Hej Reno
Tillykke med din magento shop.
Hvis du ønsker en højere konvertering - så må du først og fremmest sætte dig i dine brugeres sted. Jeg har et par pointer til din shop, som vil forbedre mulighederne for at dine brugere finder dine produkter. Dette alene giver ikke en bedre konvertering, men det optimerer dog stadigt din shop, da det bør være et del-mål i dit konverteringsflow, at flest mulige af dine besøgende ser et eller flere produkter.
Jeg går ud fra at din forside er den mest besøgte side på sitet, og selvom det ikke var, og du havde et par andre betydelige landing pages, så udgør din navigation stadigt et problem.
Det antal pixels du giver til det mest vigtigste for en ny besøgende (navigation - hvor kan jeg finde det jeg leder efter) er simpelthen for småt.
Du har som overordnet kategorisering "Rytter", "Hest" & "Tilbehør" - men sætter du dig i dine besøgendes sted, der leder efter en bandage, eller fluemaske (nævner det - fordi jeg intet ved om heste, men det lyder altså sjovt) - Så er det ikke INTUITIVT at jeg skal vælge "hest" - med andre ord - du lader det være op til den besøgende at gætte på, hvad du gemmer under den kategori - lad VÆRE med det - Giv dem hellere hele baduljen. Et scenarie der ville skade din konvertering i den hendseende er dette.
En rytter der leder efter en fluemaske til sin hest, kommer forbi din side
-1- han synes godt om det,
-2- derfor bliver han længere end et par sekunder
-3- han leder nu efter hvor han skal klikke
-4- han ser navigationen (efter at have kigget længe - min 1½ sekund)
-5- han tænker "Rytter" - det er jo det jeg er - så der klikker jeg
-6- uden at ænse det javascript der popper op når musen "hover" over linket trykker han
-7- han bliver nu præsenteret for 5 varer, hvor i 0 er i nærheden af det han forventede
-8- han konkludere at du ikke har det han leder efter - selvom han har været tålmodig og har givet din shop en chance - dumper den
-9- han forlader siden, inden der er gået 30 sekunder af hans totale besøgstid
Din navigationselementer passer heller ikke til det som du angiver i dine billeder på forsiden (de 3 der er hen over i toppen - hesteudstyr - rideudstyr - tilbehør) - og det giver et kommunikations Mis-Match, da man i underbevidstheden siger - well - det er da kategorier, men de befinder sig ikke over i navigationen - så må de ikke være vigtige, eller måske tager jeg fejl, og det slet ikke er det jeg ellers troede det var - nå - jeg må hellere daffe...
Ud over navigationen har jeg følgende kommentarer:
- Dine betalingskort oppe i toppen til højre er alt for små
- Der er alt for meget "below fold" på din produktside - der er plads nok - flyt det op, eller flyt rundt. Folk læser altså hvis du har noget godt at sige.
- Drop bedømmelser - du har ikke besøgende nok, produkter nok, kunder nok (endnu).
- Dit zoom på produktbillederne - er helt intuitivt forkert.. hvis jeg klikker på (+) forventer jeg at zoome tættere på, men der sker intet --- åbenbart fordi du mener at (-) er den korrekte betegnelse for at zoome tættere på
- Samme zoom funktion er placeret for langt væk fra billedet - man forstår ikke at det hænger sammen.
- "dobbelklik på billedet for at se det i fuld størrelse" ---- **BUZZ** ---- nej, det er der ingen der gør... man klikker en gang, sker der intet,
- Drop "sæt på ønskeseddel" & "sammenlign" - det er et dødsbo fra Magento - det passer ikke til en shop af din størrelse - og faktisk meget lidt til skandinavisk online shopping stil
- Fremhæv lagerstatus på dine produktsider - det kan være at det er noget som dine besøgende går op i.
Nå mere har jeg altså ikke til dig denne gang - håber du kan bruge det.
Karsten Lund