Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I klemme hos Told og Skat. :S

Side 10 ud af 11 (101 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

YE:
Jeg er ufaglært, og har 10% invaliditet grundet skulder og arm

Problemet med din opførsel overfor det offentlige, er jo netop at den næste med de problemer, bliver sendt hjem og skal starte en Web shop....så de kan slidde deres arm endnu mere op, når de skal pakke og slæbe pakker.

/Kenneth

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

MS5:
men da der ikke er en cvr-registrering, er der jo sådan set ikke en sag.

Problemet er at han risikerer tvangsregistrering, hvis han ikke selv forholder sig til at have oversteget en grænse. Det er bedre at være på forkant. Ved tvangsregistrering er der ikke langt til bødestraf, hvad i relation til unddragen moms kan være ganske pænt.

Med de tal der har været fremme i tråden er indtjeningen pænt over de 12.000 kr.

Uanset hvad der har genereret sagen kan han ikke komme uden om sagen kræver involvering af de pågældende parter. Dels vil han alligevel rende ind i samkøring af register og skulle forklare hvor en indkomst fra egen virksomhed pludselig kommer fra.

Rådene går ikke på "bare" at ringe rundt. Nej jeg tror vi alle gennemgående er enige om at der skal gribes fat om roden  og forholdene lovliggøres. Alt andet er et skråplan.....

/Henrik

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Kenneth:
så de kan slidde deres arm endnu mere op, når de skal pakke og slæbe pakker.

Nu er det ikke hovedet der fejler noget - så hvis armen er et problem vælger han måske et lagerhotel med pakkeservice.

En af de sejeste Aminoer passer både sin business, sin skole og bruger massevis af tid på at hjælpe os andre mens han er under revalidering . Så længe lovene er som de er - og tingene kører efter disse synes jeg, at det er upassende at skyde på dem, der bruger de love som der nu en gang er.

Hvis man er utilfreds så skyd på lovgiverne.

/Henrik

Tilmeldt 20. Jul 10
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 18:31

Netop - Jeg ser faktisk aldrig de varer jeg sælger. Så eneste skade der kunne være tale om kan være musseskade relateret ;)

Ham kunne jeg godt tænke mig at komme til at tale med da han jo som du siger har virksomhed ved siden af revalideringen. Han kunne sikke give mig nogle gode råd til hvordan det kan lykkes på en lovlig måde

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 19:14

YE:

Jo, har nok haft en omsætning på 50.000 men jeg har jo betalt en del moms i den anden ende så differencen er jo ikke så stor

Kan det virkeligt passe at det skal være så besværligt at handle indenfor EU, vedr. det moms værk der.

Kan være jeg slet ikke skulle have betalt moms af det jeg købte i tyskland og kun skulle have betalt moms i Danmark af salgsprisen så?  Hvis man skal betale moms begge steder er der ikke meget tilbage da vil jeg sige.

Hvordan kom du frem til 252,- tænkte på om der ligsom med den danske moms er en nem måde at regne momsen fra en pris på?

Hvis du var momsregisteret, ville du også have et EU-momsnummer, og vil derfor kunne indkøbe uden moms i EU.

300/119*100 = Pris ex. tysk moms (19%)

Med venlig hilsen

Bastian

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 19:19

Henrik Krogh:

Bastian:
Du kan ikke søge momsrefusion i Tyskland, hvis du ikke er momsregistreret. Det er iøvrigt ikke noget man bare lige gør, der er meget papirarbejde og det er tidskrævende. 

Nye regler fra i år. Meningen er at du fremover kan søge din moms refunderet via internettet.

Ja okay, det var jeg ikke klar over. Jeg har nu heller ikke brugt det i år, så ved jeg det :-)

Med venlig hilsen

Bastian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:05

Henrik Krogh:
En af de sejeste Aminoer passer både sin business, sin skole og bruger massevis af tid på at hjælpe os andre mens han er under revalidering . Så længe lovene er som de er - og tingene kører efter disse synes jeg, at det er upassende at skyde på dem, der bruger de love som der nu en gang er.

Hvis man er utilfreds så skyd på lovgiverne.

Nu gør YE det jo netop ikke på lovlig vis, derfor min harme.

Om hovedet fejler noget eller ej, kommer ikke sagen ved, problemet er, at når folk render rundt og misbruger de systemer der er sat op i lovgivningen, så gør det ikke andet end at det besværlig gøre det for dem der virkelig har behov for systemet, og de har tit ikke ret meget overskud. Og derfor bliver de nød til at sige ja til en masse ting, som de ved de ikke kan overkomme.

