Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erik Damgaard

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik Damgaard er programmør, og har slet ikke den viden omkring erhverv, som han udstråler.

Som en skriver tidligere, er det hans bror som er hjernen bag hans investeringer, men dette er forkert.

Efter at Erik kom hjem fra Seattle, så stiftede Preben og Erik 2 investeringsselskaber, som nu er splittet, og de snakker meget lidt sammen. Så nej, de laver ikke andet business med hinanden, udover Navision dengang :-)

Alle Erik Damgaard investeringer er IKKE gennemtænkt, der kan gå 5 minutter fra han hører om et projekt, til at han investerer 50 millioner.

For mig at se, så er det Peter Forchhammer, Ole Abildgaard og Aldo Petersen, som "udnytter" Erik Damgaard og Mark Szigethy økonomisk.

PS.: Ja, mange af "hans" virksomheder har underskud på 500 million -> 1 millard, men alligevel har de en god fast indtægt. Et eksempel er hans virksomhed Nordicom, som har et underskud på 500 millioner, men alligevel har de en værdi på 161 millioner, men det er simpelthen fordi de har en stor månedlig indtægt i deres udlejningsboliger.

Hvis vi ser "hans" anden virksomhed Greentech, så er det det samme der. Ja, vindmølleparker koster at lave, men de får også en stor fast månedlig indtægt hver måned efter. Det er det samme hvis du køber et hus til 1 million, så kan du jo heller ikke tjene det hjem på 1 måned. Det skal ske over lang tid. Så første måned vil der være underskud på 1 million, derefter 990000 kr. osv., hvis månedslejen er på 10000 kr.

Og de har også været rigtig snu, for "De Fem", som de bliver kaldt, de har børsnoteret alle deres virksomheder igennem gamle børsskaller. F.eks. er det dem, som har overtaget det gamle Nanocover. Det må man godt i Danmark, men f.eks. i England og USA er det ulovligt.

Blandt andet har de været med til at ændre børsreglerne flere gange, fordi de har været lige på grænsen, også har fondsbørsen ændret reglerne.

Og ja, han har faktisk været med til at skabe virksomheder med overskud.. Men måske kun 1/10.. ;-) Bla. et IT selskab, som jeg ikke lige kan huske hvad hedder, men det var vist noget med IT sikkerhed, som bla. ejede Virus112.

Og han har bla. været med til at starte to virksomheder, som vi alle vidst kender: AdFair og Guava.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:57

Casper, IOOS Internet:

Nu har jeg fulgt lidt med i Erik Damgaards liv/invisteringer, og jeg kan simpelthen ikke blive klog på den mand, og de valgt han har truffet. Hvis vi kigger på denne artikel er der listet en lang række projekter som har problemer. Er der noget som er lykkedes for ham?

Hvad har fået ham til at handle sådan?

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Jeg vil på det varmeste anbefale dig disse dokumentarer: http://www.dr.dk/DR2/Vinderne/Index.htm Morten Vammen har grundet sine nære venskaber med store dele af det 'rigtige' jetset, en helt unik mulighed for at komme tæt ind på livet af de superkendte. En af dem handler om Erik Damgaard, men jeg kan også anbefale dig at se dem om den københavnske festkonge Jean Von Baden og afficionadoen, tøjentreprenøren og royalisten  Erik Brandt.

Derudover vil jeg give dig ros for at gå så meget i dybden med dine affiliatesider, at du vitterligt skriver om de enkelte programmer - det er fandeme et tegn på, at man er dedikeret, ambitiøs og fucking talentfuld. Hvis du ikke allerede har det, kan du ikke undgå at få succes, hvis du arbejder sådan over hele linjen.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 15:39

Mange tak for de gode induts!

Simon: Tak for det, på lang sigt er jeg sikker på det er den rigtige vej at gå - også selvom det er den som der er forbundet mest arbejde med :-). I den her månede bliver der sandsynligvis brugt over 100timer (fordelt på 3personer), kun med at skabe indhold til mine sider.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:10

Casper, IOOS Internet:

I den her månede bliver der sandsynligvis brugt over 100timer (fordelt på 3personer), kun med at skabe indhold til mine sider.

WOW! Yes

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 16:35

Så set i forhold til det, så er den daglige indtjening på ca. 500,00 ikke så stor igen :-).

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 16:42
Gennemsnit 4,8 stjerner givet af 4 person

Ja i de gode gamle dage - og det er en del år siden - kunne man ringe til Damgaard Data og få en af brødrene i telefonen. De har nu gjort det godt og udviklet nogle succesfulde programmer

En ting er helt sikkert, pressen er både med ved opturen og ved nedturen. Personlig er jeg ligeglad hvorfor Erik handler som han gør. Jeg er stolt over det de har skabt på et internationalt plan.

Hvordan de så forvalter deres formue - er jo deres sag-  For min skyld kunne han brænde det hele af på at købe en ø og trække sig tilbage eller kaste pengene i en masse virksomheder.

Lige en kommentar til Casper - jeg syntes at du er en af de mere seriøse affiliate pushers jeg kender til og med et stærkt stigende kvalitetsindhold på dine sider, ja så er jeg sikker på at du kun kan forstærke sin succes - jeg tror du har fat i noget.

Men jeg er efterhånden godt træt af at google spytter en del affiliate link sider ud i ens søgninger og hver 3. link på diverse debat fora henviser til affiliate link sider - der modsat Casper, ikke har forstået hvad godt indhold er og i stedet plaster deres sider til med ligegyldige '10 ting som er vigtige for ....." ofte med faktuelle fejl og direkte forkerte anvisninger - men gode til SEO er de da. :-D

Nå jeg vil tage mig en kop kaffe og tænke lidt på de gode gamle dage hvor Erik var en ydmyg programmør der havde ramt en guldåre og til tiden hvor et link var et link uden en hemmelig gode ;-)

De bedste kaffe hilsner
Søren

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 16:55

Kaffe & Co:

Hvordan de så forvalter deres formue - er jo deres sag-  For min skyld kunne han brænde det hele af på at købe en ø og trække sig tilbage eller kaste pengene i en masse virksomheder.

Helt sikkert, og jeg vil også bare forsøge at forstå hvorfor han har taget de valg, og ikke bare brændt dem af på en ø :-)... og der er kommet rigtig mange gode inputs :-).

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 17:05

Kaffe & Co:
Nå jeg vil tage mig en kop kaffe og tænke lidt på de gode gamle dage hvor Erik var en ydmyg programmør der havde ramt en guldåre og til tiden hvor et link var et link uden en hemmelig gode ;-)

Ja mens vi her på Djævleøen stadig må vente på dit indtog Smile

Køb ren argan olie her

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 17:41

Kaffe & Co:

Lige en kommentar til Casper - jeg syntes at du er en af de mere seriøse affiliate pushers jeg kender til og med et stærkt stigende kvalitetsindhold på dine sider... j

Tak for det, men der må heller ikke være tvivl om jeg laver det for folks blå øjne skyld :-), det er stadigvæk en forretning :-).

Med venlig hilsen
Casper Schneideriet

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kaffe & Co:

Får du aldrig ondt i maven af alt det kaffe? Jeg ville blive fast inventar på toilettet, hvis jeg bare skulle drikke halvt så meget ;D

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)