Nå, som I ved er det den 30. juli idag og dagen hvor skæbnen blev afgjort for mange unge. Jeg er 22 år gammel, blev student i 2007 med et snit på 8.7 på den gamle skala, og har været gennem uddannelsesmøllen et par gange. Mit snit var i 2007 rimelig højt - langt over middel. Første gang på CBS hvor jeg droppede ud. Søgte ind på CBS igen, fik afslag og måtte derfor starte på KU. Forkert uddannelse, jeg stoppede igen. Søgte så ind på CBS for tredje gang, blev optaget men bestod ikke mit matematikkursus, så måtte ud igen. Bestod matematikkurset i anden omgang i december 2009, og søgte ind på CBS for fjerde gang i sommer. Jeg har så netop modtaget beskeden om, at jeg hverken er optaget eller vil få tilbud om standby-plads. Løbet er med andre ord kørt for mig i Danmark, da jeg ikke har lyst til at læse hvilken-som-helst uddannelse. Vil gerne have en med substans og en der reelt kan kombineres med mine største interesser og lidenskaber. Hvad så nu? Jeg er vred på mig selv. Jeg burde have grebet mig selv i bollerne langt tidligere. Men jeg er mildest talt også fucking træt af Danmark. Ikke fordi jeg er utaknemmelig, men fordi der i mellemtiden er lanceret et nyt karaktersystem, samt nye eksamensformer. Nu får alle 12-taller smidt i nakken for et godt ord, hvorimod et 13-tal var fuldstændig uopnåeligt for os andre i 2007. Samtidig kan de nye studenter gange deres snit op, hvilket alt i alt har bevirket en fuldstændig vanvittig inflation i adgangskvotienterne i år. Flere studier er helt oppe i nærheden af at kræve et snit på 11,0. Flere har sagt, at jeg bare skal droppe uddannelsen og fokusere på min forretning, som går rigtig godt. Men det vil jeg ikke. Jeg vil gerne have noget papir på mine egenskaber. Situationen er nu den, at der ikke er mere tilbage for mig rent uddannelsesmæssigt i Danmark. Jeg har derfor besluttet mig for at realisere drømmen og forfølge den i USA. Jeg har truffet den endelige beslutning idag, så er ikke nået ud over R&D-stadiet endnu. Er der nogen som har et begreb om, hvor vidt det er muligt med en pose penge og evner at få en god universitetsuddannelse i USA? Praktiske erfaringer er et plus. Og forresten skal der lyde et stort tillykke til alle jer, som er kommet ind på jeres drømmestudier i år! På forhånd tak, En meget frustreret men samtidig optimistisk Ulrik. |
Rolig nu Ulrik..
Jeg forstår din frustration.. Men det fede ved at være optimist er at man ved at bare fordi man ikke kan SE muligheden foran sig, er det ikke ensbetydende med at den ikke eksistere..
Have some faith, my man.
Det næste jeg synes du skal gøre, er at kigge på en PreMBA eller en MBA på Business Institute i Aalborg.
PreMBA'en koster omkring de 42.000 kr og MBA'en koster ca 200.000 . Alle priser ex moms.
Kig ind på http://www.business-institute.dk/
Jeg har haft dem som kunder og jeg har været til flere foredrag med Direktøren Lars Ib. Manden er genial, og selv direktørerne fra Vestas lukker munden og tropper op til hans foredrag.
Så hvis du virkelig gerne vil have en god uddannelse. Så er det her en af de bedste.. og så kan du sgu betale dig fra det. ;)