Jeg har lige et par spørgsmål som jeg håber at få svar på:
1. Hvis man gerne vil sælge i flere lande som fx. USA, DK og UK - er det så nødvendigt, at have sin shop placeret på en lokal server i disse lande? Med andre ord - hvad vil det betyde hvis man har en shopløsning som er placeret på en server i USA - vil det have nogle betydning for UK og DK?
2. Hvis man ønsker, at følge med i hvordan man er placeret i Google mf. i de nævnte lande - er det så nødvendigt, at sidde i det lokale land eller kan man teste det fra et hvilket som helst land?
3. Hvis man ønsker at hyre et SEO firma til at tage sig af sin søgemaskineoptimering i de enkelte lande - skal man så vælge et lokalt SEO firma for hvert land man ønsker at arbejde i?
1) Vil mene du sagtens kan have din shop placeret på en server og lade de forskellige "sprog-versioner" ligge på den samme server (ex. i USA som du skriver). Har dog læst nogle steder at det skulle have en lille negativ effekt når serveren ikke er placeret i samme land som man markedsfører på. Men har selv kørt nogle sites på servere rundt om i verden, og har ikke oplevet nogen negativ effekt (trods de skulle markedsføres på den danske Google).
Som oprindeligt er lavet til at se Google Adwords kampagner, men det kan vist også bruges til at se hvordan den organiske resultatdel opfører sig når man vælger forskellige lande / byer.
3) Tror mange af ex. de store danske SEO eksperter har erfaring med at lave SEO til de største "sprogområder" i verden. Men jeg ville tage fat i nogle af de store SEO eksperter og hører dem.
Glen Michaelsen Genvejstast.dk - Din genvej til alle genveje
Jeg har lige et par spørgsmål som jeg håber at få svar på:
1. Hvis man gerne vil sælge i flere lande som fx. USA, DK og UK - er det så nødvendigt, at have sin shop placeret på en lokal server i disse lande? Med andre ord - hvad vil det betyde hvis man har en shopløsning som er placeret på en server i USA - vil det have nogle betydning for UK og DK?
Det mest optimale ville klart være, at du havde en server i hver af disse lande. Det påvirker nemlig når en bruger søger på Google, hvor de ønsker resultater fra det pågældende land.
tuxen@me.com:
2. Hvis man ønsker, at følge med i hvordan man er placeret i Google mf. i de nævnte lande - er det så nødvendigt, at sidde i det lokale land eller kan man teste det fra et hvilket som helst land?
Du behøver ikke sidde det pågældende land; du kunne f.eks. bruge dette værktøj: http://oyoy.eu/google/world/ Du skal scrolle ned i bunden :)
tuxen@me.com:
3. Hvis man ønsker at hyre et SEO firma til at tage sig af sin søgemaskineoptimering i de enkelte lande - skal man så vælge et lokalt SEO firma for hvert land man ønsker at arbejde i?
Det behøver man ikke nødvendigvist. Der findes SEO firmaer (som mit eget) som har hjulpet til i mange forskellige lande (hvor konkurrencen også er større). Men det er klart; det HAR da sine fordele og ulemper. F.eks. så kan de sproget til punkt og prikke uden at skulle hyre en translator og de kender til de kulturelle forskelle der ligger i både sprog og markedet. Men du skal så til gengæld hive fat i mange forskellige SEO firmaer og teste dem på performance hver især. Du skal sikre dig, de bruger samme teknikker alle steder og ingen black hat f.eks.
Håber det hjalp :)
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
1).. Betyder ikke meget hvor din server står, betyder mere om load tiden bliver for stor.. og hvis load tid er for stor så kan det godt have større betydning :)
2).. har folk svaret på
3) du skriver bare en PB. Vi kan sagtens hjælpe dig rundt i verden :) Men vil mene det ville være dumt at bruge mange forskellige i de pågældende lande. så heller find dig en som skaber de resultater som du søger også bliv der :) meget nemmere...
Vil du også til tops i google? så send en PM - vi arbejder kun med seo løsninger som virker.. så skriv når alt håb er ude :)
1).. Betyder ikke meget hvor din server står, betyder mere om load tiden bliver for stor.. og hvis load tid er for stor så kan det godt have større betydning :)
Vås! Selvfølgelig betyder det noget hvor i verdenen din server står. Når jeg ønsker resultater fra Tyskland i min søgning, så bliver en ungarsk server altså ikke vægtet ret højt!
/Marcel Fuursted
jeg kan da nemt have en
side på tysk på min danske server også stadig ligge nummer 1 i
google.de med min side langt over alle de sider som ligger på tyske
server...
Så jeg synes da det er lidt ondt du siger det er vås det jeg siger..
Vil du også til tops i google? så send en PM - vi arbejder kun med seo løsninger som virker.. så skriv når alt håb er ude :)
Der hvor serveren kommer ind kan være hvis jeg har min side i dk og skal have en side op i kina. Det betyder load tiden for en person i kina vil være meget dårligere og derefter vil din side få prio ned hos google
Okay så! Så siger vi, du har ret og at mine 12 år i branchen er ligegyldige - vild u så ikke forklare mig følgende:
Hvis du går på Google og søger efter Bodybuilding.de så dukker den naturligvis op, MEN hvis du vælger at søge på resultater fra DANMARK og søger på bodybuilding.de (som iøvrigt har server i Tyskland), så dukker den IKKE op?!
Nu er dét her jo en søgning der går på "Resultater fra Danmark" og her sorterer Google efter hvor i verdenen indholdet er placeret og Bodybuilding.de har jo så valgt at have deres server i Tyskland fordi det er et tysk site, så jeg tror ikke det er fordi de bevidst VIL vælge andre lande fra, men fordi deres målgruppe er i Tyskland :)
Kort svar: JA, det er fordi serveren står i Tyskland !
/Marcel Fuursted