Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personlig Konkurs, hvad så ?

Side 5 ud af 9 (90 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Bøje Nielsen var gennem denne process og døde formentlig uden at vide,  hvorfor det gik så galt.

Efter mere end 10 års forvaltning af hans meget store formue udbetalte kuratorerne 80 MKR til ham. Det var en skandale uden lige.

Grundet de mange faldgruber skal man ved erhvervsdrift sikre begrænset hæftelse.

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 08:20
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Mikkel.

Se at få betalt de kr. 38.000,- du skylder SKAT. Det er den absolut dyreste gæld du kan have. Deres renter er høje og kan ikke trækkes fra i skat. Hvis du har en stor samlet gæld efter en virksomheds konkurs har du mulighed for at søge gældssanering og tilbagebetalings perioden er sat ned til 3 år. Så det er en meget overkommelig løsning. Alternativt vil jeg anbefale dig at søge en samlet frivillig akkord med alle dine kreditorer. Vi hjælper mange i samme situation med frivillig akkord eller gældssanering. Og vi tvinger bankerne og finansieringsselskaberne som ofte er de værste kreditorer næst efter SKAT til at acceptere lavere renter og kortere afviklingsperiode end de normalt går med til, idet vi er ret gode til at få dem til at indse, at ellers er konsekvensen at de slet ikke får nogen tilbagebetaling.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 08:27

Ejler Ottesen:

Bøje Nielsen var gennem denne process og døde formentlig uden at vide,  hvorfor det gik så galt.

Efter mere end 10 års forvaltning af hans meget store formue udbetalte kuratorerne 80 MKR til ham. Det var en skandale uden lige.

Grundet de mange faldgruber skal man ved erhvervsdrift sikre begrænset hæftelse.

Ja en skandale uden rang, og en stor skamplet på Bøje Nielse selv, der tog varige men af denne helt ubegribelige heksejagt netop på ham og hans person. Vi taler og har talt meget om dette på denne her egn. Om hvordan man fra Skifterettens side kunne erklære ham konkurs, selvom det vidste sig at han var solvent og ikke insolvent. Men havde istedet på daværende tidspunkt likviditetsmæssige udfordringer. Men af forbigående karakter. 

Han har selv en søn der idag driver byggevirksomhed i Næstved og omegn, men udfra helt andre koncepter. Utroligt nogen skal så meget ondskab i gennem, før andre får øjnene op, herunder de offentlige myndigheder, i hans tilfælde bl.a. Skat, Politi m.m. - og en "medindehaver" Axel Juul Jørgensen, der heller ikke gjorde det lettere for Bøje.

Ib Abildgaard

RÅD & MAL

www.raad-mal.dk 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 09:42

Anders Mikkelsen, Nr1:
Se at få betalt de kr. 38.000,- du skylder SKAT.

Dette forslag er ulovligt i.o.m. det er en forfordeling af kreditorerne.

@Mikkel

Ved gældssanering opnår du en sanering af gælden, som godt kan komme op i 100%, afhængigt af mange forskellige forhold, dog er du så ung at du nok ikke skal forvente en 100% sanering.

Ved en akkord (muligt tvangsakkord - læs mere om reglerne i konkursloven) der mener jeg at man skal kunne stille med min. 10% og der er nogle regler for dette. Du skal regne med at disse penge, såvidt jeg er orientere, skal betales med det samme efter accept.

Men under alle omstændigheder vil det være en god idé at få kompetent rådgivning, så benyt dig dig derfor af ét eller flere af de tilbud du her har fået fra de andre Aminoer.

God vind.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:50

Lagersalg123 - JEN:

Det bliver det jo muligvis først, hvis der opstår en konkurssituation, hvad der jo ikke er noget som der umiddelbart tyder på er lige om hjørnet.

Anders's råd er godt. SKAT har ikke en cost-benefit dagsorden og omstændighederne omkring en del af gælden til SKAT taler heller ikke i Mikkels favør.

//Henrik

Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 10:20

Hej Mikkel

Jeg ville droppe uddannelsen i første omgang, for at få banket gælden af. Sæt dig ned og undersøg dine muligheder. Tidligere arbejdsgivere m.m. Kan huske du skrev noget om, at du havde været vinduespudser - Her kan du tjene en fornuftig løn og måske nappe et lille/halvstor bijob. (weekend bar, cafe, rengøring, taxa eller lignende)

Det er den eneste måde du kan leve fornuftigt - Stadig have råd til en bio tur og en fadøl med vennerne, samtidig med du betaler en stor del af gælden. Hvis du venter og tager en f.eks. 3-4 år lang uddannelse på su, så bliver din gæld blot større og større og du ender ret sikkert med at skulle betale den alligevel.

