Det fandt jeg så ud af
Interessant gennemsnit, er det sådan i en frivillig akkord, at den også skal godkendes af skifteretten?
Ja god pointe.. Spørgsmål: Hvor meget tilbyder I kreditorerne i en frivillig akkord i %? Er der et gennemsnit eller er det individuelt fra sag til sag? |
Anders Mikkelsen, Nr1:Hej.
Det bliver først ulovligt hvis der afsiges konkurs begæring.
Men jeg kan oplyse at vi har gennemført flere frivillige akkorder, hvor typisk 70 - 80% af kreditorerne vil medvirke.
De sidste 20 - 30% af kreditormassen, der ikke vil tilslutte sig vores oplæg, får så besked på at vi igangsætter tilbagebetalingen i henhold til den frivillige akkord ordning. Men at der ikke betales til de resterende kreditorer. Disse er typisk banker og finansieringsselskaber og ofte dem der har været allermest risikovillig.
Derfor har vi heller ikke særlig ondt af dem.
Når de selskaber ikke har modtaget ydelser på lånene i typisk 6 - 8 måneder, og vi har modtaget utallige rykkerskrivelser og telefonisk hen vendelser hvor vi hver gang henviser til vores akkord forslag, vender de typisk tilbage med ønsket om at tiltræde vores akkord forslag.
Det kræver en hvis portion is i maven og en god rådgiver. Det skal i samme forbindelse oplyses at vi jo har fået fuldmagt til at træffe alle økonomiske dispositioner på vores kundes vegne. Så kreditorerne har kun et sted at henvende sig, og vi er garant for at de på den lange bane bliver behandlet ens, og ingen bliver forfordelt.
Men det kræver at vi er barske og står fast, ellers opnår man ingen ordning, især ikke med de finansielle kreditorer.
Hvorfor kan debitor straffes for at forfordele til en eller flere kreditorer som har været mere agressive end de øvrige kreditorer? Når det ikke er ulovligt at søge sig forfordelt fra kreditors side?
Jeg synes det er et interessant spørgsmål.
De bedste hilsener
Anders Mikkelsen
Nr1
JEPS !!!
Lige netop, hvis Mikkel forstår dette, og som jeg også mener med mit indlæg, tror jeg han ser lyset.
Det var også godt så lærte Lagersalg også noget idag.
God sommer alle
Ib Abildgaard, H.D.
RÅD & MAL