Det skulle du så nok have tænkt på før du stiftede så stor en gæld.... For mig at se lyder du mere som en "mand", der bare gerne vil stikke af fra sit ansvar... Ja undskyld den hårde tone... Men når man læser tråden er der altså et ret tydeligt billede, der tegner sig.... Du har stiftet en helvedes masse gæld - selv børnepenge og moms har du knaldet af på lal og fået generet gæld på istedet for at få betalt der hvor du skal....
Så hvad med om du lagde ambitionerne om at være selvstændig på hylden og fik dig et fast arbejde istedet? På den måde får du en fast indtægt, du så kan bruge på at betale din gæld af - det vil tage noget tid, men alt efter din indsats vil du i løbet af en årrække blive en "fri mand".... Men det er hvad det er.... Som jeg ser det ville den ultimative gevinst være at du, for en gangs skyld, har stået ved dit ansvar - og det kan jeg ikke forestille mig vil være noget du vil fortyde længere nede af vejen.... Så drop nu det der pis med at stikke af fra problemerne.... Den virkelige verden er altså ikke Amino, hvor du bare kan oprette en ny profil, hver gang lokummet brænder Mikkel ;)
Jeg beklager som sagt for den hårde tone.... og det er for så vidt heller ikke fordi jeg mener Amino er stedet hvor jeg skal stikke min snude i den slags sager.... Men nu har den her tråd sgu snart fyldt nok og det eneste vi kan konstatere er at du bare gerne vil slippe for dit ansvar... Sorry - men indtil du melder dig på den lokale fiskefabrik (eller hvad de roder med på dine kanter) og søger et fast job.... ja så kan min respekt for dig altså ligge på et meget lille sted. |
nej men hvis du har et bæredygtigt koncept kan du komme i gang igen og tjene penge igen som du bla. kan bruge på at betale kreditore i et tempo der passer dig og ikke dine kreditore.
har du ikke et bæredygtigt koncept og kunder tag et lønmodtager job.
Da jeg i sin tid måtte slippe selskaber havde jeg stadig kundeunderlaget og derved muligheden for at komme hurtigt videre. uden den tyngende gæld i de gamle selskaber, men jeg havde husket at afregne told og skat.
Kundeunderlaget kan kreditorerne nemlig ikke løbe med.
Det næste du kan få bøvl med, er nemlig hvis du har snydt told og skat, for så vil de typisk kræve sikkerhed for at du får en ny momsregistrering i et selskab du har bestemmende indflydelse i.
Bliv gratis medlem