Hvis du skylder 1 mio væk og er f.eks. 25-30 år (det vurdere jeg du er ) så vil kreditorerne vurdere, at du sagtens kan nå og betale din gæld af. Derfor vil de jage dig, hvorimod hvis gælden var 15-20 år gammel, og du var 70 år ville de sikkert droppe den.

Få en rådgiver til at hjælpe dig og få lavet aftaler med dem du skylder penge.

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 10:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej.

Det bliver først ulovligt hvis der afsiges konkurs begæring.

Men jeg kan oplyse at vi har gennemført flere frivillige akkorder, hvor typisk 70 - 80% af kreditorerne vil medvirke.

De sidste 20 - 30% af kreditormassen, der ikke vil tilslutte sig vores oplæg, får så besked på at vi igangsætter tilbagebetalingen i henhold til den frivillige akkord ordning. Men at der ikke betales til de resterende kreditorer. Disse er typisk banker og finansieringsselskaber og ofte dem der har været allermest risikovillig.

Derfor har vi heller ikke særlig ondt af dem.

Når de selskaber ikke har modtaget ydelser på lånene i typisk 6 - 8 måneder, og vi har modtaget utallige rykkerskrivelser og telefonisk hen vendelser hvor vi hver gang henviser til vores akkord forslag, vender de typisk tilbage med ønsket om at tiltræde vores akkord forslag.

Det kræver en hvis portion is i maven og en god rådgiver. Det skal i samme forbindelse oplyses at vi jo har fået fuldmagt til at træffe alle økonomiske dispositioner på vores kundes vegne. Så kreditorerne har kun et sted at henvende sig, og vi er garant for at de på den lange bane bliver behandlet ens, og ingen bliver forfordelt.

Men det kræver at vi er barske og står fast, ellers opnår man ingen ordning, især ikke med de finansielle kreditorer.

Hvorfor kan debitor straffes for at forfordele til en eller flere kreditorer som har været mere agressive end de øvrige kreditorer? Når det ikke er ulovligt at søge sig forfordelt fra kreditors side?

Jeg synes det er et interessant spørgsmål.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 10:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henrik Krogh:

Lagersalg123 - JEN:

Det bliver det jo muligvis først, hvis der opstår en konkurssituation, hvad der jo ikke er noget som der umiddelbart tyder på er lige om hjørnet.

Anders's råd er godt. SKAT har ikke en cost-benefit dagsorden og omstændighederne omkring en del af gælden til SKAT taler heller ikke i Mikkels favør.

//Henrik

Hej Henrik

Ud fra et scenarie hvor han evt. vil søge gældssanering eller akkordering, der er jeg ganske overbevist om at det ikke vil være en disposition der vækker glæde, og da Skat er så lille i den samlede fordringsmasse, så giver det ikke umiddelbart nogen mening af betale disse andet end ved lønindhold via fast arbejde, som de har lovmæssigt mulighed for.

Hvis tilfældet var at han kunne betale 38000 og en akkordering kunne ende på måske 100.000 så ville det nok være decideret spildte penge.

Fremadrettet, hvis han ønsker at være selvstændig, kunne det så være en fordel at få disse ting ud af verden inden, det er så noget man må vægte, og måske i særdeleshed når man læser hvordan gælden til Skat er opstået, der ville jeg af denne grund vægte det meget højt at betale tilbage hurtigst muligt, da gældsstiftelsen for stor del af den skyldes "ungdomsdumhed" men hvor den til Skat sorterer under en helt anden kategori.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 10:28

Dobbeltpost, skete ved for hurtigt tryk op ok-knappen...Amino fejl?

Køb ren argan olie her

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 10:29

WinkJa Mikkel !

Som du ser er der mange muligheder, herunder også "lyspunkter".

IdeaFå "beskrevet" indsigt i hvornår der tales om priviligere (Skat m.m.) og simple kreditorer (varekrediter m.m.).

Når du har dette overblik så læg din strategi - sørg for at være i offensiven ikke defensiv.

Ja som udgangspunkt må man ikke forfordele kreditorerne men først efter visse omstændigheder er indtruffen.

Når du forhåbelig har gennemtænkt og fået overblik over situationen, vil du forhåbelig se "lysere på det", og selv skat ser du har svært i disse tider, følg bare medierne for øjeblikket.

Jeg tror du inden længe Mikkel har set "lyset" for enden af tunnelen, og igen kan være "iriterende" på Amino for fuld styrke.

Selvom du tidligere ikke har villet følge råd netop fra mig. Så skal jeg ikke i nærværende udelade, at sige til dig lad være med at have så mange bolde i luften, hellere et elller få projekter du med fuld styrke koncentrerer dig om.  

GOOD LUCK.

Ib Abildgaard

RÅD & MAL

www.raad-mal.dk

Side 5 ud af 9 (90 indlæg)