Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personlig Konkurs, hvad så ?

Side 6 ud af 9 (90 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Mikkelsen, Nr1:
Det bliver først ulovligt hvis der afsiges konkurs begæring.

Det fandt jeg så ud af Smile - dermed lært noget mere i dag.

Anders Mikkelsen, Nr1:
Men jeg kan oplyse at vi har gennemført flere frivillige akkorder, hvor typisk 70 - 80% af kreditorerne vil medvirke.

Interessant gennemsnit, er det sådan i en frivillig akkord, at den også skal godkendes af skifteretten?

Anders Mikkelsen, Nr1:
Hvorfor kan debitor straffes for at forfordele til en eller flere kreditorer som har været mere agressive end de øvrige kreditorer? Når det ikke er ulovligt at søge sig forfordelt fra kreditors side?

Ja god pointe..

Spørgsmål:

Hvor meget tilbyder I kreditorerne i en frivillig akkord i %? Er der et gennemsnit eller er det individuelt fra sag til sag?

Køb ren argan olie her

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 10:43

Anders Mikkelsen, Nr1:

Hej.

Det bliver først ulovligt hvis der afsiges konkurs begæring.

Men jeg kan oplyse at vi har gennemført flere frivillige akkorder, hvor typisk 70 - 80% af kreditorerne vil medvirke.

De sidste 20 - 30% af kreditormassen, der ikke vil tilslutte sig vores oplæg, får så besked på at vi igangsætter tilbagebetalingen i henhold til den frivillige akkord ordning. Men at der ikke betales til de resterende kreditorer. Disse er typisk banker og finansieringsselskaber og ofte dem der har været allermest risikovillig.

Derfor har vi heller ikke særlig ondt af dem.

Når de selskaber ikke har modtaget ydelser på lånene i typisk 6 - 8 måneder, og vi har modtaget utallige rykkerskrivelser og telefonisk hen vendelser hvor vi hver gang henviser til vores akkord forslag, vender de typisk tilbage med ønsket om at tiltræde vores akkord forslag.

Det kræver en hvis portion is i maven og en god rådgiver. Det skal i samme forbindelse oplyses at vi jo har fået fuldmagt til at træffe alle økonomiske dispositioner på vores kundes vegne. Så kreditorerne har kun et sted at henvende sig, og vi er garant for at de på den lange bane bliver behandlet ens, og ingen bliver forfordelt.

Men det kræver at vi er barske og står fast, ellers opnår man ingen ordning, især ikke med de finansielle kreditorer.

Hvorfor kan debitor straffes for at forfordele til en eller flere kreditorer som har været mere agressive end de øvrige kreditorer? Når det ikke er ulovligt at søge sig forfordelt fra kreditors side?

Jeg synes det er et interessant spørgsmål.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

JEPS !!! YesBeerYes

Lige netop, hvis Mikkel forstår dette, og som jeg også mener med mit indlæg, tror jeg han ser lyset.

WinkDet var også godt så lærte Lagersalg også noget idag.

God sommer alle

Ib Abildgaard, H.D.

RÅD & MAL

www.raad-mal.dk

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:07

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
WinkDet var også godt så lærte Lagersalg også noget idag.

Præcis, og så ikke mere Amino på denne side af kl. 21.00 - vejret er for godt Smile

Køb ren argan olie her

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 15:50

Hej med jer.

Mange tak for alle jeres super info og råd.

Anders er det muligt jeg kan få en mailadresse på dig eller du kan sende mig en mail? friisinvest@gmail.com

Jeg har selv haft en enkelt nede på 50%  gæld, men desværre ikke istand til at betale af, det var deres eget tilbud.

Der ligger også et problem i at noget gæld er med en eks kæreste og de ikke vil dele gælden om, så vi har en halv gæld hver.

Jeg går udfra en akkord, betyder man kontakter kreditor med henbliv på at nedsætte gælden med en stor del ? Jeg har pt ikke betalt af i 5-6 år og det stiger jo desværre hvert år

Jeg vil prøve mig frem med sådan en akkord løsning hos advokat eller anden god rådgiver.

Mikkel

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 20:46

Op på hesten igen Big Smile

Læs evt. mere her

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 01:04

Anders Mikkelsen, Nr1:

De sidste 20 - 30% af kreditormassen, der ikke vil tilslutte sig vores oplæg, får så besked på at vi igangsætter tilbagebetalingen i henhold til den frivillige akkord ordning. Men at der ikke betales til de resterende kreditorer. Disse er typisk banker og finansieringsselskaber og ofte dem der har været allermest risikovillig.

Kreditor vil ræsonnere, at debitor tydeligvis er meget motiveret til at blive gældsfri. Nu skal debitor lige bruge et par år til at slippe af med hovedparten af de konkurrerende kreditorer, og så kan den modvillige kreditor få debitors betalingsevne helt for sig selv.

Hvis man har tilslutning til en frivillig akkord fra 70-80% af kreditorerne såvel efter hoveder (dvs. efter antal) som høveder (dvs. efter gældens størrelse), så hedder løsningen tvangsakkord, hvis skyldner er i stand til at tilbyde en dividende på 20-30%. (Dividenden skal minimum udgøre 100% minus den den procentvise del af gælden, der stemmer imod akkorden. Dvs. hvis 70% af kreditorerne er med på tvangsakkord, skal akkorden udgøre 30%.)

