Hej.. Jeg har mage års erfaring med import af slik, fra forskellige lande Som Frankrig, Holland, spainen, England mf. Du skal op og købe min. 33 paller af gangen før du kan tjene ordenligt på det.. Men hvis du har spørgsmål så smider du dem bare i en pm så skal jeg nok give dig svar ;)
Lyder spændende. Da jeg er helt ny på amino har jeg ingen idé om hvordan jeg sender en PM. Jeg har kigget lidt rundt på din profil, men kan ikke finde noget.
Flødebollen hvis du ser det her kunne du så ikke sende en mail til mig på QuvangStyle@gmail.com Jeg vil gerne I gang med at importere slik til start af min nye webshop og jeg vil være glad for lidt hjælp her i starten. Har meget godt styr på det hele bare ikke lige at finde et firma at importere fra og få nogle gode priser :)
Har meget godt styr på det hele bare ikke lige at finde et firma at importere fra og få nogle gode priser :)
har du så også står på at du skal have tilladelse fødevare styrrelsen for lovligt at kunne importere fødevare! udover det skal du betale punktafgift på sukker og emballage.
Yup punktafgiften ligger på 30.76 kr med moms per kg slik som har et sukkerindhold over 0.5 gram per 100 gram :) Derudover skal du være medlem af næringbasen.
Jeg er dog lidt i tvivl fordi jeg har læst at det er valgfrit at oprette en virksomhed indtil der er en omsætning på 50.000 kr indenfor 12 måneder. Skal jeg betale punktafgift hvis jeg ikke har en virksomhed?
Derudover kan jeg se at sliknet.dk har en rapport fra fødevarestyrelsen men ikke er medlem af næringbasen. Det vil sige at den som sådan set ikke har tilladelse til at sælge slik. Er det lovligt?
Simon @ Derudover kan jeg se at sliknet.dk har en rapport fra fødevarestyrelsen men ikke er medlem af næringbasen. Det vil sige at den som sådan set ikke har tilladelse til at sælge slik. Er det lovligt?