Affiliate Marketing er en fed måde at tjene penge på og kan virkelig være guld værd i længden, men det er IKKE "nemt". Hvis det falder inde under kategorien nemme penge, så er det sgu nemme penge, på den hårde måde.
Du kan sagtens skabe dig en rigtig fin indtægt fra affiliate marketing, men du skal være forberedt på at bruge rigtig meget tid på det. Det er mere end bare at opsætte en eller anden pisse grim standard side, tilføje lidt tekst fra en Wiki og så ellers overplastrer den med bannere og tekstlinks.
Levere du derimod kvalitets indhold til en masse læsere, kan du forvente at de vil klikke sig videre og lytte til dine "anbefalinger" = penge til dig.
Jeg har en tilgang til det, andre har en anden. Jydsk Tagteknik er en artikel som jeg gerne skulle tjene mellem 0,80 - 2,00 kr om dagen på i gennemsnit - resten af mit liv, eller i hvert fald indtil internettet og markedet ændre sig markant :-). Når affiliate kampagnen udløber, skulle der gerne være nogle Adsense kroner at hente.
Før det begynder at ligne en dagsløn, så skal der alts laves 600 - 800 artikler af samme kvalitet og længde hvilket indholdsmæssigt er det samme som adskillige bøger.
Der er der også mange som løber sur i det, eller regner med at pengene vælter ind fra dag 1 af.
Som sagt vil jeg ikke leve af det. men vil se om jeg kan tjene så mange penge så jeg ikke behøver at få su. Og hjælper statskassen, med at spare penge og gid dem til folk som måske har mere brug for det. For job mulighed er der ikke i min by desværre jo som kasse dame, det nægter jeg at tag imod :)
jeg mangler en investor eller 2 til at starte mit projekt
Nåhh det lyder nu som en noget arrogant holdning, selvom det er en smuk tanke :-)... Brugte jeg tiden som kassedame kontra affiliate marketing, så ville jeg have tjent flere penge som kassedame :-).