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 13:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henrik Krogh:

Anders's råd er godt. SKAT har ikke en cost-benefit dagsorden og omstændighederne omkring en del af gælden til SKAT taler heller ikke i Mikkels favør.

//Henrik

Det er af flere grunde fornuftigt at afvikle den beskedne del af gælden, der er stiftet under særligt uheldige omstændigheder, hvor der er en vis risiko for, at SKAT vil lægge vægt på de uheldige omstændigheder og være en modspiller i forhold til en samlet løsning af spørgerens gældsudfordring.

Den særligt uheldige gældspost udgør 3,6% af den samlede gæld på 500 tkr. Denne gældspost kan på nuværende tidspunkt og også mange år ud i fremtiden være en udfordring i forhold til såvel gældssanering, tvangsakkord, frivillig akkord eller eftergivelse på nuværende tidspunkt og også mange år ud i fremtiden. Derfor er der fornuft i at få afviklet denne post, så den ikke spænder ben for en løsning, også selvom tiden ikke er moden til en løsning

Al gæld kan gældssaneres på et eller andet tidspunkt, hvis de subjektive betingelser for gældssanering er til stede. Der er eksempler fra praksis på, at gæld opstået ved bankrøveri er blevet gældssaneret. Men gæld stiftet ved kriminalitet taler efter praksis meget afgørende imod gældssanering i længere årrække. Når det så "kun" drejer sig om 18 tkr.,så taler mange taktiske overvejelser for at få afviklet denne gældspost i en fart.

En gældssaneringssag er iøvrigt ligesom god ost - den bliver kun bedre af at blive "lagret". Det skyldes, at der ved behandlingen af en gældssaneringssag lægges meget afgørende vægt på gældens alder. Jo ældre gælden er, desto flere uheldige omstændigheder kan tilgives. På et tidspunkt lagt ude i fremtiden kan alt tilgives.

Når man forhandler om andre løsninger, så skeler de involverede interessenter naturligvis meget kraftigt til udsigterne eller mangel på samme til gældssanring.

Ulrik Guldbæk

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 13:18

Kigger:
Jeg er ikke gået personlig konkurs endnu (medmindre insolvent er det samme).

Det er virksomheder, der går konkurs. Personer er insolvente. Når du er insolvent, må man ikke låne penge eller få kreditter, men du må gerne arbejde og modtage sociale ydelser. Der kan dog gøres udlæg i disse under visse omstændigheder.

Ved en konkurs "forsvinder" gælden, da det er virksomhedens gæld og ikke en personlig gæld. Ved insolvens og personligt ejede virksomheder hænger du på gælden indtil den er betalt. Det er i nogle situationer muligt at få gældssanering, men når du siger SU, siger du nok også ung, og så er det straks meget sværere.

Det er svært ud fra hvad du skriver at give gode råd. Det afhænger helt af hvad du skylder, hvor du skylder henne og hvor meget du skylder. Umiddelbart lyder det dog som en god løsning at gøre dit studie færdigt, og så komme ud og tjene almindelig lønmodtagerpenge. Dermed har du en indtægt og en mulighed for at betale din gæld.

Mvh Maria

Certificeret C5 forhandler. http://www.nordsoft.dk 

Sig du har set mig på Amino, og vi giver 10% rabat på timeprisen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:23

Maria Frederiksen:

Kigger:
Jeg er ikke gået personlig konkurs endnu (medmindre insolvent er det samme).

Det er virksomheder, der går konkurs. Personer er insolvente. Når du er insolvent, må man ikke låne penge eller få kreditter, men du må gerne arbejde og modtage sociale ydelser. Der kan dog gøres udlæg i disse under visse omstændigheder.

Ved en konkurs "forsvinder" gælden, da det er virksomhedens gæld og ikke en personlig gæld. Ved insolvens og personligt ejede virksomheder hænger du på gælden indtil den er betalt. Det er i nogle situationer muligt at få gældssanering, men når du siger SU, siger du nok også ung, og så er det straks meget sværere.

Det er svært ud fra hvad du skriver at give gode råd. Det afhænger helt af hvad du skylder, hvor du skylder henne og hvor meget du skylder. Umiddelbart lyder det dog som en god løsning at gøre dit studie færdigt, og så komme ud og tjene almindelig lønmodtagerpenge. Dermed har du en indtægt og en mulighed for at betale din gæld.

Mvh Maria

Så det du siger er at begrebet "personlig konkurs" ikke burde eksistere? Så har jeg da fået det forkerte indtryk, både i denne tråd og i andre sammenhæng..

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 13:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Maria Frederiksen:

Det er virksomheder, der går konkurs. Personer er insolvente.  

Det er ikke rigtigt.

Både virksomheder og personer kan gå konkurs, og virksomheder og personer kan være insolvent.

Insolvent betyder, at gælden overstiger værdierne, men det betyder ikke nødvendigvis så meget, så længe man kan passe sine betalinger (der er faktisk mange husejere, der er insolvente pt), mens en konkurs har juridiske konsekvenser.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Side 6 ud af 9 (90 indlæg)