Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HTC Legend eller Iphone?

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Umut Ücler:
Hos HTC kører det knap så flydende, og nogle gange vil man opleve hak.

Jeg er med Dennis her og har ikke oplevet hak.

Umut Ücler:
Den eneste grund til jeg ikke bruger Android men iPhone er forskellen på App store og Android Market. Du kan ikke købe apps på Android, da der stadig ikke er åbnet op for det her i landet endnu, derfor kan man kun downloade gratis apps, og der er jo somme tider stor forskel på gratis og betalings apps plus App store har et større udvalg end Android Market.

Hvad mangler du? Med en automatisk gratis Google Maps opdatering blev Desire lige pludselig en komplet GPS med oplæsning af kørselsvejledningen. Jeg savner ikke nogen apps, men det er nok fordi jeg ikke ved hvad jeg går glip af, og jeg synes det er suverænt at Steve Jobs ikke skal godkende noget som helst før det kan afvikles på min smartphone (hvordan er garantien med jailbreak?)

Da jeg havde glemt mit mobile bredbånd tog det 3 minutter at få det op på Desire. Mount lige telefonen (den spørger selv) som disk, installer en Windows7 driver, skift til 'brug som mobilt bredbånd' på telefonen - så er den bærbare online fremover når man bare sætter kablerne i uden tryk på telefon eller pc. Den kan naturligvis ringe i mens.

Komplet integration med gmail (vi bruger Google Apps Premium i firmaet) så alle mails og alle kontakter altid er synkroniserede. Jeg er imponeret over hvor godt det spiller og at det tog 1-2 min i opsætning.

Jeg har aldrig læst en manual til dyret. Nu har jeg fundet ud af, at man bare skal holde fingeren nede, hvorefter man ofte får en menu med de ting man lige manglede.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 22:10

Jeg kan også kun anbefale en Android telefon fra HTC. Har en Google Nexus One, som jeg er super glad for. Den kører Android 2.2 og det spiller bare. Super kamera, som også kan tage billeder der kan bruges til noget. Video er desværre ikke HD, men absolut i god kvalitet.

Telefonen kan også fungere som WIFI Access Point, sådan at man fra sin bærbare kan gå på Internet fra den.

Apps er der stille og roligt ved at komme rigtigt mange gode af. Det bedste er næsten at de er mere eller mindre gratis.

E-mail synkronisering virker perfekt, både op imod Gmail, men også Exchange og andre tjenester som ActiveSync, POP3 eller IMAP...

Jeg ville vælge en HTC Desire ifht. en Legend. Mener i øvrigt ikke at du kan sammenligne en iPhone og en Legend.

Fra København
Tilmeldt 25. Jan 10
Indlæg ialt: 74
Fra  Pumacode Skrevet kl. 23:37

En af de største forskelle er appstoren, som jeg har skrevet før, grunden er at Android-markedetplace ikke understøtter betalingsprogrammer endnu, dette hæmmer kvaliteten af programmer, også de gratis'e program.

App-store til iPhone har mange betalings programmer.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:55

Jeg tror nok at google har valgt rigtigt da de valgte, Java programmerings sproget til deres android telefon Hvorfor spørger du? se lige her som du kan se er objektive C slet ikke på listen.

Så det er derfor jeg tror vi snart kommer til at se en eksplosion af Android programmer.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 00:41

Du kan da overhovedet ikke basere det på det? Faktisk er store dele af Java baseret på principperne bag Objective-C.

Objective-C er den nok mest fleksible løsning af de to, hvor Java kan være utrolig langsom (selvom der bruges JIT).

Derudover bruger Java mere hukommelse i kørsel da der bruges et 8-byte overhead for hvert objekt samt at Java generelt indlæses langsommere da der skal indlæses en masse classes før programmet kan køre.

Derudover behøver iPhone apps ikke at blive skrevet i Object-C.

Man kan skrive iPhone apps i alle sprog der kan kompileres til iPhonens processor og interface med dets SDK (f.eks. C og C++). Byggestenene i iOS er baseret på Mac OSX. Grundprincipper, metoder etc. fungerer som desktop-applikationerne hvilket gør at rigtigt mange eksisterende Mac-udviklere let kan udvikle til iPhone (de kan sågar let portere deres desktop-apps til iPhonen).

Derudover er det ét problem med Androids åbne marketplace: Der er intet kvalitetstjek af apps. Det er flere gange set, at malware har listet sig ind i Android-apps (der blev fundet 50 fra december 2009 til januar 2010).

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Nørresundby
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 00:56

Som meget ivrig Iphone og mac bruger kan jeg sige..

Min iphone gik i stykker jeg havde en HTC Legend liggende ny i kassen, tog den ibrug og ville vente til den nye iphone kom på markedet..

Jeg skifter aldrig tilbage, størrelsen er mere rigtig til mig, strømmen er bedre alt er gratis..

Fra Holeby
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 01:22

Hejsa

Jeg har haft begge dele, og over flere gange. Syntes nu det kan siges meget enkelt (uden at skulle lyde alt for fanboy) men jeg mener der er ca. 2000 apps til HTC hvor der nu findes ca. 200.000 + apps til iPhone. Plus at iPhone kom først og alle de andre smartphones vi ser i dag, er udspringer af iPhone.

Men som erhverv kan jeg slet ikke undvære min iPhone, mere måske fordi jeg også er Mac bruger. Så spiller de 2 ting bare super godt sammen. Alt bliver synced imellem de 2 enheder automatisk via MobileMe (som godt nok koster små 500,- om året, men det betaler jeg gerne for en backup). På farten kan har jeg hele mit kontor med i den lille dims, så kan slet ikke anbefale andet end iPhones. Men som andre er inde på, vent en lille måneds tid til den nye iPhone 4 udkommer.

Jeg så en test hvor man lavede nogle streger ned over skærmen på begge telefoner i et tegneprogram og på HTC hakkede nogle af stregerne hvorimod på iPhone var der klare lige streger. Viser blot lidt om hvor lækker en skærm den er udstyret med.

Once you go Mac, you never go back :)

Fortsat god aften og tilbage til arbejdet

Fra Lamplaimat, Thailand
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 218
Fra  CS-WEB Skrevet kl. 04:57

Pumacode:

Med en iPhone er du helt sikker på, at du kan bruge din telefon til det der står på kassen.

Så må vi jo da håbe at de ikke har skrevet noget om at man kan holde på den som man nu bruger en tlf og så også kan ringe fra den..... synes der er meget fremme i tiden i om at den nye I(phone) ikke kan holde forbindelsen med mobil nettet .... nå nej man må jo ikke tale dårligt om et navngivent firmaWink
Det skulle man da mene må få nogle til at tænke sig en om en ekstra gang,

Nu er jeg så også en af dem som bruger en tlf til at ringe fra.... men vi er nok en uddøende race...Big Smile

Claus

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 19:49

Jeg vil sige iPhone! Fungere 100% og der er mange spændende muligheder i den ;)

Billige iPhone Covers - iPhone covers til hele Scandinavian

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)