Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate markedsføring under kritik

Side 3 ud af 6 (56 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon:

Jeg er lidt bange for at de få skal ødelægge det for alle de andre.  

Ja man kan jo sige at bare en der træder over og de bliver bare lidt strengere,så lukker hele kampagnenog alle andre bliver derved straffet for denne enes handling.

Strammere regler og mere kontrol med siderne, ellers tror jeg desværre mange kampagner hurtigt daler til jorden

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:17

Det handler om at være ærlig og kunne se den forretningsmæssige (og "karma"-mæssige) fordel i at være ærlig og opbygge tillid frem for at score et par håndører på kort sigt.

At være ærlig indebærer også, at man skriver, at man tjener penge på det. På min egen hosting-affiliateside har jeg tydeligt skrevet, at der er tale om affiliatelinks, men også, at anbefalingerne er ærlige, hvilket de faktisk er.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 01:53

Jeg har læst flere af arbejdsmarkedsdirektorates årlige rapporter om benchmark af a-kasser og jeg tvivler stærkt på der findes folk bag affiliate sites med a-kasse links der ved noget om a-kasser - de ved noget om reklame. Det er naturligvis ligegyldigt hvem der måtte være bedst eller billigst.

Når dét er sagt, så skal det også nævnes at avisen.dk, hvor artiklen er skrevet, er støttet af fagbevægelsen og dermed i praksis af "de rigtige" a-kasser i modsætning til "de gule" lavpris a-kasser. Juridisk burde man minimum få samme produkt, men billedet er langt mere broget når man dykker ned i substansen og for den enkelte ledige, der pludselig står uden job, kan der være enorm forskel på kvaliteten i forhold til en relativ beskeden prisforskel. Men dyrest er ikke bedst.

Personligt ser jeg ingen berigelse for mig - som bruger af internet - i rene affiliate sites. Det er bare noget jeg må leve med og navigere videre. Hvad angår Nicolais indstilling, så mener jeg den er helt reel og han er naturligvis ikke forpligtet til at lave gratis reklame for andre.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Farsø
Tilmeldt 20. Dec 09
Indlæg ialt: 614
Fra  Sportsway.dk Skrevet kl. 11:12

Kenneth Hedegaard:

Jeg syntes at artiklen har ret nogle steder, og andre steder ikke.. Som Casper skriver, så handler det hele om tillid. Og der har foreningerne rigtig stor tillid til publisherne, men jeg syntes desværre, at der er rigtig mange som ikke overholder reglerne.

Og det med at hun ikke kender til problemet, det tror jeg faktisk er rigtigt, for de overlader affiliate marketing til et professionelt firma, som f.eks. IQ Medier.

Men så længe at det man skriver på sin side er 100% korrekt, så kan jeg ikke se noget forkert i det. Men kan sagtens forstå at nogle syntes at det er vildledelse, når der skrives noget som ikke passer, som f.eks: 100% troværdig og 100% neutral.

For jeg er helt sikker på, at rigtig rigtig mange af disse sites, de placerer rækkefølgen efter hvor meget de tjener, og dem som de tjener mest på, dem bliver der reklameret mest for.

Nu køber jeg også snart PLUS, så jeg kan se hvem der giver mig 1 stjerne i hver eneste indlæg! Vil gerne vide hvad der er galt med mine indlæg!

Sportsway - Danmarks nye sportsbutik på nettet

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 11:30

Interessant artikel Henrik har fundet her.

Og helt generelt tror jeg, at den skal ses som et wake-up call til nogle affiliate marketeers på det danske marked.

Fremover bliver to ting nødvendige at have med i betragtning, hvis man ikke vil risikere at blive udstillet i pressen, smidt ud af sit affiliatenetværk eller få problemer med myndighederne.

