@ Lundsby du misforstod mig totalt, i en tråd vil du outsource og drage nytte af billige arbejdskraft, i en anden tråd antyder du at man udnytter folk ved at købe i lavtlønslande, hvor er sammen hænget? Nå, men du skal nok blive klogere en dag, måske… |
Rasmus Lindgren:Indere kan underligt nok heller ikke designe. På trods af at der er rigtig mange indere, er langt de fleste også uhyre æstetisk hæmmede (er kun faldet over een eneste designer fra Indien jeg overvejede at hyre). Ellers også har vi bare en design stil i DK.
Som udgangspunkt er det ens for Vietnamesere, medmindre man har en masse tid til undervise dem.
Men design er i min erfaring, en af de ting det ikke kan betale sig at outsource. Vi er f.eks. så heldige at en designer, der ikke i den tid vi har samarbejdet (en god del år) er blevet bedt om at lave et udkast nr. 2. Det 1. har simplethen været lige i øjet hvergang. Og har bruger ikke engang særligt lang tid pr. design.
Hvor programmering kan (tror nogle) kravspecificeres, så handler design i højere grad om forståelse af kunden, og jeg tror det er der vores designere excellerer. Samtidigt er det også her hvor fysiske møder, efter min mening kan være altafgørende.