Jeg er med Dennis her og har ikke oplevet hak.
Hvad mangler du? Med en automatisk gratis Google Maps opdatering blev Desire lige pludselig en komplet GPS med oplæsning af kørselsvejledningen. Jeg savner ikke nogen apps, men det er nok fordi jeg ikke ved hvad jeg går glip af, og jeg synes det er suverænt at Steve Jobs ikke skal godkende noget som helst før det kan afvikles på min smartphone (hvordan er garantien med jailbreak?) Da jeg havde glemt mit mobile bredbånd tog det 3 minutter at få det op på Desire. Mount lige telefonen (den spørger selv) som disk, installer en Windows7 driver, skift til 'brug som mobilt bredbånd' på telefonen - så er den bærbare online fremover når man bare sætter kablerne i uden tryk på telefon eller pc. Den kan naturligvis ringe i mens. Komplet integration med gmail (vi bruger Google Apps Premium i firmaet) så alle mails og alle kontakter altid er synkroniserede. Jeg er imponeret over hvor godt det spiller og at det tog 1-2 min i opsætning. Jeg har aldrig læst en manual til dyret. Nu har jeg fundet ud af, at man bare skal holde fingeren nede, hvorefter man ofte får en menu med de ting man lige manglede. |
Jeg kan også kun anbefale en Android telefon fra HTC. Har en Google Nexus One, som jeg er super glad for. Den kører Android 2.2 og det spiller bare. Super kamera, som også kan tage billeder der kan bruges til noget. Video er desværre ikke HD, men absolut i god kvalitet.
Telefonen kan også fungere som WIFI Access Point, sådan at man fra sin bærbare kan gå på Internet fra den.
Apps er der stille og roligt ved at komme rigtigt mange gode af. Det bedste er næsten at de er mere eller mindre gratis.
E-mail synkronisering virker perfekt, både op imod Gmail, men også Exchange og andre tjenester som ActiveSync, POP3 eller IMAP...
Jeg ville vælge en HTC Desire ifht. en Legend. Mener i øvrigt ikke at du kan sammenligne en iPhone og en Legend.