Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udarbejdelse/opstart af hjemmeside/webshop - hvad koster det?

Side 2 ud af 7 (61 indlæg)
Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas De Oliveira:

Yngvi K.:
Min. 20-30.000, så får du en standard webshop opsat i Magento

Det var sgu dyrt! - jeg gør det gerne for 5.000,- 

Mvh. Thomas 

Hej Thomas

Jeg synes det er fedt at du viser iværksætter ånd, men når du ligger på halvdelen af prisen af hvad vi gør på 9.995,- og iøvrigt ikke specificerer dit produkt eller service bedre, bliver jeg simpelthen nødt til at sige lidt om de forskelle der er i vores produkt.

• Du er en 14-årige iværksætter der har lavet hvor mange Magento shops?
  • Vi har et outsourcet team der har lavet rigtig mange Magento shops (hvor designer og udvikler faktisk ikke er een og samme person ;)).
  • Vores pris er inkl. hosting hos MagentoHotel og betalingsgateway hele første år (værdi 2.000+) hvilket vil sige at selve design opgaven faktisk kun koster 7995,- hvis du selv sørger for hosting+betalingsgateway).

Det er fint at du byder ind på en opgave, men en god ide ville måske være at definerer din service lidt mere. Hvis du skriver at en pris på 20-30.000 er dyrt og du kan gøre det til 5k. Hvis vi skulle løfte denne opgave med et dansk team, ville en pris på 20-30K uden hosting og betalingsgateway ikke være helt urealistisk.

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 09:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg kan ikke forstå hvorfor folk mener at den pris Yngvi nævner er dyr - det afhænger vel helt og holdent at det man får. 

Der er ingen tvivl om at der er forskel på at bruge 2.000-4.000 kroner på design, istedet for 12.000, og det er et faktum. 

Prisen man betaler for sin webshop, skal ses udfra det behov man står med. Hvis man starte en ny webshop, og man måske ikke er så comitted til sit projekt, så er det forståeligt at man ikke hopper i banken og låner 50.000 til en ny webshop - men istedet hopper på en webshop til 10-15k og oparbejder erfaring derfra.

Men det er bare ikke tilstrækkeligt når man er klar til at vækste sin forretning. Indrømmet sælger vi ikke webshops til 10.000, faktisk er størstedelen af vores kunder eksisterende kunder, som er klar til at få nogle klare mål for deres webshop - og nå dem!

Det som jeg vil nå frem til er, at 30.000 kan være en meget billig pris - hvis ydelserne og kompetencerne bare følger med.

Denne tekst er ikke så meget myntet på trådstarter - men mere på dem som peger fingre af Yngvi.

Vh
Henrik 

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 09:58

Niels:
Get A Shop (www.getashop.dk) gør det for 9.995 + moms

Det ved jeg godt. Jeg har selv været med til at bruge Get A Shop en enkelt gang. Det gik ikke særligt godt og blev trukket meget ud. Desværre. Et af problemerne er nemlig, at du kommer i direkte dialog med deres udviklere i udlandet, og det er ikke altid de forstår hvad du mener. 

Men jeg vil også pointere at jeg synes Get a shop har et godt produkt da det er en standard løsning man får installeret for de 10k. Så er du ude efter en standardløsning uden tilpasninger. Så er get a shop ikke noget dumt valg.

Selvom man vælger en løsning til 10.000kr hos fx get-a-shop, så fortæller min erfaring blot, at du ender med at bruge flere penge på at få hvad du vil have. Jeg har lavet mange webshops gennem tiderne, og synes altid at der er problemer med billige løsninger.

Dbh. Yngvi

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 10:19

Thomas De Oliveira:
Det var sgu dyrt! - jeg gør det gerne for 5.000,- 

Hej Thomas,

Den sætning har jeg selv haft i min mund da jeg startede med at udvikle for 5 år siden.. Hvordan i al verden kan man tage SÅ MANGE penge for en hjemmeside.. Det er jo bare en hjemmeside?! ... Kunden skal bare have en webshop! 

Men tro mig, kunden er meget dårlig til at fortælle hvad han vil have. Han ved det ikke før man går i gang. Og så kommer den ene og den anden ting, og når du tager 5.000kr for det, så finder du ud af, at hov... Det er pludselig ikke pengene værd, og så leverer du en dårlig ydelse. Sådan hænger det ofte sammen.

20-30.000kr hos mig, er for en standard opsætning med design tilrettelser hvor vi taler om brugervenlighed og hvordan hjemmesiden skal opbygges for at få konverteringer. Derudover bygger vi den sådan, at der er rigtig gode udviklingsmuligheder og SEO muligheder i den. Selve optimeringen er udover.

Selve webshoppen er i og for sig ikke det største problem. Men der er meget rådgivning når man laver webshops, derfor skal man også have det med, når man giver en pris.

Dbh. Yngvi

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 10:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rasmus Lindgren:

Thomas De Oliveira:

Yngvi K.:
Min. 20-30.000, så får du en standard webshop opsat i Magento

Det var sgu dyrt! - jeg gør det gerne for 5.000,- 

Mvh. Thomas 

Hej Thomas

Jeg synes det er fedt at du viser iværksætter ånd, men når du ligger på halvdelen af prisen af hvad vi gør på 9.995,- og iøvrigt ikke specificerer dit produkt eller service bedre, bliver jeg simpelthen nødt til at sige lidt om de forskelle der er i vores produkt.

