Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad vil det koste at importere slik fra England?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Agedrup
Tilmeldt 23. Jun 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

flødebollen:
Hej.. Jeg har mage års erfaring med import af slik, fra forskellige lande Som Frankrig, Holland, spainen, England mf. Du skal op og købe min. 33 paller af gangen før du kan tjene ordenligt på det.. Men hvis du har spørgsmål så smider du dem bare i en pm så skal jeg nok give dig svar ;)

Lyder spændende. Da jeg er helt ny på amino har jeg ingen idé om hvordan jeg sender en PM. Jeg har kigget lidt rundt på din profil, men kan ikke finde noget.

Undskyld hvis jeg er lidt påtrængende

Tilmeldt 6. Jul 10
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 18:55
Tilmeldt 26. Dec 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:41
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Jeg kan forstår, at der skal betales sukkerafgift, men hvorfor skal der betales emballage-afgift... ?

Når man importere feks tøj, så betaler man vel ik også for emballage de er pakket ind i ?
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:12
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Flødebollen hvis du ser det her kunne du så ikke sende en mail til mig på QuvangStyle@gmail.com Jeg vil gerne I gang med at importere slik til start af min nye webshop og jeg vil være glad for lidt hjælp her i starten. Har meget godt styr på det hele bare ikke lige at finde et firma at importere fra og få nogle gode priser :) 

Fra Nørresundby
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 05:32

Tråden er fra 2010.
Så ved ikke om den stadig er "igang"

Ellers så Google dine spørgsmål - så kommer du langt!

Steffen

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 12:50

Simon Quvang:
Har meget godt styr på det hele bare ikke lige at finde et firma at importere fra og få nogle gode priser :)

har du så også står på at du skal have tilladelse fødevare styrrelsen for lovligt at kunne importere fødevare!  udover det skal du betale punktafgift på sukker og emballage.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:48

Yup punktafgiften ligger på 30.76 kr med moms per kg slik som har et sukkerindhold over 0.5 gram per 100 gram :) Derudover skal du være medlem af næringbasen. 

Jeg er dog lidt i tvivl fordi jeg har læst at det er valgfrit at oprette en virksomhed indtil der er en omsætning på 50.000 kr indenfor 12 måneder. Skal jeg betale punktafgift hvis jeg ikke har en virksomhed?

"Det er frivilligt at registrere enkeltmandsvirksomheder, interessentskaber og kommanditselskaber, hvis omsætningen er under 50.000 kr. for momspligtige ydelser inden for en 12-måneders periode"

http://www.virk.dk/myndigheder/stat/ERST/Start_virksomhed

Derudover kan jeg se at sliknet.dk har en rapport fra fødevarestyrelsen men ikke er medlem af næringbasen. Det vil sige at den som sådan set ikke har tilladelse til at sælge slik. Er det lovligt? 

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Apr 12
Indlæg ialt: 122
Fra  CIBIS - Fødevarerådgivning Skrevet kl. 21:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal tilmeldes næringsbasen, hvis du omsætter fødevarer for mere end 50.000kr om året.
http://www.erhvervsstyrelsen.dk/fodevarevirksomhed/0/7

Du skal registreres hos FVST. Læg mærke til at det er to forskellige styrelser, som håndterer de forskellige dele.

Mvh Kristina

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:41

Jeg har også nævnt næringbasen så ved godt jeg skal tilmedles der når jeg når en omsætning for 50.000 kr indenfor en periode på 12 måneder :) 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 21:51
Side 2 ud af 3 (23 indlæg)