Erik Damgaard er programmør, og har slet ikke den viden omkring erhverv, som han udstråler. Som en skriver tidligere, er det hans bror som er hjernen bag hans investeringer, men dette er forkert. Efter at Erik kom hjem fra Seattle, så stiftede Preben og Erik 2 investeringsselskaber, som nu er splittet, og de snakker meget lidt sammen. Så nej, de laver ikke andet business med hinanden, udover Navision dengang :-) Alle Erik Damgaard investeringer er IKKE gennemtænkt, der kan gå 5 minutter fra han hører om et projekt, til at han investerer 50 millioner. For mig at se, så er det Peter Forchhammer, Ole Abildgaard og Aldo Petersen, som "udnytter" Erik Damgaard og Mark Szigethy økonomisk. PS.: Ja, mange af "hans" virksomheder har underskud på 500 million -> 1 millard, men alligevel har de en god fast indtægt. Et eksempel er hans virksomhed Nordicom, som har et underskud på 500 millioner, men alligevel har de en værdi på 161 millioner, men det er simpelthen fordi de har en stor månedlig indtægt i deres udlejningsboliger. Hvis vi ser "hans" anden virksomhed Greentech, så er det det samme der. Ja, vindmølleparker koster at lave, men de får også en stor fast månedlig indtægt hver måned efter. Det er det samme hvis du køber et hus til 1 million, så kan du jo heller ikke tjene det hjem på 1 måned. Det skal ske over lang tid. Så første måned vil der være underskud på 1 million, derefter 990000 kr. osv., hvis månedslejen er på 10000 kr. Og de har også været rigtig snu, for "De Fem", som de bliver kaldt, de har børsnoteret alle deres virksomheder igennem gamle børsskaller. F.eks. er det dem, som har overtaget det gamle Nanocover. Det må man godt i Danmark, men f.eks. i England og USA er det ulovligt. Blandt andet har de været med til at ændre børsreglerne flere gange, fordi de har været lige på grænsen, også har fondsbørsen ændret reglerne. Og ja, han har faktisk været med til at skabe virksomheder med overskud.. Men måske kun 1/10.. ;-) Bla. et IT selskab, som jeg ikke lige kan huske hvad hedder, men det var vist noget med IT sikkerhed, som bla. ejede Virus112. Og han har bla. været med til at starte to virksomheder, som vi alle vidst kender: AdFair og Guava. |
Casper, IOOS Internet:Nu har jeg fulgt lidt med i Erik Damgaards liv/invisteringer, og jeg kan simpelthen ikke blive klog på den mand, og de valgt han har truffet. Hvis vi kigger på denne artikel er der listet en lang række projekter som har problemer. Er der noget som er lykkedes for ham?
Hvad har fået ham til at handle sådan?
Med venlig hilsen
Casper Schneidereit
Jeg vil på det varmeste anbefale dig disse dokumentarer: http://www.dr.dk/DR2/Vinderne/Index.htm Morten Vammen har grundet sine nære venskaber med store dele af det 'rigtige' jetset, en helt unik mulighed for at komme tæt ind på livet af de superkendte. En af dem handler om Erik Damgaard, men jeg kan også anbefale dig at se dem om den københavnske festkonge Jean Von Baden og afficionadoen, tøjentreprenøren og royalisten Erik Brandt.
Derudover vil jeg give dig ros for at gå så meget i dybden med dine affiliatesider, at du vitterligt skriver om de enkelte programmer - det er fandeme et tegn på, at man er dedikeret, ambitiøs og fucking talentfuld. Hvis du ikke allerede har det, kan du ikke undgå at få succes, hvis du arbejder sådan over hele linjen.