Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Økonimi på en Campingplads

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Brande
Tilmeldt 3. Mar 06
Indlæg ialt: 161
Fra  Compack Aps. Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Her der nogle herinde der har erfaringer med økonomien på campingpladser, og vil dele dem med mig?
Enten her i forumet eller på en PM.

Er der nogle der har nogle generelle kommentarer til nogle der overvejer at købe en campingplads.

PFT

Peder Poulsgaard

Compack pluk og pak lagerhotel

Brug tiden på at udvikle din webshop i stedet for at have eget lager

Fra København, Århus
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 17:45

Hvad med den kreative løsning: Tilbyd dig selv på en af de hundredevis af campingpladser der er i Danmark. Blive frivillig medarbejder i en uges tid... Så ved du bagefter sandsynligvis alt der er at vide om campingpladsdrift.

Og hvis du er heldig har du lært hvordan man i hvert fald IKKE skal gøre det ;-)

IDEMINISTERIET - IDEKONSULTATIONER - COACHING - INNOVATIONSFORLØB - KURSER

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 17:55

Vilhelm Kruse:

Hvad med den kreative løsning: Tilbyd dig selv på en af de hundredevis af campingpladser der er i Danmark. Blive frivillig medarbejder i en uges tid... Så ved du bagefter sandsynligvis alt der er at vide om campingpladsdrift.

Og hvis du er heldig har du lært hvordan man i hvert fald IKKE skal gøre det ;-)

Tja, jeg tvivler på man lære at drive en campingplads på én uge - Så det råd vil jeg nu ikke tage til mig. Selvfølgelig er idéen god, og du vil helt sikkert også lære en masse, men du vil langt fra lære hvad det indebære at drive en campingplads.

Jeg har et medlem i min familie der i mange år har drevet en campingplads, dog ikke mere. Jeg er sikker på han gerne hjælper dig lidt, og det samme gør jeg også gerne.

Smid mig en PB, så kan vi snakke lidt om det..

Jeg kunne også godt tænke mig lidt flere oplysninger omkring den campingplads du har i tankerne, så jeg kan komme med råd der er værd og bruge..

RBN

Handel med varepartier via Trademen

Fra Brande
Tilmeldt 3. Mar 06
Fra  Compack Aps. Skrevet kl. 19:32

Det var en god ide. omend noget senere i processen.
Lige nu er det de helt overordnet linier og overvejelser vi har gang i:

1) lille plads, ingen ansatte

eller

2) størrer plads sæsonhjælp

Hvad er en stor plads, hvor mange enheder skal pladsen have før der er økononmi for 2 personer?

Tilmeldt 18. Jun 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 20:06

Det har været nogen rigtigt gode år for campingpladserne, så priserne er nok af en sådan art at der skal en vis volumen til at finansiere et nykøb, medmindre i kan lave et skifte mellem to ejendomme.

Kundernes forventninger til plads/faciliteter har ændret sig markant på få år, vær forberedt på det når tidligere bestyrere giver gode råd, omend almen pladskundskab og konfliktafværgelses-fif naturligvis skal modtages med taknemmelighed.

Rentabilitet afhænger af hvor meget pladsen kan give i passiv indtjening (familiebaderum-swimmingpool, minigolf m.v.) så det er mere komplekst , men generelt koster en elmast jo ikke driftsmæssigt væsentligt mere med seks brugere end én bruger, så der er stordriftsfordele på en større plads.

Sæsonhjælp kommer i ikke udenom, campister kommer i stimer og giver myldretid, og derudover er der rigtigt, rigtigt meget arbejde på en campingplads.

Fra Brande
Tilmeldt 3. Mar 06
Fra  Compack Aps. Skrevet kl. 21:25

Tak for responsen indtil nu.

Jeg mangler nogle konkrete tal for jeg overhoved kan komme i gang med mine budgetter og overvejelser om hvor pladsen skal ligge, hvor stor den skal være, hvilke faciliteter den skal have osv.

Hvilke udgifter har en camping plads som ikke er umiddelbart indforstået.
- forsikringer,
- SKAT relateret udgifter (ejendomsværdiskat etc.) 
- miljøafgifter,
- Renovation
- andre branche relateret omkostninger, svind etc.

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 22:46

Alt hvad der er relateret til Skat vil du helt sikkert få mest ud af at ringe til Skat og forhøre dig omkring, så er du hundrede procent sikker på at få et korrekt svar. 

Renovation og lignende vil jo igen fuldstændig afhænge af hvilken type plads der er tale om, her tænker jeg både størrelse, alder på bygninger, antal af besøgende osv. osv. osv. 

Formoder at den slags kan du kun få et indblik i hvis du kontakter et par forskellige campingplads ejere, som vil hjælpe dig - hvilket igen højst sandsynligt indebærer at du allerede har et område af Danmark hvor du ved den IKKE skal ligge, da de færreste vil være med til at hjælpe nye konkurrenter ind på markedet. 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra Brande
Tilmeldt 3. Mar 06
Fra  Compack Aps. Skrevet kl. 20:41

Nu hvor højsæsonen er ved at være ovre for campingpladserne, er der måske nogle der har tid/lyst til at kommentere på min tråd.

-Eller sagt på en anden måde : Bump ;-)

Fra Rask Mølle
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 339
Fra  Legehjulet Skrevet kl. 11:35

Hej Peder,

Kontakt Dansk Camping Union (DCU) - de må om nogen kende til dette :-)

Fra Gedved
Tilmeldt 7. Jan 10
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 18:31

Når du seriøst overvejer at købe en campingplads bør du kontakte/kigge nærmere på Hans Korsgaard's virksomhed - www.hanskorsgaard.dk. Han er den i Danmark der har den største erfaring omkring køb/salg af en plads og er desuden mægler på de fleste handler. Han kan sikkert hjælpe dig videre med mange af dine spørgsmål.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)