Problemet er velsagtens at USA næppe tør gå ind med atomvåben i det område af verden og Nordkorea derfor kan opføre sig nogenlunde som de vil, så længe de holder det ved snakken
Til gengæld er jeg overbevist om at USA fjerner Nordkorea fra jordens overflade hvis de begynder at sende atomvåben imod Sydkorea.
Nordkorea er trods alt ikke mere end lige knap 3 gange så stort som Danmark målt på areal, og under den kolde krig var det så vidt jeg husker planen at 3 atomsprænghoveder skulle kunne fjerne Danmark, så lur mig om ikke USA hurtigt vil kunne gøre kort process hvis det måtte blive nødvendigt.
Jeg tvivler dog på at det sker, men jeg kunne nemt forestille mig at USA bomber atominstallationerne i Nordkorea ved lejlighed..
Så de burde ikke have en chance. Så er spørgmålet, om Usa har råd til en ny krig?
Spørgsmålet er vel nærmere, om USA har råd til at undvære en ny krig? Landet døjer med enorm arbejdsløshed og gæld...
Og som alle ved, så skaber krig højkonjuktur pga alle de ressourcer, som der benyttes... Så en krig mod et land, som USA ik kan lide, fordi de ik gør, som USA siger, er vel den nemmeste og bedste kickstarter...
Måske spørger jeg dumt, men hvornår bliver der fred i verden?
Aldrig. Historisk set har der altid været krig i gang et eller andet sted på kloden så det vil vist være meget blåøjet at tro på at der nogensinde bliver fred.
Og som alle ved, så skaber krig højkonjuktur pga alle de ressourcer, som der benyttes... Så en krig mod et land, som USA ik kan lide, fordi de ik gør, som USA siger, er vel den nemmeste og bedste kickstarter...
Spørgsmålet er nok også om de kan låne de nødvendige midler til at føre krig for hvis det måtte blive aktuelt.
Og så har de jo ikke just gode erfaringer med at kæmpe i det område af verden, med tanke på Korea og Vietnam..
Jeg tror ikke de kunne finde på at gå i land derovre, hvis det måtte komme til ballade tror jeg de ville nøjes med at angribe fra luften.
Jeg tror mere vi skal derhen, hvor man mundtligt prøver at ramme den sydkoreanske produktion. Sydkorea, har jo et af verdens største industri produktion. Lige fra high end elektronik til store skibe....Faktisk verdens største skibsproducent.
Og der skal kun en A-bombe til at ligge meget af den produktion i ruiner i flere år. Og derfor kan en trussel som denne godt få nogle importører og samarbejdsparter til at søge andre producenter, for at de kan sikre deres udbud/salg.