Man kan også komme til at blende sportsgrenene lidt sammen....
Her på ferien sad vi på en restaurant og så VM, og på et tidspunkt siger jeg " hov der var sku da hjørne", hvorefter "damen" ved siden af siger : Nej - målmanden nåede da at få hænderne på....
Samtidig kunne hun ikke forstå hvordan træneren kunne være træner - han var jo så gammel, at han umuligt kunne løbetræne sammen med spillerne..
Nu skal ret vel være ret.... Dommeren var sandsynligvis ude og snakke med linjedommeren, fordi der var tvivl om hvorvidt bolden havde været ude over baglinjen. Havde den været det, var der vel ikke straffe?
Så dommeren synes jeg egentligt ikke bidrager til morskaben :)
Nah, der kan jo have været nogle særlige vindforhold, men ellers har jeg svært ved at se, hvordan bolden skulle kunne bevæge sig bag baglinjen efter at have ramt overliggeren og så derefter ende i armene på en spiller en meter inde på banen.
Jeg formoder faktisk, at dommeren er blevet så forbløffet over, at en spiller kunne finde på at gribe bolden, at hun simpelthen har følt behov for lige at høre med linjedommeren, om det virkelig var det, der skete. Hun kunne nu bare have fløjtet for straffe med det samme, for så længe, der ikke er fløjtet, må man stadig ikke gribe bolden med hænderne, uanset hvor meget den har været ude. I hvert fald mig bekendt.
Nah, der kan jo have været nogle særlige vindforhold, men ellers har jeg svært ved at se, hvordan bolden skulle kunne bevæge sig bag baglinjen efter at have ramt overliggeren og så derefter ende i armene på en spiller en meter inde på banen.
Prøv at spørg Roberto Carlos eller nogle af målmændene fra VM2010 om ikke fodbolde godt kan bevæge sig i andet end lige linjer og i øvrigt gør det jævnligt ;)
Jeg er 100% overbevist om dommeren hev fat i linjedommeren for at høre om bolden havde været ude over baglinjen....
Jakob:
Hun kunne nu bare have fløjtet for straffe med det samme, for så længe, der ikke er fløjtet, må man stadig ikke gribe bolden med hænderne, uanset hvor meget den har været ude.
Ja det er jo så spørgsmålet....
Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)
må man stadig ikke gribe bolden med hænderne, uanset hvor meget den har været ude. I hvert fald mig bekendt.
Har lige kigget på sagen.... Det lader til der, i situationen, ikke ville kunne have været dømt straffe, hvis bolden havde været ude over baglinjen....
Øøhh jeg forstår altså heller ikke - hvor der det sjove eller hvad?
Jeg er ikke meget for fodbold så jeg forstår slet ikke hvorfor du viser det klip
Bolden rammer overlæggeren, men ryger lodret op i luften uden for skærmbilledet - men bolden er ikke dømt ude og en af pigerne griber bolden med hænderne, og så bliver der dømt straffespark.
Øv hvor forsvinder dog det sjove i sådan en film, når man skal til at forklare hvad der egentligt er sjovt :-)
Lige som man ikke kan forklare vittigheder...
Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.
Nu må du lige have mig undskyldt - bolde forsvinder ud af skærmbilled - så skal man i højrehjørne lige se at en anden griber den - derefter forstå et nærbillede af en dommer (kvindelig ) og derefter en helt anden i gul løber og fløjter
Og samtidig have et forholdt til om bolden var over baglinjen?
Nu må du lige have mig undskyldt - bolde forsvinder ud af skærmbilled - så skal man i højrehjørne lige se at en anden griber den - derefter forstå et nærbillede af en dommer (kvindelig ) og derefter en helt anden i gul løber og fløjter
Og samtidig have et forholdt til om bolden var over baglinjen?