendens indenfor MLM, da der vil være en del produkter som kun vil nå forbrugerne fra mund til mund. MLM vil være på sit højeste i Skandinavien indenfor 5-8 år.

Der tror jeg du har fat i noget rigtigt. Jeg ser også selv store muligheder i MLM, men ikke helt som jeg har forstået det er skruet sammen i dag, og ikke med de nuværende produkter, som ganske enekelt ikke tiltaler mig.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Skrevet kl. 15:31

igang:

Hej Martin.

Så tager vi en tørn til :o)

Med mindre vi taler om deciderede lavprisprodukter, skal de dog have en vis kvalitet for at blive solgt. Men, det er også indlysende at butikkerne fokuserer på det de tjener bedst på. Men hvis et produkt er rigtig godt, og prisen er i orden, vil efterspørgslen næsten automatisk blive så stor, at butikerne ikke kan ignorere det. Og det kan så i sidste ende betyde at de alligevel ender op med en helt fornuftig avance.

Jep... så er vi igang igen Cool Jeg er nu ret overbevist om at kvaliteten var helt i top, både før og efter det blev en del af Nu Skin.

igang:

Og så har jeg aldrig påstået at det ikke er dybt professionelle folk bag de forskellige MLM firmaer, tværtimod. Jeg har meget stor respekt for deres faglige kompetencer. Det jeg hele tiden har været modstander af er, at det ikke er så tit - med enkelte undtagelser herinde - at jeg er stødt på sælgere der er helt lige så professionelle og seriøse.

Her kan jeg kun give dig ret, der er desværre for mange "tosser", og der er desværre også mange der tror de lige kan smide et indlæg herinde og så vælter det ind med "nye folk". Og nogle begynder endda at snakke om nemt, ja det er helt sikkert nemt for nogen, men andre har en komfortzone der er anderledes.

igang:

Men lad os lave en deal: Nu går vi ind i en sæson hvor mine hænder af en eller anden årsag begynder at tørre helt vildt, hvis jeg ikke bruger en god creme. Og det er ret svært at finde en god håndcreme i de traditionelle butikker. Jeg har nok prøvet de første 30 stykker, og enten virker de bare ikke, eller også er de mere end 20 sekunder om at tørre, og så virker det ikke for mig. Men Biotherms håndcreme til ca. 180 kr. for 100 ml. virker.

Jeg kan se at i sælger 125 ml. for "kun" 105 kr. Sælg mig en af dem, og hvis det virker lige så godt som den dyre jeg normalt bruger, skal jeg aldrig tale nedsættende om MLM cremer igen :o)

Jeg kan sagtens sælge en håndlotion til dig, men er du sikker på at du ikke hellere vil oprettes som fordelskunde og så købe den hos NuSkin i Valby med fordelskunde rabat.

Jeg kan som sagt sagtens sælge den til dig, så bliver det i øvrigt første gang jeg sælger noget Cool....

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 22:08

igang:

Med hensyn til et produkt der henvender sig til alle og i en superkvalitet, så har jeg bare svært ved at se det blive et rent MLM produkt. For hvis du har sådan et, hvorfor så begrænse sig til kun at sælge det gennem netværk, hvis du istedet kan få "rigtige" forhandlere der i forvejen har en god afsætningskanal?

Det er jo i princippet det, der er hele "religionen" bag MLM: Produkterne er lige så gode, men lidt billigere, fordi der ikke bliver brugt millioner årligt i reklame og PR. Om det så holder stik i retten, skal jeg ikke kunne udtale mig om, men den vending har jeg hørt fra mange MLM'ere.

igang:

De produkter jeg har set i MLM (og jeg skal indrømme at jeg ikke har studeret dem nærmere), virker som om de er sat i veden, netop for at holde et MLM system kørende, og ikke fordi det bare er verdens bedste produkter.

Jeg har det lidt på samme måde med de produkter de sælger gennem TV-Shop. Hvis de virkelig var så fantastiske, var der jo ingen grund til at holde dem i TV-shop. De skulle selvfølgelig ud i butikerne og stå.

