|
Er det ikke noget med at kina er ret glade for nordkorea? Nordkorea fungerer som en buffer for hvor tæt USA kan komme med deres allieret Sydkorea. |
igang:Lasse:Problemet med Nordkorea er at USA ikke bare kan invadere.
Udover Nordkorea special træner hver enkel soldat, har de 1.2 mio soldater mellem 17-54 år og en såkalt rød garde af 3.5 mio. bevæbnet civilister.Nordkorea har verdens 4rd største hær, undervurder dem ikke, Kina er på deres side.
Men de blander sig ikke i pressen, forstil jer hvis Kina forsyner Nordkorea med nye folk, som under Vietnam?USA bomber hele landet ved et atom bombe angreb fra Nordkorea men ellers tør de ikke røre det.
Jeg har googlet lidt, og dine tale rammer rigtigt ;o)
USA - Nordkorea Head To Head:
USA:
- Væbnede styrker: 1.434.000
- Paramilitære styrker: 68.000
Nordkorea:
- Væbnede styrker: 1.050,000
- Paramilitære styrker: 3.800.000 (bøndernes røde garde
- Sikkerhedsstyrker tilknyttet ministeriet for offentlig sikkerhed: 115.000
Så måske er det ikke helt tom retorik, og sandsynligvis derfor USA endnu ikke har lavet en Irak/Afghanistan dernede (igen, Ondskabens akse you know..)
Derudover er der en gammel militær bistandsaftale med Kina og Sovjetunionen. Hvad den egentlig betyder, har jeg ikke fundet ud af, men mon ikke det er noget med et de har Kina i ryggen, hvis der skulle blive noget pis.
Så alt i alt tror jeg ikke at USA er interesseret i nogen konflikt med Nordkorea, men på den anden side så ved de jo at de har Danmark i ryggen hvis det skulle ske. Så kan de kommunister bare komme an.. :o)
EDIT: Og så har jeg meget svært ved at se at USA tør lave A-bombe sprængninger i Nordkorea, eller noget andet sted. Hvis der først kommer hul på den byld, vil vi hurtigt være over problemer med overbefolkning i det meste af verden, inkl. Europa og USA.
Hvis der kommer A-krig vil jeg ikke være på jorden, hvis det først skulle ske så har de sku snart sprunget os alle i stykker...
Lad os invadere rummet, inden lortet bryder løs
Bliv gratis medlem