Jeg har nettop investeret i en website, der har sin indtjening udelukkende pga. sin placering i google. Dog er siden ret upraktisk at opdatere da det er en god gammeldags html side.
Jeg vil meget gerne have hele sitet overført en wordpress-løsning, så jeg nemt kan tilføje indhold, administrer reklamer osv.
Derfor søger jeg lidt noget hjælp til hvordan man kan lave en "smertefri" overgang til Wordpress. Det ville være fatalt at miste placeringen på google, så jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig med denne problematik
Hvad skal man gøre for at sikre sin placering bedst muligt?
Det kunne jeg også godt tænke mig at vide..... Jeg forestiller man bare skal smide WP på domænet, lave en 301 redirect for de eksisterende links og få fjernet det gamle indhold fra sitet og google...... Men det er sikkert ikke så simpelt som det?
Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)
Det kunne jeg også godt tænke mig at vide..... Jeg forestiller man bare skal smide WP på domænet, lave en 301 redirect for de eksisterende links og få fjernet det gamle indhold fra sitet og google...... Men det er sikkert ikke så simpelt som det?
Ja det er også den løsning jeg umiddelbart ville bruge. Men ja, er der mon flere detaljer man skal tage hensyn til?
Godt at der er andre, der kan bruge indlægget til noget :) Så må vi bare håbe at vi finder et svar hehe
Skal det være med samme design? Hvis dette er tilfældet skal der kodes lidt, men det er typisk ikke det største problem. Har du ikke modet selv er der firmaer i Danmark (mit inklusive) der kan gøre det. Dog kan det findes ekstremt billigt i udlandet - især når man har koden i forvejen.
Alternativt skal du oprette Wordpress-bloggen og dernæst indsætte indholdet på de nye sider. Herefter skal du sørge for at 301 redirecte de gamle sider over til de nye, sådan at du bibeholder størstedelen af værdien af de indgående links og gør det nemmere for brugere der f.eks. har bookmarked én af dine sider. Bedst er det hvis du kan få URL'erne i Wordpress til at matche de gamle (dette gøres vha. opsætning af permalinks).
Du skal være opmærksom på at nogle burgere måske vil undre sig første gang de ser den nye side, så at gøre opmærksom på at du har fået nyt design er altid en god ting for brugervenligheden. :-)
selve delen fra HTML til WordPress kan være lidt tricky... men hvis alt ligger klar, så er det næsten bare copy/paste over i et WordPress skabelon theme... (hvis det vel og mærket er lavet med en CSS fil, ellers er der mere arbejde i det)..
Når du så har lavet et WordPress theme, og installeret WordPress - så kan du smide Redirection pluginet på og lave en redirect fra alle gamle URLS til alle nye... ellers mister du alle dine rankings og det er jo kritisk...
Jeg synes du skulle se Martins video om det at skifte design/ system og hvilke konsekvenser det kan få. Hvis du har en super placering i Google, kunne jeg forestille mig at din placering i Google ændres.
Se her: http://thorborg.tv/skal-du-opgradere-din-webshop-portal-eller-dit-website.html
Hvis det valgte CMS er i stand til at skabe sider med samme navne (fx test.html) som det gamle site, så er der vel ikke behov for redirects ? Kan vi få lov til at se den nuværende side? Jeg forestiller mig at det ville være overkommeligt at portere det til Sitemagic CMS.
Jeg ville dog ikke turde garantere den samme placering i Google, vil jeg lige tilføje. Overvej en snak med Thomas Rosenstand.
Jeg synes du skulle se Martins video om det at skifte design/ system og hvilke konsekvenser det kan få. Hvis du har en super placering i Google, kunne jeg forestille mig at din placering i Google ændres.
Se her: http://thorborg.tv/skal-du-opgradere-din-webshop-portal-eller-dit-website.html
God fornøjelse!
/Philippe
Hej Philippe - Har skam set videoerne og det gjorde mig bare endnu mere nervøs for mit skift hehe. Men nogle gange er der jo ingen vej uden om, hvis man gerne vil have en fremtidsrettetløsning...
Min plan bliver dog at prøve at flyttet nogle lavere rangerende sites inden jeg kaster mig ud i at flytte et hvor googleplaceringen er så vigtig. Men nu når sitet ikke er så omfattende burde man nu nok kunne styre processen :)
Men er der virkelig ikke nogen, der har erfaring med denne type platformskift?