Jeg er fuldstændig rørende enig. Specielt mht. TV-Shop produkterne. 99% af dem, skulle aldrig have set dagens lys! :-D

Jeg har en formodning om, at nogle af MLM produkterne rundt omkring rent faktisk er af høj kvalitet. Det der irriterer mig er, at det er SINDSYGT svært, at finde tests og anmeldelser af de fleste MLM produkter. Hver gang jeg har googlet MLM produkter, har jeg kun kunnet finde udtalelser fra rep's.

igang:

Og det bringer mig så videre til de konkurrencedygtige priser. Pga. strukturen og hele grundtanken med MLM ( i hvert fald som jeg forstår den), er det nærmest umuligt at komme med et produkt der også er konkurrencedygtigt på prisen, hvis alle også skal have mulighed for at tjene gode penge.

Jeg synes egentlig, at ACN har fat i noget af det rigtigte mht. CallMe. Istedet for at prøve at etablere ENDNU et mobilselskab, så team'er de op med et af de eksisterende. Det jeg ikke helt forstår er, at CallMe ikke giver ACN rep's mulighed for at give 10% på liste-priserne. På den måde ville der være et incitament for at handle hos rep'en, og CallMe ville have et par tusinde "freelance-sælgere" rendende rundt i marken. Det ville da være win-win. ;o)

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Skrevet kl. 11:38

Allan I:

Det er jo i princippet det, der er hele "religionen" bag MLM: Produkterne er lige så gode, men lidt billigere, fordi der ikke bliver brugt millioner årligt i reklame og PR. Om det så holder stik i retten, skal jeg ikke kunne udtale mig om, men den vending har jeg hørt fra mange MLM'ere.

Jeg har en formodning om, at nogle af MLM produkterne rundt omkring rent faktisk er af høj kvalitet. Det der irriterer mig er, at det er SINDSYGT svært, at finde tests og anmeldelser af de fleste MLM produkter. Hver gang jeg har googlet MLM produkter, har jeg kun kunnet finde udtalelser fra rep's.

Jeg synes egentlig, at ACN har fat i noget af det rigtigte mht. CallMe. Istedet for at prøve at etablere ENDNU et mobilselskab, så team'er de op med et af de eksisterende. Det jeg ikke helt forstår er, at CallMe ikke giver ACN rep's mulighed for at give 10% på liste-priserne. På den måde ville der være et incitament for at handle hos rep'en, og CallMe ville have et par tusinde "freelance-sælgere" rendende rundt i marken. Det ville da være win-win. ;o)

Jeg er ret uenig med dig. Jeg mener at de fleste MLM'ere snakker om produkt af bedre kvalitet og ikke blot billigere pris.

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvilke produkter du har googlet.

Mht. CallMe, så giver jeg dig heller ikke ret i at det er en win win, hvad med de kunder som kommer via CallMe selv, vil de bare finde sig i at betale mere? Men helt enig i at endnu et mobilselskab ville have været tåbeligt.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 12:19

Martin Slot:

Mht. CallMe, så giver jeg dig heller ikke ret i at det er en win win, hvad med de kunder som kommer via CallMe selv, vil de bare finde sig i at betale mere? Men helt enig i at endnu et mobilselskab ville have været tåbeligt.

Den kommentar fatter jeg ikke en dyt af???

Der er jo ikke forskel i prisen. Det er samme pris, hvad enten kunden selv opretter sig på CallMe, eller om de opretter sig via en rep. Dette faktum er jo selvfølgelig så også en del af problemet, for pointen med MLM er jo netop, at det helst skal være produkter, som kun er tilgængelige via en rep.

Men min påstand er, at hvis man kan tilbyde en person et billigere abn. end vedkommende har i dag, så vil mange også være OK med at bruge et par minutter ekstra, på at oprette sig via en rep.

Men som jeg nævnte tidligere ville det jo være optimalt, hvis man som rep. kunne give f.eks. 10% rabat på CallMe abonnementet.

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Side 6 ud af 9 (82 indlæg)