/Kenneth

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 21:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det skal da ikke være en hemmelighed, at jeg er under revalidering og driver også virksomhed ved siden af. Eller egentlig er det faktisk ikke sådan det er, jeg ejer en del af et anpartsselskab. Men jeg startede faktisk ud med at få godkendt en revalideringsplan, og da jeg sad med min social rådgiver spurgte jeg om det var ok, jeg blev moms registrret.

Det fik jeg godkendelse på, selvfølgelig med en konstant reminder om at det er max 12000 kr. per år, og at det på ingen måder må komme mellem mig og uddannelsen. 

Det at være på revalidering er ikke noget der åbner døre eller muligheder, folk kikker gerne lidt skævt og går du i banken griner de af dig Geeked, derfor er det ikke det første jeg nævner, men heller ikke det sidste. Jeg hverken skammer mig eller er flov over det....nope jeg er revalident Big Smile  

Jeg er iøjeblikket på vej til at starte 7 semester som bygningskonstruktør, jeg har altid passet min skole, og har der været problemer (som jeg fx. fik i starten af i år), jaså er det firmaet der må lide. Det betyder blandt andet, at jeg har taget en makker med i virksomheden, som i dag står for alt det praktisk mens jeg arbejder med markedsføring.

I 2006 blev vi en eftermiddag kaldt ud på en ambulancetur (jeg er uddannet falck redder) ..... og ja, det blev en af mine sidste ture. Under turen ned af trapperne fra anden etage, sker det uheldige, at jeg får hele patientens vægt på min venstre skulder og ja det føltes som om dem gik i stykker. 
6 måneder senere og 3 operationer klogere, fortæller lægen mig at det er stop som redder, eller sledgigt om 5 år.

Tro mig, valget var nemt! Jeg er 25 % invalid og ville have problemer med at bestride et job som fx. fabriksarbejder, og når man står med en brandmand og redder uddannelse, jaså kan man ikke få arbejde som andet end ufaglært. Derfor valgte kommunen at sætte mig i revalidering, hvor jeg valgte en bygningskonstruktør uddannelse da jeg vil arbejde videre med, som brandteknisk rådgiver...... om nogle år som selvstændig, om 6 måneder når jeg er færdig...forhåbentligt i et ingeninør miljø. 

Sikkerhedseksperten.dk er startet fordi jeg ikke kan side stille og jeg elsker at lærer, ganske enkelt. Om 6 måneder er jeg med stor sandsynlighed nød til at sælge eller på anden måde forlade virksomheden, da jeg ikke både kan levere rådgivning og produkter på det samme marked

Hvad jeg har så fået i løn, de 1½ år det har stået på? = 0 kr. 
Hvad forventer jeg at tjene ved et evt. salg? = 0 kr.eller om ikke andet, så 12000 kr. for året.

Men hold da op hvor har jeg haft mange fede oplevelse og lært sindsygt meget. Jeg er langt fra færdig som selvstændig og langt fra færdig med online handel, for det er skide spændende.

Har det så været pengene værd for kommunen og dig som skatteborger?

Jeg er lykkelig for at jeg lever i Danmark. Du hører ikke mig tude over uddannelses system eller mangel på velfærd, for tænk sig at jeg har fået smadret min skulder, også står der andre klar til at betale min uddannelse, bøger og transport m.m. FANTASTISK

3½ år X ja, vel cirka 15.000 kr. = 630.000 kr.
Bøger = 3000 kr.
Dertil kommer lidt transport m.m.

Jeg står så tilbage som 31 årig, har en baggrund som befalingsmand, brandmand holdleder, uddannelse som redder (3½ år) og en bygningskonstruktør uddannelse (3½ år).... til et en del diplom kurser, og en coach uddannelse.

Kan jeg med den bagrund få et godt arbejde, hvor jeg kan betale en masse skat tilbage?

Ja det vil jeg da mene :) 

Hvad angår det at måtte arbejde ved siden af studierne, enten som selvstændig eller lønmodtaget, jaså mener jeg ikke det er en menneske ret, og jeg havde da nok bare fundet noget frivilligt arbejde hvis jeg havde fået et nej. Men jeg er glad for at muligheden eksistere, og er sikker på at kommunen/staten ville fjerne muligheden hvis det var et problem. Jeg ser det ikke som et problem, men jeg kender også prioriteringen, og det er altid skolen først.

Tilmeldt 20. Jul 10
Skrevet kl. 12:07

Jeg har endnu ikke fået fat i den pågældende betjent trods flere opkald.

Jeg overvejer derfor allerede nu at henvende mig til min revalideringsrådgiver da tid er penge..

Tilmeldt 20. Jul 10
Skrevet kl. 14:12

Jeg skriver sku en email til min socialrådgiver og hør' om jeg kan få lov til at starte virksomhed ved siden af, så der kan ske lidt skred i sagerne.

Side 10 ud af 11 (101 indlæg)