Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Layout fra CMS X ligner hinanden alle sammen, eller hvad?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 01:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnikc:
Problemet er nok snarer at folk forsøger at leve op til de samme design mæssige strømninger som er i tiden og nok ikke så meget systemet.

Hvis det var skulle være sandt, så skulle spørgsmålet havde været hvorfor alle sites ligner hinanden.

Der hvor man nemmest kan se at det er systemerne, der fejler er på OsCommerce shops, systemet har i princippet _ingen_ begrænsninger layoutmæssigt. Alligevel er det sjældent svært at genkende, et OsCommerce site.

Fra Praha
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 517
Skrevet kl. 01:38

Lundsby:
Men vi knokler på livet løs, desværre går vores konsulent forretning unormalt godt

De er jo fedt...

Lundsby:
med faktureringsrekord i denne måned og formendtligt også næste. Så vi for slet ikke brugt den tid, vi kunne tænke os på det.

Brug nogen af alle de penge du tjener på mere mandskab?  så drunker du heller ikke i guldet!

Lundsby:
Jeg er selvfølgelig ked af, at du er ved at få en sær smag i munden mht. CloudSprout, men der har været en lind strøm af tilmeldinger til beta-ventelisten, så det virker meget godt!

Mest fordi du bevidst crasher alle OS tråde på det her forum... havde du så bare noget at sælge? ved ik om du kan følge mig i det...

Lundsby:
PS: Jeg kunne aldrig finde på at give dig 1 stjerne for dit indlæg

:-) det var nu lidt ironisk.... jeg er helt ligeglad med de stjerner der :-)

Lundsby:
du siger din mening og den er sådan set velargumenteret, så det har jeg kun respekt for!

Jamen tak - så er der noget om snakken kan man sige :-) . .

Forsat god vind med projektet.

Venligst
Dennis Gram - Freelance Webdesigner

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 01:54

Dennis Nielsen -:
Brug nogen af alle de penge du tjener på mere mandskab?  så drunker du heller ikke i guldet!

Hvis alt går vel, med vores investor så skulle vi gerne udvide med en 6-7 mænd, om et halvt årstid. Men det er der ingen garanti for, så nu knokler vi for at release på det danske marked hurtigt!

Dennis Nielsen -:
Mest fordi du bevidst crasher alle OS tråde på det her forum... havde du så bare noget at sælge? ved ik om du kan følge mig i det...

Det er mere CMS/Webshop tråde jeg skriver i, jeg skriver ikke decideret i Open Source tråde. Jeg sådan set ligeglad med Open Source, men jeg går rigtigt meget op i hvordan man bygger websites.

Nogle gange er det for at sælge direkte igennem vores designpakker, andre gange er det for at se hvordan folk reagere på det vi har gang i. Beta-tilmeldinger er altid rare. Det er godt at blive bekræftet, specielt når man typisk arbejder 70-90 timer om ugen, og virkeligt mener at man har set lyset.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 01:57

Der er jo også nogle der mener libress reklamerne var gode - folk huskede dem i hvert fald Big Smile

Fra Randers
Tilmeldt 9. Apr 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 09:58

Har tit kunne genkende en blog i Wordpress, eller en side lavet i joomla, men årsagen til at man synes "mange" ligner hinanden, kan man jo diskutere... Det kan vel lige så godt være fordi de der ikke ligner typiske WP/Joomla sites, dem opdager man aldrig er lavet i de systemer, og så "tæller" de jo ikke rigtig med i vurderingen af hvor mange der ligner hinanden :)

En anden tanke jeg har gjort mig omkring hvorfor de ligner hinanden, er egentlig at godt nok har de ingen begrænsninger hvad angår templates... Men begge systemer har jo stadig komponenter man indsætter i sine templates. Wordpress har typisk en sidebar med nogle standard widgets formateret en smule, men fordi teksten er anderledes arrangeret og farvet kan man jo stadig godt genkende selve teksten.

Full-service webburea: WebPilots.dk

Fra Odense
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 156
Fra  Symatic Skrevet kl. 10:41

Lundsby skrev: "Grunden til at man tit kan se på designet af et site hvilket system, det er lavet i, er basalt set fordi, systemet er for svært at lave layouts i."

Kunne det ikke tænkes at "udviklerne" simpelthen bare ikke er gode nok til at lave unikke webdesigns og derefter kode dem op til de systemer de bruger. Hvis systemet er for svært at bruge skal man nok enten vælge at blive bedre til det system man bruger, eller lade en anden gøre det for en.

Lundsby: At dit system skulle være lettere end andre systemer er jo ikke helt rigtigt efter min mening. Jeg har lavet design og kode i snart 20 år. Hvis jeg flytter over på dit nye system er jeg jo lige så LOST, som da jeg startede med en hvilken som helst andet system. Eller ?

