Hej Igang ja de synspunkter har jeg ikke haft taget i brug, om produkt er opfundet for firmaets og forhandlingsmetodens skyld ! spændende tanke egentligt. Uoverskueligheden i kompentationsplaner er en æresag indenfor MLM, nogle mener de kan gennemskue hele systemet og udregne satserne i hele bonusplanen i de enkelte selskaber, og selvfølgelig er der da nogle der kan dette, men overordnet er det de færreste der har energien til at sætte sig ind i det hele og det i sig selv er synd og skam, for det er jo altid bedre at være 5 min. foran end bagefter ;O)
|
igang:Hej René.
Jeg skal starte med at beklage at jeg var med til at afspore debatten. :o)
Med hensyn til et produkt der henvender sig til alle og i en superkvalitet, så har jeg bare svært ved at se det blive et rent MLM produkt. For hvis du har sådan et, hvorfor så begrænse sig til kun at sælge det gennem netværk, hvis du istedet kan få "rigtige" forhandlere der i forvejen har en god afsætningskanal?
De produkter jeg har set i MLM (og jeg skal indrømme at jeg ikke har studeret dem nærmere), virker som om de er sat i veden, netop for at holde et MLM system kørende, og ikke fordi det bare er verdens bedste produkter.
Kære igang
Hvad gør dig til ekspert på salgskanaler? Dette er ikke et svar for at genere dig, men tror du ikke de fleste firmaer har en håndfuld eksperter som kigger på denne slags. For øvrigt er det set tidligere at et firma havde produkter i hvad der svarer til Matas i USA og solgte dårligt, Nu Skin overtog og efter kort tid var omsætningen forbedret væsentligt.
Varer der bliver bedst placeret og solgt mest i butikker er jo ikke bare = det bedste produkt. Butikkerne vil selvfølgelig helst sælge det de tjener mest på.
Har du styr på hvor meget der bliver lagt på produktionspris ved traditionelt salg, jeg vil påstå det modsatte af dig, at tager man 2 varer til samme produktionspris, så vil købsprisen ende højere ved traditionelt salg.
Og mht. telefoni, så kan jeg godt se Jeres synspunkter, det går bare stik imod min holdning til MLM, for mig er mobiltelefoni noget der udbydes af et hav, der er stort set ingen forskel, så her vælges efter pris. Indenfor de sidste ca. 10 år, har jeg vist haft samtlige udbydere. Hvorimod når jeg tænker godt MLM, så tænker jeg på produkter som jeg kan lide og som jeg vil blive ved med at bruge.
Det er muligt at MLM folk forsvarer MLM, men jeg syntes ofte at man bliver nødt til at forklare sig imod forkerte påstande, fejlagtige informationer osv. Herinde er produkterne det vigtigste, og hvis man forsøger at forklare den dybere mening med forretningskoncept, så er det straks hemmelighedskræmmeri og forvirrende.
Jeg giver René fuldstændig ret i at produktet skal bruges af en selv, sådan er det jo i de fleste firmaer, jeg ville i hvert fald blive ekstremt overrasket hvis jeg så en Mercedes sælger komme kørende i en Audi. Jeg har selv været kunde i Nu Skin de første 5-6 år og det er i mine øjne en af de ting det handler om, at have kunder der bliver hængende og ikke som ved mobiltelefoni hopper rundt.
Hvad er et ordentligt seriøst produkt/firma....debatten blev formentlig afsporet fordi spørgsmålet ikke er "i orden". Der er som Lasse nævner flere, ellers ville de ikke eksistere efter så mange år. De passer måske bare ikke til René's og dine ønsker, men det ændre jo ikke på det faktum at de findes. Men som du selv siger, har du ikke det store kendskab til de firmaer, som har produkter som du umiddelbart finder utiltalende, og derfor har du sikkert ikke gidet bruge tiden på at høre nærmere. I øvrigt mener jeg Nu Skin har et produkt på vej, som netop henvender sig til alle.
Det blev noget af en smøre....
Mvh.
Martin