Det skal da ikke være en hemmelighed, at jeg er under revalidering og driver også virksomhed ved siden af. Eller egentlig er det faktisk ikke sådan det er, jeg ejer en del af et anpartsselskab. Men jeg startede faktisk ud med at få godkendt en revalideringsplan, og da jeg sad med min social rådgiver spurgte jeg om det var ok, jeg blev moms registrret.
Det fik jeg godkendelse på, selvfølgelig med en konstant reminder om at det er max 12000 kr. per år, og at det på ingen måder må komme mellem mig og uddannelsen.
Det at være på revalidering er ikke noget der åbner døre eller muligheder, folk kikker gerne lidt skævt og går du i banken griner de af dig
, derfor er det ikke det første jeg nævner, men heller ikke det sidste. Jeg hverken skammer mig eller er flov over det....nope jeg er revalident
Jeg er iøjeblikket på vej til at starte 7 semester som bygningskonstruktør, jeg har altid passet min skole, og har der været problemer (som jeg fx. fik i starten af i år), jaså er det firmaet der må lide. Det betyder blandt andet, at jeg har taget en makker med i virksomheden, som i dag står for alt det praktisk mens jeg arbejder med markedsføring.
I 2006 blev vi en eftermiddag kaldt ud på en ambulancetur (jeg er uddannet falck redder) ..... og ja, det blev en af mine sidste ture. Under turen ned af trapperne fra anden etage, sker det uheldige, at jeg får hele patientens vægt på min venstre skulder og ja det føltes som om dem gik i stykker.
6 måneder senere og 3 operationer klogere, fortæller lægen mig at det er stop som redder, eller sledgigt om 5 år.
Tro mig, valget var nemt! Jeg er 25 % invalid og ville have problemer med at bestride et job som fx. fabriksarbejder, og når man står med en brandmand og redder uddannelse, jaså kan man ikke få arbejde som andet end ufaglært. Derfor valgte kommunen at sætte mig i revalidering, hvor jeg valgte en bygningskonstruktør uddannelse da jeg vil arbejde videre med, som brandteknisk rådgiver...... om nogle år som selvstændig, om 6 måneder når jeg er færdig...forhåbentligt i et ingeninør miljø.
Sikkerhedseksperten.dk er startet fordi jeg ikke kan side stille og jeg elsker at lærer, ganske enkelt. Om 6 måneder er jeg med stor sandsynlighed nød til at sælge eller på anden måde forlade virksomheden, da jeg ikke både kan levere rådgivning og produkter på det samme marked.
Hvad jeg har så fået i løn, de 1½ år det har stået på? = 0 kr.
Hvad forventer jeg at tjene ved et evt. salg? = 0 kr.eller om ikke andet, så 12000 kr. for året.
Men hold da op hvor har jeg haft mange fede oplevelse og lært sindsygt meget. Jeg er langt fra færdig som selvstændig og langt fra færdig med online handel, for det er skide spændende.
Har det så været pengene værd for kommunen og dig som skatteborger?
Jeg er lykkelig for at jeg lever i Danmark. Du hører ikke mig tude over uddannelses system eller mangel på velfærd, for tænk sig at jeg har fået smadret min skulder, også står der andre klar til at betale min uddannelse, bøger og transport m.m. FANTASTISK
3½ år X ja, vel cirka 15.000 kr. = 630.000 kr.
Bøger = 3000 kr.
Dertil kommer lidt transport m.m.
Jeg står så tilbage som 31 årig, har en baggrund som befalingsmand, brandmand holdleder, uddannelse som redder (3½ år) og en bygningskonstruktør uddannelse (3½ år).... til et en del diplom kurser, og en coach uddannelse.
Kan jeg med den bagrund få et godt arbejde, hvor jeg kan betale en masse skat tilbage?
Ja det vil jeg da mene :)
Hvad angår det at måtte arbejde ved siden af studierne, enten som selvstændig eller lønmodtaget, jaså mener jeg ikke det er en menneske ret, og jeg havde da nok bare fundet noget frivilligt arbejde hvis jeg havde fået et nej. Men jeg er glad for at muligheden eksistere, og er sikker på at kommunen/staten ville fjerne muligheden hvis det var et problem. Jeg ser det ikke som et problem, men jeg kender også prioriteringen, og det er altid skolen først.