Ikke til lundsby ;)
Jeg synes personligt IKKE at det er svært at lave design og kode til de forskellige systemer.
Det der er svært er at lave et godt unikt webdesign, derefter kode det op til "whatever" system kunden måtte have behov for "bemærk kunden har behov for" og så samtidig tjene penge på det.

Jeg tror der er mange som bruger færdige templates, andres design etc. ellers ville de nok ikke ligne hinanden så meget."fint nok hvis man fortæller kunden det" Jeg tror ikke det har noget som helst at gøre med sværhedsgraden i hverken design eller kode, eller om det er det ene eller andet system man laver design til. Det må være noget med at det skal gå hurtigt som muligt så man kan tjene flest penge, eller som jeg nævnte først at "folk" ikke er gode nok. 

Jeg vil gerne tjene penge, men jeg vil også gerne lave produkter "Design / Kode" som er gode og holder det som er lovet til kunden.

Thomas K

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:38

Thomas Kjær:

Lundsby skrev: "Grunden til at man tit kan se på designet af et site hvilket system, det er lavet i, er basalt set fordi, systemet er for svært at lave layouts i."

Kunne det ikke tænkes at "udviklerne" simpelthen bare ikke er gode nok til at lave unikke webdesigns og derefter kode dem op til de systemer de bruger. Hvis systemet er for svært at bruge skal man nok enten vælge at blive bedre til det system man bruger, eller lade en anden gøre det for en.

Om systemerne er for svære eller om der bruges dygtigere folk er jo to sider, af samme sag.

Hvis folk var dygtigere var der ikke brug for nemmere systemer, og hvis systemerne var nemmere var der ikke brug for dygtigere folk. Min erfaring siger mig bare at det er nemmere at ændre systemer end mennesker.

Thomas Kjær:
Lundsby: At dit system skulle være lettere end andre systemer er jo ikke helt rigtigt efter min mening. Jeg har lavet design og kode i snart 20 år. Hvis jeg flytter over på dit nye system er jeg jo lige så LOST, som da jeg startede med en hvilken som helst andet system. Eller ?

Nope, og det bedste bevis for det er at en stor del af vores test-designere aldrig har kunne finde ud af, at sætte sig ind i andre systemer.
Men det er lidt ligesom at gå fra at ride hest til at kører bil, det er en helt anden måde at tænke på! Man tænker i grafiske byggeklodser istedet for kodelinier.

Fra Gadstrup
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 284
Fra  SEO Danmark Skrevet kl. 14:20

At layouts fra CMS X ligner hinanden, skyldes formentlig for det meste at det skal gå rigtig stærkt med at lave websites, hvis de bliver solgt til en meget lav pris. Selvfølgelig kan der være meget små CM-systemer, hvor der ikke er mulighed for at afvige fra skabelonerne, men for det meste er det fordi det skal gå stærkt.

Jeg har talt med en sælger fra et stort og respekteret CMS-hus i København om hvor lang tid de var om at lave en hjemmeside. Svaret var 3-5 timer. Og det er altså hjemmesider til 30-50k. Naturligvis går der også tid til at lægge indhold ind, men design og skabeloner og opsætning 3-5 timer.

Hav en super dag.

Venlig hilsen Jesper Nissen

Fra Odense
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 156
Fra  Symatic Skrevet kl. 14:44

Lundsby: Vil det sige at du har "uendelige mange og forskellige" byggeklodser i dit drag&drop cms ?

Kast mig et beta login og jeg vil tage et kig på det og se om det virkelig er tilfældet ?

Thomas Kjær

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 15:19

Thomas Kjær:
Lundsby: Vil det sige at du har "uendelige mange og forskellige" byggeklodser i dit drag&drop cms ?

Nej, det er langt fra uendeligt mange, men antallet af kombinationer er uendeligt!

Det er lidt ligesom et programmeringssprog, hvor relativt få keywords giver enorme muligheder og frihed.

I CloudSprout er keywordsne erstattet af grafiske byggeklodser, som er lavet så de er intuitive at forstå for designere og folk uden teknisk baggrund.

Thomas Kjær:
Kast mig et beta login og jeg vil tage et kig på det og se om det virkelig er tilfældet ?

Hvis du smider mig en mail på plu(at)cloudsprout.dk, så sender jeg dig et beta-login ligeså snart vi er klar!
Imens kan evt. hygge dig lidt med et par uofficielle sneakpeaks på vores Photoshop integration (kræver Flash 10):

http://www.cloudsprout.dk/Videoer/weekendwork.html
http://www.cloudsprout.dk/Videoer/weekendwork2.html

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)