tjaa - jeg er hoppet på android og har fået mig en HTC legend den virker bare godt - men jeg har dog aldrig haft en iphone valgte den ud fra at det skulle være en smartphone og med åbent system |
Det kommer an på hvilken type du er.
Hvis du er "nørden" der godt kan lide at "hacke" din telefon, for at kunne bruge den til meget mere, vil jeg helt klart anbefale iPhone. Der er sindsygt mange forskellige apps, temaer og widgets til iPhone, den skal dog være jailbreaket.
Jeg synes at iPhone er en rigtig god telefon, der som sagt ikke kræver brugervejledning. Det hele er logisk og nemt. iPhonen kører flydende hele tiden, måske er det ikke noget du vil gå op, men hos nogle mennesker er det en stor irritation hvis ikke det kører flydende. Hos HTC kører det knap så flydende, og nogle gange vil man opleve hak.
Pinch to zoom synes jeg kører bedre på iPhone som gør hele internet surfing meget bedre. På HTC skal telefonen lige "tænke" over hvad du vil, men på iPhonen zoomer den med det samme.
Apropos internet surfing, er der ikke mulighed for at afspille flash baseret animationer, hvilket du kan på HTC. Personligt savner jeg ikke flash på min iPhone, måske én enkelt gang eller to har jeg savnet det, i de to år jeg har haft iPhone
Det iPhonen ikke kan som Android (HTC Legend/Desire) kan, er widgets. Det er noget som jeg rigtig godt kunne tænke mig til iPhonen. Med widgets er det ikke nødvendigt at starte apps op for lige at tjekke vejret eller opdatere sin facebook status, det kører bare hele tiden i baggrunden.
Prisen er der også forskel på hvor iPhonen er dyrere end HTC og ved køb af HTC får du gratis stemme navigation fra Google, hvilket du skal tilkøbe til iPhone.
Den eneste grund til jeg ikke bruger Android men iPhone er forskellen på App store og Android Market. Du kan ikke købe apps på Android, da der stadig ikke er åbnet op for det her i landet endnu, derfor kan man kun downloade gratis apps, og der er jo somme tider stor forskel på gratis og betalings apps plus App store har et større udvalg end Android Market.
Med venlig hilsen
Umut Ücler