Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nordkorea truer Usa og Sydkorea :O

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Krig har nu altid været den sikre vej til økonomisk vækst i et samfund

Tror ikke det er tilfældet så meget mere. En moderne krig koster også kassen, og det er ikke længere 1942 hvor stort set alle fabrikker i USA producerede fly osv - produktionen fungerer helt anderledes i dag.

Fashion-Seller:
USA er meget i knæ pt

USA er på vej mod en forholdsvis moderat vækst - godt nok er der stadig mange arbejdsløse.

Fashion-Seller:
så mon ik der er en interesse i at vækste for alvor igen?

Jo. Men selvom du uden tvivl godt vil tillægge den Amerikanske regering de mest usle og skumle motiver, så nej så tror jeg helt oprigtigt ikke på at de vil starte en krig mod Nordkorea af økonomiske grunde.

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:58

Jacob Rohde:

Fashion-Seller:
USA er meget i knæ pt

USA er på vej mod en forholdsvis moderat vækst - godt nok er der stadig mange arbejdsløse.

Ja men de har stadigvæk et underskud på flere tusinde milliarder... Så ja der er vækst, men kassen er tom...

Jacob Rohde:

Fashion-Seller:
så mon ik der er en interesse i at vækste for alvor igen?

Jo. Men selvom du uden tvivl godt vil tillægge den Amerikanske regering de mest usle og skumle motiver, så nej så tror jeg helt oprigtigt ikke på at de vil starte en krig mod Nordkorea af økonomiske grunde.

Jeg prøver ik at tillægge dem nogen usle eller skumle motiver... Jeg skrev blot, at der økonomisk set kunne være en interesse. Jeg tvivler selv på, at der sker andet end en mund fight, men nu må vi se.

Og det her har absolut nada med vores 9/11 debat at gøre...

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:02

Fashion-Seller:
Og det her har absolut nada med vores 9/11 debat at gøre..

Pas nu det amerikanske cyberpoliti. Du læner dig snart op af permanent indrejseforbud......Big Smile

/Henrik

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 13:07

Fashion-Seller:
Ja men de har stadigvæk et underskud på flere tusinde milliarder...

Ja det er helt korrekt. Jeg tror dog at de nok skal få høvlet gælden af - men lad os se; det kan også ende rigtig galt.

Fashion-Seller:
Jeg prøver ik at tillægge dem nogen usle eller skumle motiver

Jeg synes nu et vil være ekstremt skummelt at starte en krig af økonomiske grunde. Jeg tror slet ikke på sådan en form for kynisk tilgang - kan være jeg er naiv dog Big Smile

Fashion-Seller:
Jeg tvivler selv på, at der sker andet end en mund fight, men nu må vi se.

Enig. Og mon ikke USA er bange for Kina? Kina vil slet ikke tillade det - overhovedet. Og så længe Kina siger nej, kan jeg slet ikke se hvordan USA skal kunne angribe Nordkorea. Kina har megen magt - også økonomisk over USA. De skal bare konvertere al deres valutareserve fra $ til € eller £ eller whatever, og USA er i store problemer.

Dog gør det den der rapport om det Sydkoreanske skib lidt uforståelig, for den rapport er vist ikke helt fint i kanten, og den tvivler jeg stærkt på. Det eneste bevist var vist en 20 år gammel propel eller lignende Big Smile

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:12

Henrik Krogh:

Fashion-Seller:
Og det her har absolut nada med vores 9/11 debat at gøre..

Pas nu det amerikanske cyberpoliti. Du læner dig snart op af permanent indrejseforbud......Big Smile

Hvis jeg en dag forsvinder, så ved du hvorfor haha ;D

Fra Shanghai, China
Tilmeldt 8. Jul 10
Indlæg ialt: 47
Fra  AsiaPhase Skrevet kl. 13:17

I bliver nødt til at se på Kina på en anden måde.

Jeg tror ikke der er den mindste chance for Kina vil blive involveret i nogen form for krig. Ja, Kina har som en af de få ikke været afvisende over Nordkorea samt de deler en grænse med dem. Men I skal se på Kina helt anderledes.

Kina skal ses som en stor virksomhed uden CSR politik. De vil gøre hvad-end der skal til for at få mest profit ud på bundlinjen. Derfor vil de aldrig støtte op om Nordkorea i en krig. De vil så vidt mulig være neutrale - ikke blande sig hvis de kan være fri for det.

Kina tjener deres penge på handel, høj grad eksport - men deres købekraft og velstand internt i de store byer er ikke til at tage fejl af. Kineserne har fået penge og dem vil de ikke af med...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:17

Jacob Rohde:

Fashion-Seller:
Ja men de har stadigvæk et underskud på flere tusinde milliarder...

Ja det er helt korrekt. Jeg tror dog at de nok skal få høvlet gælden af - men lad os se; det kan også ende rigtig galt.

Ja det er næsten roulette... Rød eller Sort? Eller satser de mon på Grøn, og tager den store gevindst ;D

Jacob Rohde:

Fashion-Seller:
Jeg prøver ik at tillægge dem nogen usle eller skumle motiver

Jeg synes nu et vil være ekstremt skummelt at starte en krig af økonomiske grunde. Jeg tror slet ikke på sådan en form for kynisk tilgang - kan være jeg er naiv dog Big Smile

Jeg håber det ik, men skal man tro Michael Ruppert, så kan det gå galt :S

Håber satme at den mand tager fejl denne gang!

Jacob Rohde:

Fashion-Seller:
Jeg tvivler selv på, at der sker andet end en mund fight, men nu må vi se.

Enig. Og mon ikke USA er bange for Kina? Kina vil slet ikke tillade det - overhovedet. Og så længe Kina siger nej, kan jeg slet ikke se hvordan USA skal kunne angribe Nordkorea. Kina har megen magt - også økonomisk over USA. De skal bare konvertere al deres valutareserve fra $ til € eller £ eller whatever, og USA er i store problemer.

Dog gør det den der rapport om det Sydkoreanske skib lidt uforståelig, for den rapport er vist ikke helt fint i kanten, og den tvivler jeg stærkt på. Det eneste bevist var vist en 20 år gammel propel eller lignende Big Smile

USA er i lommen på Kina, men det er også omvendt... For Kina kan jo ik sælge alle deres $, uden at de vil opleve gigantiske tab... Dertil kommer, at de vil miste deres største eksportmarked.
Så de to lande er bundet tæt sammen, og ingen af dem kan undværre den anden!

Men jeg håber bare de leger lidt med musklerne, og ellers bliver fornuftige, og holder en lang sommerferie ;D

Hvis det ik kun er mundfight, så kan jeg ik gennemskue pointen bag det...

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:24

Fashion-Seller:
Hvis jeg en dag forsvinder, så ved du hvorfor haha ;D

4400 ?

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)