Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af cafe?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 22. Jun 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg overvejerkraftigt at starte min egen cafe, men jeg har absolut ingen erfaringer, og ved ikke hvor jeg skal finde den nødvendige viden. Jeg begynder forhåbentligt på cbs her til august, og det kan nok hjælpe mig et skridt på vej.

Jeg har selv arbejdet i denne branche i mange år. Jeg ved at man skal have en masse tilladselser :

til at servere mad, sprut og bare det at have et toilet.

har i nogle gode råd - til sådan en grøn en som mig?

Fra Kolding
Tilmeldt 20. Nov 09
Indlæg ialt: 117
Fra  Smartstrøm.dk Skrevet kl. 15:55

Spændende emne, træls med ingen svar  :/

Fra Esbjerg
Tilmeldt 26. Aug 09
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 16:00

Spændende emne ja, som er blevet diskuteret utallige gange før på amino.

Lad mig starte med at spørge; hvordan vil du kombinere et studie med en iværksættertilværelse i én af de absolut hårdeste branche at få succes i - og som kræver minimums 50-60 timers arbejde i ugen? Dertil kommer så regnskaber og lignende administrativt.

anders@detsortebureau.dk // www.detsortebureau.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 20. Nov 09
Indlæg ialt: 117
Fra  Smartstrøm.dk Skrevet kl. 16:05

Nu kommer det jo an på hendes idé med café'en..

Hvis man har et unikt idé grundlag, kan man udskille sig fra andre cafe'er

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 18:20

Der er skut den store forskel på cafeer.

Selvfølgelig kan man skille sig ud med en nøgencafe, men tid og regnskab er nok det samme!

Tilmeldt 22. Jun 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:47

Tjah det er jo derfor jeg spørger, hvordan og hvorledes.

Jeg går indtil videre bare og leger med tanken og ved ikke engang hvor jeg skal begynde henne. så håber da på jeg kan få lidt opstarts hjælp, omend ikke andet så et praj om hvor jeg kan finde de nødvendige informationer.

Jeg har flere folk på hånden som kan træde ind og hjælpe når jeg bare har fundet et lokale. så jeg kommer ikke selv til at skulle bruge de 50 -60 timer da jeg har tænkt mig at uddelegere  de mere tidskrævende opgaver.

min tanke so far køre på, at der ikke skal være det "normale"  cafe foder. såsom deres brunch og stenhårde og møg dyre burgere. Men derimod, diverse kager, sandwich - som ja er klassisk cafe, friskmalet kaffe og sådan i den dur.  alt skal være hjemmelavet / økologisk. og samtidigt er drømmen - måske lidt urealistisk, at det er er muligt at gøre priserne billigere end de fleste. 

man giver let væk  100 + kr for en sandwich / burger.

lokalet skal være småt men godt og møblementet skal være kluns - a la friends, så har i billedet :P

er det helt dumt?

Tilmeldt 9. Sep 08
Skrevet kl. 01:12

det er jo en idé.

Prøv at lave et regnstykke på hvor mange ansatte du skal have, skal de være over eller under 18?

Under 60kr timen plus 12% minimum

over 100kr timen plus 12% min

Så find alle udgifter for lokale, strøm vand varme osv

Køber du en vare kan den sikkert max sælges for det dobbelte og ofte under. Har du derfor solgt en kage til 50kr skal du fjerne halvdelen så vi er nede på 25kr, de 25 er til at betale løn, varme vand osv og resten skal du betale 42% skat af.

6 timer med en ansat over 18 skulle da gerne give et minimum på 1200 kr i kassen.

Det var bare hurtigt skrevet, der er helt sikkert flere udgifter. Det er en hård brance og kun de bedste og dem som bruger megen tid selv kan overleve.

Tilmeldt 9. Sep 08
Skrevet kl. 01:17

så hvis du sælger billige kager til 15kr stykket skal du sælge 80 som et absolut minimum. Det er 1,3 kage i minuttet 6 timer i træk og så kan det LIGE dække den ansattes løn :)

Der er helt sikkert en grund til at en burger koster over 60 kr ofte. Med hjemmelavedet bøf, bolle og bacon og en stegetid på 10 min... samt en ansat puha.... alt det arb og bacon alene med en købspris over 7 kr vil jeg umiddelbart tro for de 3 stykker man får

Tilmeldt 9. Sep 08
Skrevet kl. 01:20

argh regnede forkert :) det er 13 kager i timen ca... og de skal laves også

Fra Rask Mølle
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 339
Fra  Legehjulet Skrevet kl. 15:31

Ja der er ganske mange overvejelser når man vil starte cafe. Og jeg har også kommenteret på det et par gange :-)

Men jeg synes du skal starte med at kigge efter inventar til cafe. Ja det er jo rent faktisk det vi lever af :-)

Men det er ofte inventaret som er med til at differentiere dig fra andre.
Er du den lille cafe med de billige bajser - skal du have én type udendørs møbler. Eller Cafe baren som har sand på gulvet og Bambus bar - lys slanger om de kunstige palmer osv.

Der er ingen begrænsninger - JO - Økonomi.

Derfor skal du gøre, som der bliver sagt:

Regne på hvor mange du skal sælge af dine varer - før det løber rundt.
Sælger du dyrt - skal der færre til. Men så er der også et mere kræsent publikum.
Her kommer beliggenhed ind i billedet.
Er det i centrum eller i provinsen ?

Men fedt at høre - og det er bare at give den fuld gas - det er dejligt at have den drøm og følge den.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)