Jeg har et nyt firmanavn i tankerne og det indeholder ordet "gejl". Tilfældigvis er dette ord også et efternavn - men i firmanavnet optræder det ikke som sådant, men i den sproglige betydning.
Tror i jeg alligevel kan få bøvl med det? Kan ikke umiddelbart finde nogen firmaer der hedder noget med gejl i sproglig betydning...
Jeg ville ikke registrere en virksomhed med det navn. Det kan jo tages useriøst af de fleste selvom der nok ikke er grund til det. :) Men det kommer også lidt an på hvad du skal lave i virksomheden.
Haha ja - men der går lige 3 hverdage før jeg modtager mit nemid med posten så jeg kan ændre mit firmanavn:) Der sker nok ikke noget ved bare at registrere navnet sålænge man ikke går i gang med at bruge det reelt.
Jo, forsinkelse hos KRAK, DGS, Eniro og andre firmasøgemaskiner .. De modtager opdateringer i dag, fredag , og der kan gå lang tid før de ændrer dit navn. Det har jeg været ude for. !
.. Krak, DGS og andre søgetjenester har ikke engang opdateret mit nye telefonnummer til min virksomhed, og det er over 4 måneder siden jeg skiftede det i CVR registeret.. Så det kan være en ulempe ikke at registrere tingene korrekt fra første færd af.