Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Godt nyt på AdWordsmarkedet

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 05:25
Hvor mange stjerner giver du? :

I 2011 træder nye regler i kraft, der gør det meget svært (umuligt) for diverse mere lyssky metoder indenfor AdWords. Det er Google, der nu strammer skruen for alvor og vil gøre op med de virksomheder, der sælger "x antal klik for x antal kroner" uden at give deres kunder blot et minimum af data.

Det er rigtig godt nyt for alle, der er eller har været i klemme hos diverse "hajer". Læs hele nyheden på den officielle Google AdWords blog

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:23

Det lyder fornuftigt, har kun arbejdet hos medie bureauer i UK og her har jeg ikke støt på "x antal klik for x antal kroner" eller "10 søgeord" som jeg også har set solgt. 

I UK har de medie bureauer jeg har arbejdet hos enten taget en procentdel af de beløb kunden bruger eller en fast pris per måned ud fra det arbejde som er blevet udført.

Fra Grenaa
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:31

Mht "x antal klik for x antal kroner" er det så ikke det feks 3c ads (og mange andre) gør?

Det må da blive lidt af en udfordring, hvis de skal ændre hele deres forretningsmetode?

Men sålænge Googles nye tiltag tilgodeser os slutbrugere, så er det jo herligt Smile

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 14:50

Hej Thomas.

Det var da dagens bedste nyhed Yes

Det bliver interssant at se, hvordan de virksomheder, der har lukreret på mushrooming vil håndtere den opdatering. ( mushrooming: Dyrkning af Champignon: keep them in the dark and feed them s***)

Og deres kunder, når de finder ud af, at det har betalt de vildeste overpriser gennem mange år.

TAK, Google.

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:57

Absolut, Christian. Det er glædeligt for alle købere af AdWords via bureauer og konsulenter, at det kan få svære konsekvenser for de bureauer, der i dag arbejder med skjulte statistikker. Og det er der jo desværre en del, der gør.

Faktisk har de bureauer fået deres helt eget kapitel i AdWords-LEX ;-)

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 16:23

Ja, jeg er i fuld gang med at læse AdWords-LEX (til lykke med resultatet) og har læst din udmærkede beskrivelse.Yes

Så kan det vidst ikke siges tydeligere. Måske Google folket har læst med?

Venlig hilsen,

Christian

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 16:26

En rigtig god nyhed fra Google.

Vi har oplevet flere kunder, som ikke kunne få oplyst hvor stor en andel der gik til administration og hvor stor en del der gik til Adwords. Det bør få alarmklokkerne til at ringe, så godt at der bliver taget hånd om det.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 17:42

Christian iMARKETING:
Måske Google folket har læst med?
De har i hvert fald AdWords-LEX, men jeg er nok ikke den eneste, der har bitchet over det problem.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 17:56

YesYesYesJa det var da en fantatisk nyhed !!!

Tak for oplysningen Thomas

Så kan det være vi dumme maler igen kan få fuld valuta for penge.

Ja Christian det har jo længe været din "kæphest" det må være dejligt af hensyn til reel konkurrence at der bliver lige og gennemsigtige konkurrrenceforhold.

Ja der er flere firmaer på dette marked - ikke bedre end de oprindelige annoncehajer (Lasse Schou m.m.). Men nogel af os er jo i forvejen blevet advaret mod diverse som f.ek.s Media Direkt 3 C ads eller hvad de forskellige nu kalder sig.

Så tak til jer alle med reelle motiver - "SÅ ADWORDS IKKE HAR ÆDT ALLE VORES PENGE " Så nu skal du måske have skiftet "ordvalg" Christian. Så nu kan vi der er tilbage måske koncentrer os om konvertering - landingpage m.m. eller hvad I nu kalder det i branchen.

Bedste hilsener til alle

Ib Abildgaard

RÅD & MAL

www.raad-mal.dk/firmaprofil/

P.S. Nu skal vi til derude og passe på nye smarte "tiltag" fra diverse - nu de ryger ad helvede til. Vi venter spændt på hvad bliver dette næste ?? WinkHar I forøvrigt nogle bud på dette ?

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 23:22

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Ja Christian det har jo længe været din "kæphest" det må være dejligt af hensyn til reel konkurrence at der bliver lige og gennemsigtige konkurrrenceforhold.

Ja, det glæder mig virkelig. Jeg har jo længe følt, at det har været nødvendigt at melde klart ud og jeg er meget glad for, at se det fulgt så flot op af Thomas (Mikkel har bakket den op længe) og at se, at Google selv gør noget ved det.

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Så tak til jer alle med reelle motiver - "SÅ ADWORDS IKKE HAR ÆDT ALLE VORES PENGE " Så nu skal du måske have skiftet "ordvalg" Christian. Så nu kan vi der er tilbage måske koncentrer os om konvertering - landingpage m.m. eller hvad I nu kalder det i branchen.

AdWords vil altid æde pengene på de søgeord der ikke konverterer, så mit lille "slogan" vil jeg helt sikkert beholde.

Men hvor vil jeg være glad for at kunne fjerne den værste årsag til at virksomheder bliver ribbet, så vi fremover kan fokusere på det væsentlige: Hele tiden at bruge tiden på at virksomhederne får flest mulige kunder ud af deres budget.

Og sjovt nok passer det som hånd i hanske med Googles egne ønsker til kvalitetsresultater - for der er ikke noget, der tydeligere viser hvor relevant markedsføringen er for den søgende end at folk køber (eller tager anden action, der bringer dem nærmere et køb.)

Venlig hilsen,

Christian

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)