Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Layout fra CMS X ligner hinanden alle sammen, eller hvad?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare en tanke.... Sikkert total offtopic og irrelevant for Amino'er. Og sikkert bare en lille smule "trold"-agtigt. Men jeg håber det er okay, det er ikke ondt ment. ;)

Sad lige og læste en anden tråd her på Amino hvor der blev snakket om forskellige CMS systemer, og det slog mig at nogle CMS/webshop/osv systemers hjemmesider altid ligner hinanden. F.eks. synes jeg bl.a. Joomla sider altid ligner utrolig meget hinanden... Hvilket på en eller anden måde er rigtig ufedt.

Hvordan kan dette egentlig være? Eller er det bare mig der ser sammenhæng hvor der ikke er nogen?

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 09:56

Det kunne tænkes at mange joomla sider bliver bygget på templates - eller rent faktisk er templates.

Derved opnår du ligheden - det samme kan nok siges om Wordpress, hvor til der også findes et utal af templates. Der findes dog altid nogle der laver deres egne skins, her burde du kunne se forskellen. Smile

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 09:56

Der er ingen begrænsning i Joomlas template system så den eneste grund til noget ligner hinanden er fordi designerne lader sig inspirere af hinanden.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:01

Ronnikc:

Der er ingen begrænsning i Joomlas template system så den eneste grund til noget ligner hinanden er fordi designerne lader sig inspirere af hinanden.

Det var lidt det jeg efterspurgte.... Ved jo godt at alle CMS systemer ikke har noget der burde gøre at deres design ens rent teknisk, men det sker bare alligevel.

Men bare lige for at bekræfte: Så det er altså ikke kun mig der kan se det? :)

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 10:55

Ronnikc:

Eller slet og ret bruger de samme templates.....

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Holstebro
Tilmeldt 6. Apr 10
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 11:15

Jommla og wordpress er nok de 2 værste på den front grunden til det er bestemt ikke at der er noget i vejen med programmerne, men det at man kan starte med en relativ "færdig" side pragt eksemplet er en side som f.eks. www.supernice.dk der er lave mere eller mindre på samme måde som jeg installere en ny usb dims : lukker øjene og tryk næste gange nok gange.

Men det er jo en branche hvor rigtigt rigtigt mange fisk på markedet og ja nogen vælgere så at starte den halv færdige løsning for at kunne slæge produktetet billigere eller af simpel mangel på kompatance. Jeg mener bestemt ikke joomla og wordpress er dårlige programmer personligt foretrækker jeg TYPO3 men det er meget nemme programmer og hvis man vil gøre dem nemme, hvilket jo oftes er hvad CMS bliver solgt på selv om jeg nu mener at det skulle sælges på at kunne intgere sine kunder der med danne rapport og sælge mest muligt med andre ord; i stedet for at lave hjemmesider der er nemme at sælge, så lave hjemmesider der nemt sælger.

Hehe nu er jeg hvis ude på et side spor, men ja you got me startet ;)

Hav en fantastisk Tirsdag

www.Goweb.dk Webdesign Hjemmesider total løsninger eller dele af den,så  længe det er på nettet laver vi det.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 00:27

Hej Pierre

Super godt spørgsmål! Grunden til at man tit kan se på designet af et site hvilket system, det er lavet i, er basalt set fordi, systemet er for svært at lave layouts i.

Det der sker er at en masse af dem, der gerne vil lave sites ikke har de fornødne evner, til at lave sites fra bunden. Derfor ender de med, at arbejde videre på eksisterende templates og deres muligheder bliver begrænset til det de kan kopierer. Hvilket naturligvis gør at sitesne bliver relativt ens!

Symptomet viser tydeligt hvor utilstrækkelige de nuværende systemer, er i forhold til deres brugere.

Løsningen er selvfølgeligt, at skabe et system, hvor det er utroligt nemt og hurtigt, at realiserer sine hjemmeside drømme, uden at skulle lære en masse om kode, teknik etc.

Det er faktisk lidt, det vi prøver med vores CloudSprout projekt, som du evt. kan se mere om her: http://www.cloudsprout.dk , vi henvender os primært til det professionelle segment.
Mens f.eks. yola.com og mono.net er rigtigt stærke værktøjer for den private bruger.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 00:46

Problemet er nok snarer at folk forsøger at leve op til de samme design mæssige strømninger som er i tiden og nok ikke så meget systemet.

Der er f.eks. _ingen_ begrænsninger i Joomla - Kan det tegnes kan det laves - men der er altså stadig uendeligt mange designere som vælger at lave noget der rent konstruktionsmæssigt minder om hinanden.

Fra Praha
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 517
Skrevet kl. 01:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 7 person

Hvornår er du færdig med fantastiske CloudSprout . . . Nu har du kapret jeg ved ikke hvor mange OS tråde med fantastiske fortællinger den ene gang efter den anden......  en revolution der tydeligvis vil lægge det ene OS-Community ned efter det andet, og programmøren er en by i Rusland og hvad ved jeg....   Hatten af for dit projekt, men syntes efterhånden at ordet "CloudSprout" begynder at give en sær smag i munden..... for mig er det bare kejserens nye klæder . . .  kan ikke forholde mig til dine interne tests som gang på gang viser at i er ved at lægge alle andre bagud....  lækkert for dig, men det her er som at læse en bog, om hvordan man vinder en atomkrig uden at eje bomben....

Jeg har ikke skrevet det for at starte en lang debat - men tag nu bare og få det klar, så vi kan se om det er så fantastisk som du gang på gang tuder folk i ørerne.

Godnat.

Ps. kør på med  minus stjernerne og lad os se om vi kan trække karma i 0 her, er fløjtende...

Venligst
Dennis Gram - Freelance Webdesigner

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 01:29

Dennis Nielsen -:
men det her er som at læse en bog, om hvordan man vinder en atomkrig uden at eje bomben....

Det er også lidt sådan vi har det! CloudSprout er jo kun prøvet på en mindre gruppe, der alle fik direkte undervisning. Vi er endnu ikke klar til at det kan umiddelbart efter man har fået tilsendt et login kan bruge systemet. Men vi knokler på livet løs, desværre går vores konsulent forretning unormalt godt, for tiden, med faktureringsrekord i denne måned og formendtligt også næste. Så vi for slet ikke brugt den tid, vi kunne tænke os på det.

Jeg er selvfølgelig ked af, at du er ved at få en sær smag i munden mht. CloudSprout, men der har været en lind strøm af tilmeldinger til beta-ventelisten, så det virker meget godt!

PS: Jeg kunne aldrig finde på at give dig 1 stjerne for dit indlæg(det håber jeg heller ikke andre gør!), du siger din mening og den er sådan set velargumenteret, så det har jeg kun respekt for!

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)