1) Sørg for at overholder markedsføringslovgivningen. Den er blevet strammet ret meget op på det seneste, så man skal være varsom med at skrive, at noget er det billigste, xx% billigere og videre i den dur. Skriver man den slags, påhviler der en ganske stor dokumentationsbyrde. Og den gælder i min forståelse også for affiliate marketeers som bruger den slags udtryk i Adwords-annoncer eller andetsteds.

2) Sørg for, at det fremgår på passende vis, at man rent faktisk modtager kommision fra de sites, man linker til. Det er noget, der er blevet strammet rigtigt meget op på i f.eks. amerikansk lovgivning, og jeg kan ikke forestille mig andet, end at nogle offentlige myndigheder i DK også meget snart begynder at rasle med sablerne i forhold til, at man skal angive den slags. Om det er tilstrækkeligt at angive det på en "om os"-side, eller det skal stå eksplicit ved hver eneste side, må tiden vise.

Indtil langt størstedelen af folk, der roder med affiliate marketing, overholder de to punkter, så kommer de gode og reelle affiliate-folk, som størstedelen af Amino-folkene i denne debat sikkert tilhører, til at leve med at affiliate marketing får dårlig omtale i pressen og at der lejlighedvis bliver lagt noget større pres på affiliatenetværk fra offentlighedens side.

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Skrevet kl. 16:25

Dette kommer fra et netværk og bliver nok snart dagligdag hos alle netværker der vil overholde lovgivningen. 

"En reklame skal fremstå således, at den klart vil blive opfattet som en reklame uanset dens form og uanset, i hvilket medium den bringes."

Det skal man vel tænke ekstra meget over når det skal fremgå klart og tydeligt især på sammenligningssider.. Jeg driver selv en række af disse og skal nu finde en måde og skrive det er reklame på, klart og tydeligt..

jeg tror desværre omsætningen falder en del når der skal stå REKLAME ved alle affiliateaftaeler.

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 16:31

Passiv +:

Dette kommer fra et netværk og bliver nok snart dagligdag hos alle netværker der vil overholde lovgivningen. 

"En reklame skal fremstå således, at den klart vil blive opfattet som en reklame uanset dens form og uanset, i hvilket medium den bringes."

Det skal man vel tænke ekstra meget over når det skal fremgå klart og tydeligt især på sammenligningssider.. Jeg driver selv en række af disse og skal nu finde en måde og skrive det er reklame på, klart og tydeligt..

jeg tror desværre omsætningen falder en del når der skal stå REKLAME ved alle affiliateaftaeler.

De skriver jo ikke, at der skal stå "ADVARSEL: REKLAME!!!!" på affiliate sider. Som jeg forstår det går kravet på, at man bør tone rent flag. Jeg har forsøgt at tone rent flag på min oversigt over iPhone 4 priser, så ingen er i tvivl om, at jeg a) laver reklame for disse virksomheder og b) tjener penge på siden. Samtidig skriver jeg også, at jeg blot stiller priserne og tilbuddene til rådighed for forbrugerne, som selv må drage deres egne konklusioner om, hvilket tilbud de synes er bedst.

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Skrevet kl. 16:35

Hej BZR..

Jeg har lige været forbi og kan ikke se der står det er reklame nogen steder ?

Siger ikke man skal skrive ADVARSEL REKLAME, men jeg mener da de tænker som når man sætter adsense reklamer ind står der ved første reklame: annoncering.

Jeg mener jo man spiller med åbne kort hvis der ved første reklame står at det er: reklame, sponsor eller annonce

mikkel

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 16:40

Jeg synes den store forskel ligger i om man "skamroser" et produkt fordi man tjener penge pr. salg/lead, eller om man bare opstiller noget information. Personligt gør jeg ikke forskel på nogen af mine teleselskaber på mobilt internet, selvom 3 produkter har 3 gange så høj en kommision i forhold til CBB.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Skrevet kl. 16:41

Så der er ikke nogen af jer der skriver Reklame i fremtiden ?

Lader i dem så bare kører som nu

Side 3 ud af 6 (56 indlæg)