• Du er en 14-årige iværksætter der har lavet hvor mange Magento shops?
  • Vi har et outsourcet team der har lavet rigtig mange Magento shops (hvor designer og udvikler faktisk ikke er een og samme person ;)).
  • Vores pris er inkl. hosting hos MagentoHotel og betalingsgateway hele første år (værdi 2.000+) hvilket vil sige at selve design opgaven faktisk kun koster 7995,- hvis du selv sørger for hosting+betalingsgateway).

Det er fint at du byder ind på en opgave, men en god ide ville måske være at definerer din service lidt mere. Hvis du skriver at en pris på 20-30.000 er dyrt og du kan gøre det til 5k. Hvis vi skulle løfte denne opgave med et dansk team, ville en pris på 20-30K uden hosting og betalingsgateway ikke være helt urealistisk.

Jeg har samarbejdspartnere til at lave det, Vi er jo blot billigere end dig, også ligger vi også meget vægt på design, derfor har vi valgt at designe til kunden er tilfreds. 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 10:31

Yngvi K.:
Der findes mange, som siger de kan klare at lave en webshop til den pris. Min erfaring med webshops igennem 3 år er, at du ender med at blive skuffet og fortryde du ikke investerer mere i en webshop. Min. 20-30.000, så får du en standard webshop opsat i Magento, der har nogle små features og er fremtidssikret + nem og billig at vedligeholde.

Det er slet ikke nødvendigt mere, at betale de beløb for at få en ordentlig webshop sat op.

Vi har opfundet en teknologi som gør at man kan springe de dyre programmør over, på den måde forsvinder en meget stor del af den samlede arbejdsbyrde.

Så vi kan tilbyde en komplet webshop inkl. 1. års hosting for 6000 kr. og efterfølgende år for 3.600 kr. I forhold til Magentohotel tager vi en noget store del af det tekniske ansvar og har også telefonsupport ikke bare på hostingen men også selve produktet og e-handel generelt.

Der er ingen grund til at ty til ungarbejdere eller outsourcing til fjerne lande der er i en økonomisk situation, der gør at de er villige til arbejde for meget lavere beløb end danskere. Vi har danske designere med mange års erfaring med at lave website og shops, både for store og små virksomheder.

PS: Hvis du er designer og kan se det smarte i, at kunne springe programmøren over. Så send mig en mail på plu(at)cloudsprout.dk så sender jeg dig et beta-login, når vi er klar.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 10:33

Yngvi K.:
Det ved jeg godt. Jeg har selv været med til at bruge Get A Shop en enkelt gang. Det gik ikke særligt godt og blev trukket meget ud. Desværre.  

Det er jeg sør'me ked af at høre. Især fordi vi på halvandet år kun har haft een utilfreds kunde (som så heller ikke har betalt noget, selvom vedkommende stadig bruger det design vi lavede).

Jeg genkender ikke dit navn fra vores kunde liste, men hører da meget gerne fra evt. utilfredse kunder.

Du skriver at du selv har lavet "mange" webshops gennem tiderne, ok jeg har selv over 10 års erfaring fra konsulentbranchen (med fokus på webudvikling) og har anvendt outsourcing i mange år.

Yngvi K.:
Et af problemerne er nemlig, at du kommer i direkte dialog med deres udviklere i udlandet, og det er ikke altid de forstår hvad du mener. 

For det meste er det faktisk mig der svarer kunderne og de svares IKKE direkte af teamet. Enkelte gange har de snakket med en projektleder på Filippinerne.

At få mig som projektleder på et projekt til 10.000 vil jeg sige er et scoop. Dette er typisk forbeholdt projekter i millionklassen. Sidste større website projekt jeg var konsulent på kostede mere end 20 mill DKK i fase 1, og priserne ligger typisk på over 3 mill. DKK (mit firma agerer underleverandør).

Ja sorry hvis jeg lyder lidt såret på min stolthed, men jeg har aldrig hørt noget negativt om vores service på Amino før.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 10:42

Thomas De Oliveira:
Jeg har samarbejdspartnere til at lave det, Vi er jo blot billigere end dig, også ligger vi også meget vægt på design, derfor har vi valgt at designe til kunden er tilfreds. 

Til hvilken timepris. Jeg kender ingen danske freelance designere der går til under 500 i timen. Til dem pris kan I levere 10 timer (og du tjener vel og mærke ikke noget). At "design til kunden er tilfreds" er også fuldstændig ude i hampen. Dvs at I overhovedet ikke har styr på hvor mange timer i ender med at bruge. Når jeres kunde efter 1 år stadig ikke er tilfreds, designer I så bare videre og taber penge?

Hvis jeres designere går til under 400 i timen (freelance) vil jeg stille spørgsmålstegn til deres færdigheder, ja sorry.

Thomas, du rammer mig på min hjemmebane og bare sige 5000 og så ikke andet er i min verden bare ikke godt nok. Du må specificere hvad det er du sælger. Og evt. vise nogle referencer på alle de webshops du har lavet til 5000 (du skriver "det kan vi sagtens", så jeg går udfra at du har lavet masser af Magento shops før).

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Er det nu man skal hente popcorn og cola for at nyde forestillingen? :D

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 10:51

Niels:
Er det nu man skal hente popcorn og cola for at nyde forestillingen? :D

Det er det nemlig :-)

Side 2 ud af 7 (61 indlæg)